169 Reacties

één jaar geleden

Reactie op AAV

Oohh wat naar voor je dat je zo een last hebt van je rug en bekken! Ik heb ...
Dankjewel voor het meedenken!! Ik heb het deze ochtend direct geprobeerd. Kleine is een nacht bij opa en oma door omstandigheden waardoor ik meer dan 24 uur niet had gevoed. Ik merkte zojuist dat het toch misschien in de komende uren qua druk wat teveel zou worden dus heb wat gekolfd (zit echt bij lange na niet zo vol als vroeger hoor dus niet pijnlijk). Dus heb een deel gekolfd zodat m’n borst weer wat zachter was en verder gelaten. Ik ben heel benieuwd hoe de dag nu gaat. Dankjewel 😘

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Verder geen antwoord op je vraag en misschien heb je het allang geprobeerd. ...
Ik voed inderdaad meestal liggend. De klachten zijn helaas structureel. M’n banden zijn te los aan de rechterzijde waardoor de spieren het op moeten vangen en na bijna 16 maanden is dat wat teveel geworden. Ik heb dus vooral veel pijn en er is twijfel over zenuwbeschadiging. Ik ga nu naar de huisarts en dan naar de bedrijfsarts toe. Want dit beperkt mij extreem, helaas 😔. M’n energie is gewoon ook echt op. Ik kan net m’n dag doen maar vraag me niet om wat meer te doen want dat red ik simpelweg niet. M’n man ligt met wondroos in bed al een week. Dat voel ik enorm. Dus gelukkig springen m’n ouders wat bij maar dat is ook niet altijd even handig met een oma die niet in orde is en hun eigen werk 😕. Het is echt even behelpen. Dankjewel voor het meedenken! Ik ga in ieder geval het kussentje klaar leggen voor het geval ik morgenvroeg nog voeding heb..😘

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Ik voed inderdaad meestal liggend. De klachten zijn helaas structureel. M’n ...
Ah, wat suf en pittig zeg! Ik kan me voorstellen dat dat mega lastig is ja! Zelf ben ik door (hopelijk tijdelijke langdurige) ziekte ook beperkt in m'n energie en spierkracht en dan kun je het er echt niet bij hebben hè? Als je meer moet doen omdat je partner deels uitvalt... Heel veel sterkte! Hopelijk heb je er binnenkort iets minder last van. Ik heb zelf veel aan de tips van een ergotherapeut, wie weet kan dat nog wat helpen? Beterschap voor je man!

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Ah, wat suf en pittig zeg! Ik kan me voorstellen dat dat mega lastig is ja! ...
O Nee, wat erg voor je! Heb je wel enige vooruitzichten op herstel? Wat vermoeiend is dat energie en spierkracht verlies en een klein kindje waar je echt graag van alles mee en voor wilt doen. Ik voel met je mee ♥️. Ik ben vandaag doorgestuurd naar de neuroloog om toch te onderzoeken of ik zenuwschade heb van de bevalling. En als daar meer duidelijk over is, moet ik toch gaan denken aan een revalidatiecentrum. Tenzij de neuroloog dus echt een behandeling heeft. Ik neem jouw advies over de ergotherapeut zeker mee in het bepalen van de vervolgstappen! Dankjewel voor de tip! Heel veel sterkte voor jou! Ik hoop echt dat je snel weer beter bent!

één jaar geleden

Pfoe… ons driftkikkertje wil wel echt drinken. Gisteravond bij m’n ouders geslapen. Misschien was hij toen meer moe maar bij m’n ouders ook geen melk meer gehad voor het slapen. Ik had namelijk sowieso te weinig al om te kolven de laatste tijd. Vanavond heeft hij mij gezien. Nu ligt hij al een half uur te huilen bij m’n man in z’n armen. Ontroostbaar.. echt heartbreaking eerlijk gezegd maar het gaat echt niet meer. Ik zou echt willen dat ik pas hoefde te stoppen als ik het hem goed uit had kunnen leggen 😔.. Ik hou een beetje hoop dat ook wij met een weekje wat rust weer hebben gevonden (zoals andere dames hebben gedeeld eerder). Mocht iemand nog goede troosttips hebben.. graag 💕

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Pfoe… ons driftkikkertje wil wel echt drinken. Gisteravond bij m’n ouders g ...
Ahhh ik snap ook echt dat je dat kut vind! Ik probeer overdag nu een beetje af te bouwen (lukt voor geen reet). Maar probeer afentoe nee te zeggen en haar dan gewoon water te geven en dan is ze soms ook ontroostbaar en geef ik het snel op. Soms accepteert ze het wel dus spelenderwijs probeer ik dan te minderen. Maar snap dat de situatie bij jou anders is! Voel met je mee❤️ Kan je hem geen flesje doen met halfvolle melk (werkt bij mijn dochter wel als iemand anders haar naar bed brengt). En veel knuffelen denk ik en toch proberen uit te leggen. Misschien begrijpen ze niet alles, maar ze krijgen denk ik toch wel veel mee! Misschien een leuke knuffel kopen die hij vast kan houden? Ik heb een paar maanden terug ook knuffels geïntroduceerd en merkt dat mijn dochter dat toch ook wel heel fijn vindt met slapen gaan. Anders toch jij hem naar bed brengen en dan inderdaad met een flesje koe melk proberen? Veel sterkte en succes voor jullie ❤️

