36 Reacties

één jaar geleden

Oh wow ik dacht meestal pas opereren na 2 jaar. Onze zoon is geopereerd met 1.5 jaar. Neus keel en buisjes. Keel was vooral heftig. Neus en buisjes stelde vrij weinig voor. Dus als je nog wat wilt weten? Het was voor ons echt een uitkomst. Daarna bijna niet meer ziekgeweest

één jaar geleden

Onze dochter is nét 1 jaar! Maar sinds juni al elk uur wakker 's nachts. Veel pijn aan de oren, continue erg ziek. Koorts etc. Zijn afgelopen vrijdag bij KNO arts geweest, en ze mag er bij tussen morgen. Alleen buisjes en neus

één jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Onze dochter is nét 1 jaar! Maar sinds juni al elk uur wakker 's nachts. Ve ...
Waarschijnlijk is ze vroeg aan de beurt omdat ze zo jong is. En soms komen ze beetje rottig uit de narcose. De operatie is echt binnen no time klaar. En onthouden waar je het voor doet. Is even niet leuk maar het wordt alleen maar beter. Sterkte!

één jaar geleden

Reactie op Mariamaria93

Waarschijnlijk is ze vroeg aan de beurt omdat ze zo jong is. En soms komen ...
Ja! 07.50u er zijn, en waarschijnlijk 8.15u de OK. Dankjewel, we houden ons vast aan " we weten waarvoor we het doen".

één jaar geleden

Mijn zoon was net 2 toen hij buisjes kreeg en zijn neusamandel verwijderd is. Het viel ons echt alles mee! Operatie was binnen een kwartiertje klaar en einde van de ochtend waren we weer thuis. Hij heeft geen last van de narcose gehad en 2 dagen later was hij weer op het kdv aan het spelen.

één jaar geleden

Reactie op Mariamaria93

Waarschijnlijk is ze vroeg aan de beurt omdat ze zo jong is. En soms komen ...
Hoezo komen ze wat rottig uit de narcose? Niets over gehoord en ook wij moeten voor buisjes 😕

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hoezo komen ze wat rottig uit de narcose? Niets over gehoord en ook wij moe ...
Ja gewoon beetje misselijk of beetje overstuur. Soms als ze huilend onder narcose gaan worden ze ook beetje paniekerig/huilend wakker. Mijn zoontje had keel, neus en buisjes en dat was schijnbaar heel pijnlijk dus hij kwam echt overstuur uit de narcose. Buisjes en neus voelen ze bijna niet dus zal dan veeeeel minder zijn denk ik zo.

één jaar geleden

Reactie op Mariamaria93

Ja gewoon beetje misselijk of beetje overstuur. Soms als ze huilend onder n ...
Ah goed punt! Ik ga zorgen dat ik nadenk over wat hem blij maakt.. zodat hij hopelijk rustig in slaap valt.. thanks voor het delen!

één jaar geleden

Zelf ben ik anesthesieverpleegkundige. Wat wij vnl doen bij kindjes die onder narcose moeten is alles op een zo rustig mogelijke manier laten verlopen. Vragen na over welke filmpjes ze leuk vinden en zetten die dan eventueel op. Indien het kindje wat banger is of overstuur laten we het in slaap vallen bij de mama/papa op de schoot. Ook laten wij vaak de ouders zelf het slaapmaskertje vasthouden. Indien je kan en je hebt een maskertje thuis liggen laat je kindje ermee spelen. Zet het nu en dan al eens op de neus want het is vaak dat proces die je kindje overstuur doet maken. Veel succes !

één jaar geleden

Is het goed gegaan vandaag Anouk?

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Zelf ben ik anesthesieverpleegkundige. Wat wij vnl doen bij kindjes die ond ...
Bedankt! Goede tips! Hij heeft het nu even wat minder fijn met enorm ontstoken oogjes (heerst kennelijk enorm op het kinderdagverblijf). Hij wil echt niets meer aan z’n gezichtje maar met wat geluk gaat dat komende week beter 😅..

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Is het goed gegaan vandaag Anouk?
Goeie vraag, hoe is het gegaan?

één jaar geleden

Lief dat jullie interesse tonen! Onze dochter is nét 1, en kunnen we eigenlijk niet voorbereiden. Heb haar zelf op de OK tafel gelegd, en toen kreeg ze kapje op. Natuurlijk huilen, maar ze deed het fantastisch. Iemand van OK personeel ging zachtjes zingen, en ik kon onze dochter vasthouden en aankijken. Ze hielden het voor mij "luchtig" met bepaalde opmerkingen, wat ik heel prettig ervaarde. Ik ging met een gerust hart de OK ruimte uit. Vrij snel, ongeveer max 10 minuten, mocht ik al naar de verkoever. Ze lag nog op haar bedje, en mocht haar direct oppakken. Ze was het eerste half uur compleet overstuur, huilen/overstrekken etc. Ik kreeg totaal geen contact met haar, vond het vreselijk, mijn moederhart brak. Volgehouden, en uiteindelijk viel ze weer in slaap op mijn schoot. 20 minuten geslapen, en daarna was ze er! Stukken rustiger, en mochten daarna vrij snel naar huis. Blijkbaar reageerde ze heftig op de narcose, want alle andere kindjes waren wel aan het huilen maar troostbaar. Eenmaal thuis heeft ze goed geslapen, eten en drinken ging goed en de nacht ook heel goed doorgekomen. Ze doet het fantastisch! 😁🙏

