169 Reacties

2 jaar geleden

Heeft er iemand tips tegen t bijten? Ik probeer vaker aan te leggen maar mijn zoontje bijt me echt heel hard en trekt soms hard met zn tanden weg🥲. T doet me echt pijn! Wil daardoor ook steeds meer stoppen maar ergens ook weer niet.. dus als iemand tips heeft graag!! Ik roep nu heel hard au! En bied dan ook niet meer aan

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Heeft er iemand tips tegen t bijten? Ik probeer vaker aan te leggen maar mi ...
Waarop probeer je meer aan te leggen? Lijkt me dat hij geen honger heeft dan

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Heeft er iemand tips tegen t bijten? Ik probeer vaker aan te leggen maar mi ...
De kleine heeft bij mij dan simpelweg ook vaak geen honger meer of er zit niets meer in m’n borst. Hij heeft het in het begin gedaan en heel soms als hij ziek is weet hij minder goed te bepalen hoe hij aan moet happen. Ik zeg au en gaf hem dan niet meer op dat moment. Het viel bij ons achteraf toch wel wat samen met de overgang naar meer vast voedsel. Hij drinkt nog bij mij maar sommige dagen maar ochtend (1), avond (1) en nacht (1 a 2 meestal). Misschien een idee om dat te bekijken? Voor mij scheelde het enorm..

2 jaar geleden

Dat was hier net zo toen er tandjes doorkwamen. Au of nee ben ik gauw mee gestopt, daar ging ze om lachen. Uiteindelijk werkte hier meteen rustig loskoppelen, neutraal reageren en even een minuutje wachten totdat ik haar weer aanlegde aan de andere borst. Is uitproberen wat voor jullie werkt.

2 jaar geleden

Ik zoek tips/ervaringen. Mijn partner en ik gaan binnenkort een paar dagen weg zonder baby. Onze dochter wordt einde deze maand 1 jaar. Zij krijgt naast vast voedsel en water/thee ook nog bv op verzoek. Mijn vriezer voorraad is niet enorm. Ik probeer extra te kolven om wat extra te hebben voor als we weg zijn maar de opbrengst van de kolfsessies is niet denderend. Wat als ik niet genoeg heb voor haar, geef ik dan kv mee of mag er al gewone melk gegeven worden? Het is ons eerste kindje en ik merk dat ik hier mega zoekende in ben en ik bang ben dat zij iets tekort komt.

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Heeft er iemand tips tegen t bijten? Ik probeer vaker aan te leggen maar mi ...
Mijn zoontje had dit ook een tijdje toen hij tanden kreeg of idd als er niks meer in zit of wanneer hij afgeleid raakt. Ik roep au, spreek hem toe en soms geef ik dan ook niet meer. Soms hapt hij wat slordig aan en dan koppel ik m los en laat ik m opnieuw aanhappen.

2 jaar geleden

Reactie op Veer&Mo

Ik zoek tips/ervaringen. Mijn partner en ik gaan binnenkort een paar dagen ...
Gaat je dochter toevallig naar het kdv of een gastouder? Zo ja, hoe drinkt ze daar? Ik ben afgelopen weekend weg geweest. Zoontje is bij papa gebleven. Ik had vrijwel geen voorraad. Eerste dag heeft hij enorm veel gegeten, halve voorraad zo’n beetje, 2e dag deed hij wat hij altijd doet. Als hij niet live kan drinken, drinkt hij beduidend minder.. ik had dus ruim voldoende en ik heb gekolfd dus ook weer verse mee terug naar huis genomen 😃. Alvast in ieder geval fijne dagen weg!

2 jaar geleden

Reactie op Veer&Mo

Ik zoek tips/ervaringen. Mijn partner en ik gaan binnenkort een paar dagen ...
Je mag gewone melk geven, maar in bv zit veel aan calorieën en andere boustenen. Ik zou dan denken om wanneer nodig kv extra aan te bieden. Eet je kindje al voldoende vaste voeding, dan is het aanbieden van water en minder flesjes misschien ook al goed. Bij mij drinkt de kleine live ook veel vaker terwijl hij op kvd en bij oma maar 2 flesjes a 100ml overdag krijgt en daar genoeg aan heeft. Verder drinkt hij meer water, dus veel van de bv live is ook voor vocht.

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Waarop probeer je meer aan te leggen? Lijkt me dat hij geen honger heeft da ...
Omdat hij wat was afgevallen kreeg ik t advies om meer aan te leggen, soms lijkt t alsof hij honger heeft en leg ik ook aan maar bijt hij.. en ook als hij klaar is met drinken bijt hij hard

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Omdat hij wat was afgevallen kreeg ik t advies om meer aan te leggen, soms ...
Ah wat lastig. Je productie zal hierop nog niet zijn afgesteld. Is het een idee om enkele dagen 1 of 2 maal extra te kolven en dat te geven? Dan zou je productie terug wat omhoog gaan en stopt hij misschien met bijten als dat de rede is. Veel succes in elk geval

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Ah wat lastig. Je productie zal hierop nog niet zijn afgesteld. Is het een ...
Jaa dat zou best kunnen! Kan ik proberen, ik denk ook dat ik t gewoon weer houd bij sochtends smiddags en savonds borstvoeding daar deed hij t beter op dan die paar slokjes extra en bijten.. mocht dat niet werken ben ik t wel een beetje zat aan t raken😅. Wilde eigenlijk voor de 2 jaar bv gaan..

