20 Reacties

3 jaar geleden
Reactie op Mamaa1990
Dit hebben wij ook.
Echter vond ik hem nu fijn voor de kleine.. daarom toch ...
Ik heb een draagdoek van bykay en een draagzak van artipope. De bykay draagzak heb ik als reserve. Die artipope is wel prijzig maar zo onwijs fijn. Onze zoon van 10 weken vind het echt heerlijk. Heb hem echt al vanaf week 1 in de zak.

3 jaar geleden
Ik weet niet of ik de deluxe heb, maar iig een bykay en mijn zoontje is 9 weken oud.
Wat ik doe: ik maak alle gespen al vast en maak de gespen bij je middel helemaal los qua strakheid. Dan kan ik mijn zoontje er echt "in zetten" en vervolgens hem weer strak trekken.
Ik hoop dat de uitleg zo een beetje duidelijk is

3 jaar geleden
Ik doe zelf de onderste buikband heel hoog bij mezelf vast klikken dus echt boven je heupen. En ik sla hem 2x om en ik gebruik dat verkleining bandje zodat z'n benen niet zo wijd hoeven. En dan komt z'n koppie er net boven uit!

3 jaar geleden
Reactie op helloyou
Wij hebben deze draagzak. Toen ze net een paar week oud was hebben we hem g ...

En ik doe de onderste buikband vrij hoog, dat ik haar een kusje kan geven op haar hoofd. En heb gezien op een uitleg filmpje dat je de onderste buikband kan omslaan als je geen lang lichaam hebt. Via deze site het filmpje bekeken.
https://www.bykay.com/nl/instructies/instructie-click-carrier-bykay/

3 jaar geleden
Reactie op Soofvb
Ik weet niet of ik de deluxe heb, maar iig een bykay en mijn zoontje is 9 w ...

Begrijp ik dan goed, dat je de draagzak eigenlijk al helemaal goed hebt zitten, en dan pas je kindje erin doet en strak trekt?
Heb jij de buikband ook thv je navel of hoger zitten?
Wat zit jouw kindje er lekker in 😍

3 jaar geleden
Reactie op LavS
Ik heb zelfde draagzak en ook baby van 11 weken en haar hoofdje komt er ook ...
Ik heb het nog even geprobeerd en inderdaad de buikband een keer omslaan werkt! En de buikband boven de navel strak doen en dan kindje erin en aan de zijkant de straps vast trekken. Helpt ook om de pads op je schouder op te tillen en de straps door te voeren zodat het net wat strakker zit. En kontje van je kindje optillen om de heupjes te kantelen voor een bolle rug. Nu zit ze er goed in, yay.

3 jaar geleden
Even een ander vraagje 😅 hoe hebben jullie het als de baby op de buik zit de banden op de rug? Gekruist of recht ? 😅 ik weet niet precies of ik het goed heb namelijk!

3 jaar geleden
Reactie op Zij1989
mijn kind had echt striemen in zijn benen van het hangen, iemand daar ook l ...
Dit vraag ik mij ook af. Toen we onze dochter er de eerste weken wel eens inhadden, vond ze het prima. Daarna heb ik weken een draagdoek gebruikt, en nu we de draagzak weer vaker willen gebruiken (omdat die goed over een jas heenpast) gaat ze hard huilen. Ik heb het idee dat hij 'snijdt' of drukt bij de knieholtes. Ik heb het bandje om te versmallen er gewoon omzitten, zodat ie niet te breed is bij de benen. Verder gewoon de youtube filmpjes gekeken en alles lijkt te kloppen.
Kwestie van gewenning? Iemand tips?

3 jaar geleden
Reactie op Soofvb
Ik weet niet of ik de deluxe heb, maar iig een bykay en mijn zoontje is 9 w ...

Dit is volgens mij niet de deluxe indd. Daar kan je de buikband makkelijk bij omrollen. (Leuke foto trouwens! ;)) Alleen bij de deluxe kom je niet uit met de zij banden. Ik had eerst de niet deluxe versie toen hij nog heel klein was maar nu hij 7 kilo is vond ik deze niet meer fijn. Heb nu de deluxe die echt een stuk lekkerder draagt, maar indd geen idee hoe die werkt als hij kleiner is. Hij piept er nu namelijk net boven uit en hij is 16 weken.