één jaar geleden

Reactie op AAV

Ahhh ik snap ook echt dat je dat kut vind! Ik probeer overdag nu een beetj ...
Dankjewel voor je lieve reactie!! ♥️ Overdag ging bij ons op de een of andere manier redelijk soepel. Ik snap dus ook niet helemaal waarom het nu stroef gaat maar misschien is het simpel het bonding momentje samen. Even rustig tegen mama aan liggen.. Eet jouw dochtertje overdag al best wat of is dat nog lastig? Bij ons scheelde het dat hij echt goed eet en dus minder echte vraag aan mij had. Zoveel borstvoeding had ik dus echt niet meer. Haha Ja ik heb bijna alle soorten melk al geprobeerd maar die worden hier keihard geweigerd 🙈🤣. Echt mama melk of geen melk. Dat vind ik oprecht wel lastig. Vanmiddag heeft hij even een beetje (1 borst) gedronken omdat de borst na 30 uur wat op spanning stond. Dat was oké.. hij vroeg niet nog meer en was rustig eigenlijk.. gekke was dat hij nauwelijks slikte 🤔 maar m’n borst was de spanning vanaf. Goeie tip van de knuffel!! Ga ik doen 😃! Dankjewel voor je hulp en lieve tips! 😘

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Dankjewel voor je lieve reactie!! ♥️ Overdag ging bij ons op de een of ande ...
Nou mijn dochtertje eet dus echt heel goed ook overdag. Dus voeding komt ze niet te kort. Maar toch wel ze overdag nog best vaak drinken. Probeer nu afentoe gewoon te zeggen nee nu niet. Soms accepteert ze het, soms niet. Hoe heb jij dat aangepakt met overdag stoppen/minderen? Hoop dat het afbouwen verder goed lukt voor jullie🥰 Als je tips hebt! Let me know hahaha. Als ze bij me moeder is drinkt ze overdag ook niet. Maar zodra ik er ben is het tiet tiet haahha

één jaar geleden

Reactie op AAV

Nou mijn dochtertje eet dus echt heel goed ook overdag. Dus voeding komt ze ...
Hier voed ik alleen nog s nachts op verzoek. Overdag alleen voor zijn ene dutje en dan s avonds pas weer voor het slapengaan. Is eigenlijk heel natuurlijk zo gegaan. Ik heb wel aangegeven dat drinken hoort bij slapen. En toen was ik eindelijk af van dat eeuwige getrek aan mijn shirt.

één jaar geleden

Reactie op AAV

Nou mijn dochtertje eet dus echt heel goed ook overdag. Dus voeding komt ze ...
O echt 😱? Dat was het moment waarop mijn zoontje zo’n beetje minder borstvoeding ging vragen. Ik beperkte het wel tot momenten samen omdat hij soms de neiging had tot bijten of afgeleid zijn. Vaak was het voornamelijk dan dus rondom z’n slaapje. Voor ons was dat perfect. Op de opvang wilde hij maar hooguit 4x echt de melk. Verder wilde hij dat niet. Dus ik kon steeds beetje minder geven thuis. Soms wel, soms niet. En zo werd het steeds minder. Het afbouwen is zo goed gegaan!! Ik ben zo blij! Of ja de kleine heeft het nog wat moeilijk met het ‘nieuwe slaapritme’ zonder borstvoeding maar m’n borsten maken geen melk meer aan dus daar ben ik echt heel blij mee. Maar ik had oprecht echt niet super veel meer. Alleen in de ochtend meestal als ik een goede nachtrust had gehad.. Qua tips dus eigenlijk wat Mickyml zegt ☺️! En ik heb er als je echt wil gaan afbouwen simpelweg steeds meer tijd tussen gelaten. Overigens heb ik hem wel steeds meer gegeven als hij niet fit was of bijvoorbeeld last van tandjes of zoiets ☺️. Hahaha als ik eerlijk ben snap ik het wel van die kleintjes hoor 🤣🤣!! Lekker even bij mama liggen en lekker van de melk genieten ☺️.

één jaar geleden

Eergisteravond heb ik dus de laatste keer borstvoeding gegeven. Ik vond het best emotioneel toch wel.. was ook niet 100% m’n wens dat maakt misschien wat uit. Maar het is goed gegaan. Ik wist niet zeker of het echt de laatste zou zijn. Maar heb m’n momentje met m’n zoontje genomen. Bedankt voor alle tijd samen, was ook voor mij heel fijn 🥰. En natuurlijk m’n lichaam voor alle melk de afgelopen maanden. Misschien gek maar vond het van belang om daar een momentje bij stil te staan. Ik hoop dat velen van jullie nog heel lang borstvoeding mogen en kunnen geven! ♥️

één jaar geleden

Reactie op MickyML

Hier voed ik alleen nog s nachts op verzoek. Overdag alleen voor zijn ene d ...
Dat is een goeiee! Ga dat ook proberen haahah!