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Jaa dat zou best kunnen! Kan ik proberen, ik denk ook dat ik t gewoon weer ...
Als aanvullen met bv niet gaat, kan je ook kijken naar vette en calorierijk eten. Roomboter in plaats van halvarine, volle yoghurt in plaats van pap met melk, overdag een keer extra kolven en daar pap van maken, avocado, pindakaas. Dat soort dingen.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Als aanvullen met bv niet gaat, kan je ook kijken naar vette en calorierijk ...
Hier ook een tijd overal avocado door gedaan en idd pindakaas en roomboter ipv margarine; werkte goed voor mijn slanke lichtgewicht dochter. Ze at het graag en bleef daarna keurig haar lijntje weer volgen ipv dalen in de curve.

2 jaar geleden

Hi! Iemand tips voor het afbouwen van borstvoeding s nachts? M’n dochter wordt nog regelmatig wakker s nachts en wil echt de borst en heb ook het idee dat ze echt drinkt Ze gaat om 19.30 naar bed en krijgt daarvoor de borst. Wordt dan wakker tussen 22-23 voor de borst Wordt dan vaak om 2-3u wakker en soms nog om 5u… Ik geef eigenlijk altijd de borst want dan slaapt ze erna weer en kan ik ook slapen. Als ze geen borst krijgt huilt ze heel hard en valt ze niet in diepe slaap. Ik weet echt niet hoe ik het afbouwen moet aanpakken.. als ze wakker wordt flesje geven met water? Of gewoon helemaal niks geven? Of die van 23u nog wel en dan eerst de rest van de nacht afbouwen? Alle hulp is welkom! Thanks xx

2 jaar geleden

Reactie op BabyMinte

Hi! Iemand tips voor het afbouwen van borstvoeding s nachts? M’n dochter w ...
Bij ons is het zo: huilt hij, dan haal ik hem op en speet of brabbelt hij dan laat ik hem liggen en slaapt hij weer verder. Een of twee huiltjes en daarna stil, is laten liggen. Maar ik ben er geen geld in om door te zetten en wanneer hij ‘s nachts voeding wil bied ik dit gewoon aan. We hebben water nog nooit geprobeerd, maar denk dat hij helemaal boos wordt dan.

2 jaar geleden

Water wordt bij ons niet geaccepteerd. Tenzij het warm is en hij gezweet heeft. Dan wil hij gewoon vocht en is water prima. Hij wordt niet perse boos van water, maar hij gooit de beker opzij en vraagt bv 🤷 prima. Hier drinkt hij rond 20u, 12u en rond 5u en dan 7u ofzo. Soms 22u 2u en 6. Verschilt een beetje per dag. Alles is prima. Vooral omdat hij toch al niet enorm aankomt.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Je mag gewone melk geven, maar in bv zit veel aan calorieën en andere boust ...
Biologische volle melk is dan fijn denk ik. En goede tip qua vette voedingsproducten, dat geef ik ook aan mijn slanke borstvoedingskindje

2 jaar geleden

Reactie op Skye

Biologische volle melk is dan fijn denk ik. En goede tip qua vette voedings ...
Als je vette melk zoekt zou je ook eens kunnen kijken naar waterbuffel melk. Daar zit veel meer vet in. Is dus ook net als moedermelk in te vriezen ☺️. Onze kleine gaat dat binnenkort proberen. Overigens eens met biologisch of zo dicht mogelijk bij biologisch (bijvoorbeeld minimaal antibiotica gebruik etc).

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Als je vette melk zoekt zou je ook eens kunnen kijken naar waterbuffel melk ...
Ik heb lactose intolerantie en Flint heeft eigenlijk nog geen koemelk gehad. Ook niet via bv. Dus ik ben daar even voorzichtig mee. Soja en havermelk enzo gaat wel goed, maarja dat is niet echt vet 🤷 waar haal je waterbuffelmelk vandaan?! Kamelenmelk ken ik wel, ook heel vet maar (vind ik) niet zo smakelijk helaas.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Ik heb lactose intolerantie en Flint heeft eigenlijk nog geen koemelk gehad ...
Bij de Waterbuffel boer ☺️. Ik haal het zelf van bij De stoerderij uit Son en Breugel maar er komen steeds meer waterbuffelboerderijen. Mijn zusjes zijn ook lactose intolerant. Die kunnen wel de melk van de waterbuffels drinken. Ik snap dus zeker je terughoudendheid! Ook even uit eigen ervaring.. Soja producten bij jongens kunnen ook borstvorming gaan geven. Wordt vaak als een fyto-oestrogeen gezien. Ik gebruik ook vaker amandelmelk. Misschien heb je er iets aan. Ik pak het zelf eerst en kijk dan naar de reactie van de kleine (via bv dus) en als dat goed gaat introduceer ik het aan de kleine man in hele kleine porties ☺️. Ik vind overigens ook kamelenmelk niet lekker 🤣.. de waterbuffel melk is vrij romig maar ik lust sowieso geen melk dus drink dat alleen in m’n koffie (heel eerlijk gezegd 😬).