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Bedankt! Goede tips! Hij heeft het nu even wat minder fijn met enorm ontsto ...
Gebruik even de kamilosan oogdoekjes voor de oogjes. Hier gaat het dan in een mum van tijd weg.. Zelf hebben we nu gisteren ook het verdict gehad om buisjes te laten plaatsen. 15/11 zijn wij aan de beurt.

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Gebruik even de kamilosan oogdoekjes voor de oogjes. Hier gaat het dan in e ...
Oogdoekjes? Wat goed!! Gevonden! Dankjewel! Ik vroeg dus bij de apotheek en bij de drogist om de crème ook te bestellen zodat ik die kon smeren (oogjes zijn van het wrijven en krabben wat te rood geworden) maar kreeg een mega preek over dat dat te heftig was voor een baby. Ik dacht Jezus jongens.. doe eens normaal. Heb alles eerst in m’n eigen ogen gesmeerd (komt er immers toch wat in mogelijk) maar vrijwel alles prikt dus dat wilde ik niet. Maar dit is geweldig. Dankjewel, bestel het meteen op internet dan maar 😅. Een weekje na ons zijn jullie aan de beurt. Vind je het spannend of geen last van?

één jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Lief dat jullie interesse tonen! Onze dochter is nét 1, en kunnen we eigenl ...
Wat fijn dat het goed is gekomen! Fijn!! Pfff pittig lijkt me je eerste ervaring na het wakker worden! Echt ongelofelijk.. knap van je dat je vol hebt gehouden om haar vast te houden en proberen te kalmeren ♥️. Ik ben zo blij voor jullie dat het goed is gekomen en ze weer happy is. Ben ook wel benieuwd (bij allemaal) wat we eraan gaan merken. Huisarts was bij ons nog niet geïnformeerd dat de kleine buisjes zou krijgen maar ze gaf aan dat ze verwachtte dat hij best wat sprongen zou maken. Kennelijk erg vermoeiend om niet goed te horen en last van ontstekingen of dreigende ontstekingen te managen, gaat veel energie heen.

één jaar geleden

Even een vraagje aan jullie… ik zei op m’n werk dat de kleine dus moet worden geopereerd en dat ik een week verlof opneem omdat hij niet naar het kinderdagverblijf mag. Daarop werd ik gelijk min of meer gecorrigeerd door 2 collega’s die uit ervaring wisten dat ze alleen de dag van de operatie niet weg mogen. En dat het geen operatie zou zijn maar een roesje. Maar de arts zei bij ons oprecht dus week thuis houden en volledige narcose (zei anesthesist).

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Even een vraagje aan jullie… ik zei op m’n werk dat de kleine dus moet word ...
Dan zal ik je vooral adviseren om het advies aan te nemen van de arts en anesthesist. Zij zijn tenslotte medisch, en hebben je hierin geadviseerd. Bij onze dochter is daar niets over verteld trouwens, doe vooral waar je je goed bij voelt. Onze dochter is afgelopen woensdag geholpen, en gaat altijd op de donderdag naar de opvang. Heb haar lekker thuis gelaten, om rustig op te knappen! Maar zou haar zelf er niet langer om thuis laten, mits ik een advies had gekregen natuurlijk!

één jaar geleden

Vandaag de operatie gehad.. ook bij ons werd hij volledig in paniek wakker. Echt krijsen.. krijsen. Het hield gewoon echt niet op. Kon ook echt geen contact krijgen. Pas in de auto werd hij rustiger (maar bleef snikken in z’n slaapje). Om 5:20 uur was hij al wakker en om 13:10 uur pas weer gaan slapen. Hij had goed veel honger maar wilde hem ook niet overladen. Ondanks dat we werden gewaarschuwd voor misselijkheid en overgeven is dat gelukkig niet het geval. Wij hadden geen moment langer kunnen wachten zei de arts na de operatie. Hij had beide oren zwaar ontstoken 😔.. Eenmaal thuis werd direct duidelijk dat hij nu wel meer hoort. Hij stond echt te luisteren naar z’n speelgoed en probeert nu al meer tonen na te doen.. we denken dat hij een half jaar al verminderd hoort (na het krijgen van RS virus)

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Oogdoekjes? Wat goed!! Gevonden! Dankjewel! Ik vroeg dus bij de apotheek ...
Ik vind het zelf wel spannend omdat ik in het dagelijkse leven aan de andere kant sta (kindjes in slaap brengen). Dus ik stress zelf wel een beetje over het idee.