één jaar geleden

Fijn dat het afbouwen goed is gegaan! Mijn dochter drinkt bij oma helemaal geen mamamelk. Wel koemelk. Hiervoor tot 1 jaar dronk ze voornamelijk op het laatst alleen voor het slapen en ineens na 1 jaar is dat veranders en wilde ze heel vaak hahaah! Vandaag een paar keer gezegd nee drink maar water en eigenlijk best goed gegaan! Ik wil nog niet stoppen alleen als ze overdag thuis wat minder zou drinken zou dat wel fijn zijn. Dus ben het aan het proberen! Maar idd ik snap ook best dat ze dat lekker vinden bij mama aan de borst. Vandaag toen ze tiet wilde heb ik lekker met der geknuffeld en klein beetje koemelk gegeven en dat accepteerde ze ook! Dus dat is wel fijn🥰 Kijken hoe het loopt. Wil ook toewerken naar alleen sochtends smiddag en savonds!

één jaar geleden

Wie kolft er nog voor wanneer je kindje naar de opvang/gastouder is? Ik kolf nog 1x per dag en mijn kindje drinkt het ook altijd op. Ik kan alleen niet wachten tot ik het kolfapparaat in de kast kan laten…🙈

één jaar geleden

Reactie op AAV

Fijn dat het afbouwen goed is gegaan! Mijn dochter drinkt bij oma helemaal ...
Wauw ik had echt denk ik nauwelijks nog melk.. het is na de laatste voeding gewoon weggebleven. Heel erg gek.. ik merk ook aan m’n kleintje dat ik er niet meer naar ruik. Of ja hij doet geen moeite bij m’n borst te komen (wat hij voorheen wel deed). Misschien gek maar wij hebben de mama melk nooit vervangen voor koemelk. Zou dat een verschil kunnen maken? Hij drinkt voornamelijk thee, water en soms wat sap (met heel veel water 😅). Zou je dochtertje misschien wat last hebben van tandjes? Ik merkte dat m’n zoontje in dat soort situaties wel echt meer vroeg. O en bij veranderingen bij de opvang ook.. even mama tijd. Misschien is de tip wel neem je tijd.. dan kun je vast wat dingen aanpassen zoals je graag zou willen 🥰. Ik ben echt nog wel zoekende naar hoe we quality time samen kunnen houden. Uiteraard gewoon knuffelen maar het ‘ontladen van de dag’ gaat nu wat moeilijker. Overdag slapen gaat perfect. In de avond gaat wat lastiger. Hoop daar echt nog iets voor te vinden 🥰.

één jaar geleden

Reactie op babybaby1348

Wie kolft er nog voor wanneer je kindje naar de opvang/gastouder is? Ik kol ...
Ja zelfde situatie hier! Best wel klaar met kolven maar vindt het ook nog zo’n fijn idee dat hij borstvoeding krijgt op de opvang aangezien hij er een heel duidelijke slaapassociatie met heeft en slapen lang een struggle is geweest op de opvang.

één jaar geleden

Reactie op MickyML

Ja zelfde situatie hier! Best wel klaar met kolven maar vindt het ook nog z ...
Ik ben er mee gestopt een goede maand geleden. De twee dagen opvang (die op mijn werk zit) kon ik live voeden. Inmiddels ben ik daar sinds twee weken ook mee gestopt Ivm nieuwe zwangerschap en energietekort. Mijn productie gaat ook teruglopen en wilde dat voor zijn. Ik merk wel dat als ik een hele dag thuis ben met mijn dochter ze toch nog minimaal 1 a 2 keer per dag om de borst vraagt. Ik kan haar vaak wel afleiden en anders geef ik haar een flesje koemelk. Ik vind het afbouwen lastig en mis de momenten even samen, maar goed, ik moet ook aan mezelf en het kindje in mijn buik denken.

één jaar geleden

Reactie op babybaby1348

Wie kolft er nog voor wanneer je kindje naar de opvang/gastouder is? Ik kol ...
Ik ben net gestopt met overdag kolven. Ik was er echt klaar mee en het geeft hem een boost om wat meer te eten. Hij zou echt flesje wel leegdrinken, maar hij kan ook prima zonder. De andere dagen bij mij krijgt hij gewoon op verzoek

één jaar geleden

Reactie op ROF

Ik ben net gestopt met overdag kolven. Ik was er echt klaar mee en het geef ...
Kan je productie dat hebben? Bij mij drinkt hij rond 6 uur s ochtends voor het laatst en dan pas rond half 8 s avonds weer als ik s middag niet nog 1x kolf.

één jaar geleden

Reactie op MickyML

Kan je productie dat hebben? Bij mij drinkt hij rond 6 uur s ochtends voor ...
Ik ben sinds eind september gestopt met kolven. Mijn dochter drinkt nu alleen nog 's ochtends en 's avonds en mijn productie lijkt nog steeds prima. Op de dagen dat ik thuis ben (3 dagen in de week) voed ik meestal nog wel één keer op de dag.