25 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Layyehn

Oh wat fijn en goed om te horen! Wat heb je hiervoor gedaan en hoe heb je d ...
Het enige dat wij hebben gedaan is rust en regelmaat aanbieden vanaf het begin. De 3 R’s, 3e is reinheid maar dat spreekt voor zich. Wij doen het zelf ook goed op structuur en rust. Ik heb wel gevoed op verzoek maar haar ook altijd de borst aangeboden na een slaapje, dus een beetje van beide. Zo kwam er wel snel ritme in. Onze dochter heeft tot 6 maanden ook op onze kamer geslapen. Maar ik denk stiekem dat ze het helemaal zelf heeft gedaan. Denk dat het ene kindje er wat sneller aan toe is dan de andere.

2 jaar geleden

Hier ook bv en een kindje dat 1-5 drinkt in de nacht. Hij slaapt bij mij, hierdoor verlies ik zelf heel weinig slaap. Een vriendin van mij heeft een zoontje dat 2 maanden ouder is. Hij krijgt kv, slaapt op eigen kamertje. Hij heeft idd nachten dat hij doorslaapt. Maar er zitten ook weken tussen dat hij telkens wakker wordt om 4u en dat ze hem niet meer in slaap krijgen. Ik heb al 6,5 maand geen nacht meer gehad dat ik kon doorslapen maar ik ben daarom niet meer vermoeid dan mijn vriendin, in tegendeel. De borstvoedingshormonen zorgen er ook voor dat je je fitter voelt. Denk eraan dat het zoooo natuurlijk is dat je kindje regelmatig een slokje wil: het is goed voor de hechting, de hersenontwikkeling, en de productie! Het is voor een reden dat bv kindjes niet doorslapen: het is de natuur. En ik ben echt wel blij als hij snachts een moeilijk momentje heeft dat ik gewoon even de borst kan geven. Je bent goed bezig mama! Lees ook eens liefdevaneenmoeder.nl

2 jaar geleden

Onze kleine man slaapt nu vaak van 18.30 tot 04.30/5.00 uur en komt dan voor een voeding. Voorheen +/- 5 weken geleden, als hij snachts wakker werd gaf ik hem meteen bv omdat ik dacht dat hij honger had. Daar ben ik mee gestopt, eerst tutje aanbieden piept hij dan na een kwartier alsnog dan bied ik bv aan! Misschien dat dit ook voor jullie werkt?

2 jaar geleden

Reactie op X-M

Onze kleine man slaapt nu vaak van 18.30 tot 04.30/5.00 uur en komt dan voo ...
Terugkomend op dit ritme. Inmiddels komt hij ook om 23.00 weer voor een 'nachtvoeding'.

2 jaar geleden

Hier ook hetzelfde, na voeding van 22:30 (flesje afgekolfde melk), komt ze soms alleen rond 3 en dan rond 5:30/6/7, soms is het echt 1 en 4:30 oid. Ik ben zo moe dat ik ze gewoon bij me in bed leg en laat aanhappen zodat ik verder kan slapen. Maar heb niet het idee dat dit het helpt. Ik weet niet eens of ze honger heeft haha. Maar goed, ik probeer regelmatig te wachten en niet gelijk bv te geven maar dan gaat ze meestal wel huilen.