27 Reacties

4 jaar geleden
Ik had het niet gedaan.. Het cadeau was toen dat die grote broer is geworden..
En dat was het beste cadeau ooit!

4 jaar geleden
Ik heb nog geen 2 kinderen hoor maar wij gaan het zeker wel doen als we een 2e krijgen.
Zeker als ze in de leeftijd van 3 tot 10 zitten. Is allemaal heel spannend en leuk en omdat er zoveel aandacht naar de baby gaat is het leuk als de andere een wat aandacht krijgt dmv een cadeautje.

4 jaar geleden
Ik had het ook als tip van een vriendin gekregen en het dus wel gedaan bij de tweede. Het kan voor ze natuurlijk best wel bedreigend zijn zo’n kleintje die ineens alle aandacht van JOUW papa en mama opeist. Een cadeautje van de baby zou dan mogelijk helpen. Klinkt als een interessante theorie, geen idee of het heeft geholpen haha want ze vond haar zusje fantastisch! Ik weet al niet eens meer wat we hebben gekocht, gewoon iets kleins. De tip die ik van de kraamverzorgende kreeg vond ik nog beter, zeg ook tegen de baby dat hij/zij af en toe moet wachten (en dan op momenten dat ze gewoon rustig in de box liggen of slapen en helemaal geen aandacht nodig hebben) als de oudste iets vraagt/wil. “Nee even wachten ... ik ga nu eerst je grote zus helpen”

4 jaar geleden
Reactie op Eliver
Ik was het hier niet van plan😅 doen ze dat vaak dan?
Je ziet het wel vaker ja maat volgensmij doet lang niet iedereen het hoor

4 jaar geleden
Ik denk wel iets ja, bij de eerste ook gedaan. Was erg leuk. Als ik op kraamvisite ga neem ik ook vaak iets mee voor de oudste kinderen

4 jaar geleden
Wij hadden de baby ook een cadeau 'laten geven' aan zijn grote zus. Ze was 2,5 jaar en kinderen schijnen een baby toch als indringer te kunnen zien. Ik kreeg ook de tip om de baby bij eerste kennismaking niet bij mij in de armen te hebben. Hij lag lekker in zijn wieg te slapen en er een lag een cadeautje voor haar bij. We vonden het het proberen waard. Veel kraamvisite nam ook een kleinigheidje voor haar mee.

4 jaar geleden
Geen idee of ik m’n dochter iets ga geven. Maar als ik op kraambezoek ga bij iemand en die heeft al een ouder kindje (of kinderen) dan neem ik niet alleen voor de mama, papa en baby wat mee, maar ook een kleinigheidje voor de andere kids mee 😊

4 jaar geleden
Ja ik zou wel een elektrische LEGO treinset willen kopen 😅 hihi. Niet heel babyvriendelijk, dan moet hij er wel in zijn kamer mee spelen maar dat wilt hij wel graag. Hij speelt er mee bij zijn oom. Ik weet niet of het gek is om zo'n duur kado te geven maar ik vind het wel spannend voor ons kindje dat er dan een heel lief klein zusje of broertje bij komt en dat hij dan minder aandacht krijgt. Bovendien vermaakt hij zich uren bij zijn oom en tante met de treinset. 😅

4 jaar geleden
Reactie op MoederMaffiaBaby2
Ja ik zou wel een elektrische LEGO treinset willen kopen 😅 hihi. Niet heel ...
Oh ja en het kindje komt rond zijn verjaardag!! Dus daarom is het dan een verjaardagskado van zijn baby zusje/broertje. 🤭

4 jaar geleden
Wij hebben onze dochter van 4 een boek gegeven. Ik word grote zus. En zodra de baby is geboren wil ik voor de kraamperiode een mand maken met kleine cadeautjes, waarbij ze er elke dag 1 mag open maken. (Stickers, wegwerpfoto toestel, etc).
Ik denk juist dat het voor haar ook fijn is om aandacht en cadeautjes te krijgen als er zo veel veranderd en de baby cadeautjes krijgt.

4 jaar geleden
Wij hebben onze dochter van 4 een boek gegeven. Ik word grote zus. En zodra de baby is geboren wil ik voor de kraamperiode een mand maken met kleine cadeautjes, waarbij ze er elke dag 1 mag open maken. (Stickers, wegwerpfoto toestel, etc).
Ik denk juist dat het voor haar ook fijn is om aandacht en cadeautjes te krijgen als er zo veel veranderd en de baby cadeautjes krijgt.

4 jaar geleden
Toen mijn zusje geboren werd kreeg ik een poes cadeau, dat wilde ik graag. Dat krijgt onze kleine meid echt niet, we hebben er al twee, maar ik wil wel wat leuks doen voor haar. Zeker ook voor haar verjaardag, aangezien zij 5 dagen na de uitgerekende datum jarig is mogen we haar absoluut niet vergeten.

4 jaar geleden
Ik heb de oudste aan zijn babybroer toen een rammelaar van little dutch laten geven bijpassend bij de dekentjes enz. En de oudste heeft een hengeltje met visjes gehad voor in bad van z'n babybroer. Nu nog aan 't bedenken wat ik de 2 mannen nu ga geven :)