16 Reacties
5 maanden geleden
Mijn oudste gaat al naar school en zij krijgt elke dag vers fruit of komkommer mee en tegenwoordig 3 boterhammen met kaas, kipfilet, beertjesworst(boterhammenworst), Pindakaas of jam mee.
Wij hebben op school een beleid dat ze fruit eten in de ochtend en alleen gezond beleg mee mogen. Heel af en toe maak ik zelf wel eens een uitzondering en krijgt ze op 1 boterham nog wel eens Chocopasta of speculoos pasta mee. Ik ben helemaal voor dat ze gezond eet maar af en toe wat anders lekkers/zoet op brood moet kunnen. Dat houdt het brood eten ook lekker. Maar dat is misschien meer mijn eigen ding aangezien ik totaal geen brood eter ben.
5 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Mijn oudste gaat al naar school en zij krijgt elke dag vers fruit of komkom ...
Klopt zo denk ik ook, Maar heb niks gehoord over wat wel of niet mag. Ze zei alleen graag 2 bekers drinken. En ze mogen tijdens fruit eten een hakf stukje brood erbij eten. Ben helemaal vergeten te vragen of ze ook iets mee mogen kaasje koekje enz. Ze mag vandaag wennen. en dan na de zomervakantie 3 dagen. dan 14 sep mag ze naar school. Dus zal het straks even vragen
5 maanden geleden
Voor mijn oudste (en na de zomervakantie de jongste ook) heb ik een mepal bak. Daar gaan twee boterhammen in met kaas, kipfilet, smeerworst, zuivelspread, pindakaas en soms appelstroop. In de kleinere inzetbakjes gaat tomaat, komkommer, ei, augurkjes, rijstwafel, druiven, aardbeien, dat soort dingen. Ze krijgen 2 bekers met water mee. In de ochtend is het alleen fruit. Voor mijn oudste een feest, voor de jongste wordt dat nog een uitdaging.
5 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Waarom 2 bekers water? Ik geef een rvs beker mee en daar doe ik sochtends d ...
Ja indd ik ga ook gewoon 1 beker doen. Eerst wen dag was er al 1 beker kwijt. Gelukkig wel weer terug gevonden. Maar indd vul het sochtends zelf en daarna kan zij het vullen met water. Ze zei ja dan kan ik in de gaten houden wat ze drinken. Of er 2 bekers op zijn. Maar ja is dat dan gewoon handig of makelijk zodat zij er geen werk van heeft met het bijvullen?. Want ik snap dat ook niet helemaal?. Je kan het ook in de gaten houden als ze 1 beker hebben toch. Ik wil een leuke beker en broodtrommel bestellen met naam. Maar 2 bekers is toch wel prijzig.
5 maanden geleden
Ja indd ik ga ook gewoon 1 beker doen. Eerst wen dag was er al 1 beker kwij ...
Oh nee. Niks van gehoord bij ons. Waarom zou de juf er werk mee hebben? Ze moeten toch ook zelf naar het toilet ze kunnen de beker toch bij vullen. Zouden ze van elk kind exact de inhoud checken🤔 ik snap het ergens wel maar toch. Ene kind drinkt meer dan de ander. Hier drinkt ze niet over de gehele dag even veel . Vaak heel weinig en dan ergens random op de dag heeft ze heel erg dorst nou dan haalt ze het in😂
4 maanden geleden
Ja indd ik ga ook gewoon 1 beker doen. Eerst wen dag was er al 1 beker kwij ...
Ik snap wel dat ze er niet op zitten te wachten dat er 20 kleuters een beker moeten vullen. Jij moet gewoon meegeven wat ze moet hebben. Alles moet voorzien zijn van de naam, dus zal dan ook niet echt kwijt raken. Ik ga 1 beker melk meegeven en 1 met water.
4 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ja eindstand maakt het toch niet uit. Als ze meer water willen moeten ze da ...
Er is beperkte tijd voor eten en drinken, lijkt me niet dat ze in die tijd meer dan een beker leeg drinken. En dan zouden ze toch in die tijd hun beker ook nog moeten vullen, dus dat zou best onrustig worden.
4 maanden geleden
Ik geef mijn oudste ook 1 beker mee. Ze vult hem zelf 's middags voor het brood eten. Als ze melk wil krijgt ze wel 2 bekers mee. Water voor bij het fruit en melk voor bij haar boterham. Het mag dan bij de bso in de koelkast en ze haalt het op als ze brood gaan eten.
4 maanden geleden
Reactie op Jurst
Er is een fruit moment en een lunchmoment. 1 beker voor de hele dag lijkt m ...
Geen idee ik heb een grote rvs beker voor haar gekocht. Ze is geen grote drinker school hier is tot 14.00 eerste schooldag heeft ze gehad voor de vakantie ging ook prima. Wat ik al zei neem aan als ze meer wil dat ze daar heus een beetje water kan/mag pakken. Anders trekt ze dat in de middag wel recht. Achja ieder voorzich toch. Je kent je eigen kind het bestem drinken weigeren te geven lijkt mij te ver gaan.
3 maanden geleden
Ik doe twee bekers drinken voor de kleine en grote pauze. Is makkelijker voor de juf. En verder een bakje fruit of een appel. Soms doe ik er een bitterkoekje bij ( ze denk dat dit grote pepernoten zijn hahaha ) voor de lunch twee boterhammen met wat ze wil vaak pindakaas, Philadelphia of jam. Wat crackers, snoeptomaatjes en mini rijstwafels.
3 maanden geleden
Stuk fruit dat snijden ze en delen ze dan met de hele klas
Broodtrommel met 2 broodjes, wat rauwkost
Klein bakje met bv cashewnoten, pannekoekje, dadeltje, rozijnen ofzo
Beker water