36 Reacties

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Ik vind het zelf wel spannend omdat ik in het dagelijkse leven aan de ander ...
Snap ik hoor!! Echt wel! Maar ik moet eerlijk zijn dat juist doordat ik de verhalen hier hebt gelezen dat het mij de rust gaf om er mee om te gaan.. voor mij was dat ontzettend waardevol! Dus nogmaals bedankt lieve allemaal! Er waren nog 2 kindjes, die waren vooraf volledig over de stress (en die van mij rustig vrolijk aan het spelen) maar die hadden achteraf dus nauwelijks last. Mogelijk speelt ook mee dat het zo erg ontstoken was (ons zoontje laat dat niet merken en heeft geen symptomen dus lastig te detecteren).. Eenmaal thuis en gemerkt hebben dat hij ook echt happy was, maakte voor mij alles goed. Ik hoop dus echt dat jij hetzelfde mag ervaren (mocht je er na de operatie even over twijfelen omdat de kleine toch wat verdrietig is).. 💕

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Snap ik hoor!! Echt wel! Maar ik moet eerlijk zijn dat juist doordat ik de ...
Is bij ons net hetzelfde. Zelf merken wij nauwelijks iets buiten af en toe krijsbuien die dan plots weer over gaan. Maar ga wel blij zijn als het zover is want nu merk ik precies wel wat symptomen van hele tijd aan het oor trekken

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Is bij ons net hetzelfde. Zelf merken wij nauwelijks iets buiten af en toe ...
Ja! Hier hetzelfde! En op en neer ‘beuken’ in z’n stoeltje.. en dat krijsen, wat je zegt. Ineens en dan plots ook weer over. Was hier hetzelfde. Ik ben heel benieuwd hoe morgen hier gaat. Of het wat beter voor hem is. Een oor loopt vrij veel bloed uit.. hoop echt dat het super voor jullie verloopt!

één jaar geleden

Nog even een tip voor de mensen die wachten en waar de kleine toch last heeft: kussen onder het matras (waardoor matras omhoog komt) geef enorm veel verlichting omdat de druk minder hoog wordt in de oortjes. Hielp hier enorm dus hopelijk voor jullie ook als het nodig is!

één jaar geleden

Hey dames ! Morgen is het aan onze beurt. Ons moederhartje breekt toch wel even ook al sta ik in het dagelijkse leven aan de andere kant. Misschien wel daarom! Maar… Hoe hebben jullie het nadien gedaan met de slaap? Jullie kindjes laten slapen bij dutjes of wakker gemaakt ? Gezien narcose toch wel in hun lijfje hangt…

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Hey dames ! Morgen is het aan onze beurt. Ons moederhartje breekt toch wel ...
Ik werk zelf ook af en toe met kindjes die in slaap worden gebracht op de OK, weet dus wat er staat te gebeuren. Uiteindelijk weet je niet hoe je zelf gaat reageren in zo'n situatie. Dat vond ik spannend! Laat het over je heen komen, komt allemaal goed! Er zijn voor je kleine, dat is het belangrijkste. Ik zat helemaal in m'n eigen bubbel met onze dochter. Wij hebben nadien onze dochter laten slapen wanneer ze dat wilde, merk nu ook nog wel dat ze sneller moe is tussen de dutjes door, maar probeer nu wel weer ritme te creëeren. Gaat goed!

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Hey dames ! Morgen is het aan onze beurt. Ons moederhartje breekt toch wel ...
Bij ons was de kleine heel alert daarna. Heeft alleen kort in de auto geslapen en pas in de middag weer. In de middag heeft hij wel lang geslapen, een uurtje of 3 maar met een mega vroege start (was om 5:15 uur met mij wakker, hoe dan??) en overslaan van z’n ochtend slaapje was dat denk ik oké.. hij had echt de rust nodig merkte wij. Ook de dagen erna. Veel sterkte! Hopelijk is alles goed gegaan en herstelt jouw kleintje voorspoedig 💕

één jaar geleden

Alles is vlot verlopen. Onze Julot is al lachend gaan inslapen. Ik kon me niet beter wensen 🙏🏼. Nadien alweer goed aan het spelen. Hebben hem nu wel in bed gelegd en gaan hem laten slapen. Hoe hebben jullie de oortjes gekuist nadien?

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Alles is vlot verlopen. Onze Julot is al lachend gaan inslapen. Ik kon me n ...
Wauw wat een kleine held!! Lachend gaan slapen, wat een geluk!! Heel fijn dat het zo goed is gegaan 😃. Ik mocht niet aan de oortjes komen dus ging niet heel makkelijk maar met een wattenschijfje ging het gelukkig. Het bloed droogde heel snel en dat viel er netjes een dag later allemaal uit dus dat was nog fijner (dat zat natuurlijk wat verder erin en daar kon ik echt niet bij). Hopelijk kan Julot lekker even uitrusten en jij ook! De spanning is toch ook bij de ouders aanwezig denk ik 😘

één jaar geleden

Nog even een vraagje: Spoelen jullie nog de neusjes van de kindjes ? Zoja, merken jullie ook soms dat het via de oren ook een uitweg zoekt? En hoe kuisen jullie de oortjes ?

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Nog even een vraagje: Spoelen jullie nog de neusjes van de kindjes ? Zoja ...
Wij hoefden niet te spoelen. Is het nooit over gegaan maar dat lijkt mij best slim. De kleine is verkouden en ik ook (met keel- en oogontsteking). Dus er komt wel vrij veel nu uit merk ik. De oortjes zijn hier vanzelf (heel snel) schoon geworden. Het echt vochtige wat nog liep haalde ik met wattenschijfjes weg.. ik mocht er ook niet echt aan zitten. Hoe gaat het nu met Julot?

één jaar geleden

Sinds buisjes hier nog geen enkele verkoudheid gehad waarbij ze hinder had, dus ook geen neusje gespoeld. Oortjes ook niet schoongemaakt, alleen eerste dagen na OK beetje bloedtesten eruit gehaald. Oortjes zijn mooi schoon! Zou er ook niet teveel in gaan zitten, duw je misschien ook weer bacteriën naar binnen? Je hebt tenslotte nu open verbinding door de buisjes? Hier na neusamandelen en buisjes opeens veel last van doorkomendr kiezen. En zweertjes/blaasjes op de tong en in de mond, dagen niet gegeten en/of gedronken 🤔

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wij hoefden niet te spoelen. Is het nooit over gegaan maar dat lijkt mij be ...
Goed ! Wij merken plots een actiever mensje op met veel brabbelen en nadoen. Het is echt een verschil. Na de operatie is er inderdaad ook heel veel uitgekomen. Kroetjes heb ik met een oorstokje eruit gehaald maar wij moeten nog druppeltjes in de oortjes doen en ik dacht doordat er nog zo in het oortje vuil zit dat het misschien niet voldoende naar binnen gaat.

één jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Sinds buisjes hier nog geen enkele verkoudheid gehad waarbij ze hinder had, ...
Zou het geen hand mond voetziekte kunnen zijn. Dit hebben wij net achter de rug ook. En dat is ook zo begonnen..

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Zou het geen hand mond voetziekte kunnen zijn. Dit hebben wij net achter de ...
Dankje voor je berichtje! Dacht ik eerst ook aan. Maar het blijft écht alleen bij de mond/tong. Beide kinderen hebben het hier vorig jaar gehad, toen op hand, voet en mond. Dus denk dat dit iets anders is?