8 Reacties

2 jaar geleden

Drinkt je dochter momenteel beide borsten leeg? Wat je nu zou kunnen doen is zo’n vacuüm kolf op je andere borst zetten. Die vangt dan melk af, die je dan zonder moeite kan verzamelen en invriezen. Als je dit elke voeding doet en daar steeds 50 ml mee afvangt is dat mooi meegenomen. Ik gebruik zelf deze: [affiliatelink verwijderd door admin Roos] (echt zo fijn!).

2 jaar geleden

Wat ikzelf wel een tijdje deed om vooral de productie op te hogen was ‘s ochtends en ‘s avonds extra kolven. Voor het werk om 7.20 uur en voor het slapen rond 22-23 uur. Op mn vrije dagen kolfde ik dan weleens rond 10 uur of tijdens een middagdutje. Als ik dan 70 ml kolfde pakte ik na 2 dagen weer een extra voeding. Ik kolfde dan soms weer is minder op een dag dat het minder goed paste in het schema, maar als je dit consequent bijhoudt zou het wel moeten lukken. Je zou ook ‘s nachts een keerpunt extra kunnen kolven als je kindje dan niet in de nacht meer komt. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Wat ikzelf wel een tijdje deed om vooral de productie op te hogen was ‘s oc ...
Zou het zelf denk ik in een koeltasje meenemen. Eventueel in bewaarzakjes of flesjes. Als je met de auto gaat kan het ook in een koelbox bewaard blijven.

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Zou het zelf denk ik in een koeltasje meenemen. Eventueel in bewaarzakjes o ...
Ik ga met het vliegtuig dus zal even moeten informeren hoe t zit met her vervoeren van borstvoeding en het koelen daarvan. Mijn dochter drinkt snachts nog dus ik ga dan zoals je zegt in de ochtend en avond kolven!

2 jaar geleden

Reactie op Jules01

Drinkt je dochter momenteel beide borsten leeg? Wat je nu zou kunnen doen i ...
Nee, ze drinkt zeg maar 1,5 borst. 1 helemaal en de andere voor het toetje zoals de kraamhulp het destijds zei 😅

2 jaar geleden

Reactie op Amandy

Nee, ze drinkt zeg maar 1,5 borst. 1 helemaal en de andere voor het toetje ...
Dan zou ik zeker eens kijken naar die vacuüm kolf! En eventueel dus een extra kolf sessie per dag inbouwen. Ik kolf al vanaf dag 1 extra tussen de eerste en 2de voeding zodat ik een goede voorraad heb in de vriezer.

2 jaar geleden

Je kan ook n deel nutrilon geven. Heb ik gedaan. Vond hij helemaal prima en kon hij er meteen aan wennen voor als ik ging stoppen.

2 jaar geleden

Ik zou zoals een andere mama zegt na de ochtendvoeding en in de avond nakolven als de kleine gegeten heeft, dan gaat het niet van zijn hoeveelheid af. Hier heb ik sinds een paar dagen de voeding van 15u vervangen door pap met kunstvoeding, maar ik kolf hem nog wel tot ik zeker weet dat onze kleine dit gaat doorzetten. Zo vul ik mijn vriezervoorraad weer aan. Afgelopen weekend naar Barcelona geweest met vriendinnen en daar een deel van mijn melk in de vriezer gedaan. Dan moet je wel een hotel met vriezer boeken of anders in de vriezer van de hotelbar ofzo. En alles van de laatste dag in een koeltasje met koelelement mee terug genomen. Zo had ik totaal een liter moedermelk mee terug. De bevroren flesjes waren deels (schat 1/3) ontdooid maar omdat de kern nog bevroren was heb ik begrepen dat het terug ingevroren kon worden. Ze keken me wel raar aan en vroeg waar mijn baby was, maar de vrouw van de douane deed na een beetje moeilijk doen toch de flesjes in een apparaat en toen kreeg ik het allemaal mee. Ik had een normaal plastic flesje water in de vriezer gedaan, maar zou een volgende keer wel alles in de kolfflesjes en zakjes doen.