9 Reacties
4 jaar geleden
Helaas geen ervaring hiermee om met je te delen. Maar ik probeer even creatief te denken.
Kan verhuizen naar bvb een appartement een (tussentijdse) oplossing zijn? Heb je in elk geval een lift waarbij je ze dan allebei samen kan meenemen.
Of wat met de onderburen? Kan je mss een regeling treffen waarbij je de kinderwagen beneden kan laten staan?
4 jaar geleden
Ik heb met m'n eerste tot vijf jaar in een bovenwoning gewoond en dat ging prima. Kinderwagen bijna niet gebruikt. Die lieten we op de gang staan. Je kunt fietsjes en skelters zowel als kinderwagen prima gedemonteerd aan de muur hangen. Zie tips bij Your Space By Lucy op Facebook, een professional organizer die een foto heeft van hoe je al die fietsjes en dingen handig opbergt.
4 jaar geleden
Wij hebben ook een bovenwoning maar wel ruimte in de hal beneden. Herken wel deels de struggles voor de toekomst.
Ik hoor vaak mensen die de kinderwagen in de auto 'opslaan'. Je hoeft dan niet de hele tijd met dat hele ding naar boven en beneden.
4 jaar geleden
Ik heb de kinderwagen in de auto liggen. Of in halletje maar mag eigelijk niet. Wij hebben zelfde probleem. Wij gaan toch opzoek naar gewoon woning. Of appartement met tuin/ garage of berging . Vooral omdat we toch ook echt in de toekomst een tweede willen en ik woon helemaal boven zonder lift is niet te doen met maxicosi pff
4 jaar geleden
Wij wonen in een flat zonder lift en met een te smalle gang om spullen neer te kunnen zetten. Wij dragen mijn dochter altijd in een draagdoek, hond aan de lijn en accu van de bakfiets in m'n andere hand. Een baby in de draagdoek, peuter aan de hand en loopfietsje in de ander gaat denk ik ook lukken.
Wat de toekomst gaat brengen weet niemand, dus probeer er vertrouwen in te hebben dat wat er ook gaat komen, je het wel oplost als het probleem zich voordoet.
De kinderopvang wordt mogelijk gratis, dus dat zou financieel nog heel wat uit kunnen maken.
4 jaar geleden
Wat een goed idee, kinderwagen in de auto!! Dat ik daar zelf niet op gekomen was. Dat scheelt😄
4 jaar geleden
Geen bovenwoning maar wel beperkte ruimte in huis en wij hebben een tweeling 😂 wij leggen inderdaad ook de kinderwagen altijd ingeklapt achterin de auto, net als dingen zoals de adapters voor autostoeltjes erop, boodschappentassen enz. Je moet even handig inrichten en bedenken wat waar praktisch is, maar het scheelt een hoop ruimte voor ons en vooral veel heen en weer gesleep. Zelfde kun je evt overwegen voor autostoetjes die dingen wegen hartstikke veel dus hoe minder gesjouw hoe beter. Verder weet ik van vrienden die bovenwoning hebben dat zij bijv in hun hal beneden een “hang fietsenrek” hebben dat ook op balkon bijv kan. Dan hang je je fiets aan de muur en dat scheelt veel plek.