15 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde. Mijn zoontje is net 4 mnd en drinkt maar 1 kant om de 3-4 uur. Ik kolf maar 60-80 en voorheen makkelijk 120 of meer. Hij is ook meer huilerig en ik twijfel ook of ik nog wel genoeg melk produceer. Ik lees even mee
4 jaar geleden
Hey! Clusterkolven is echt om de productie aan te zwengelen dus kan zijn dat je tijdens het clusterkolven nauwelijks melk kolft. Toch helpt het op lange termijn maar je productie is op het moment van het clusterkolven niet per se meer dan anders.. mijn ervaring is dat er pas 2 dagen later meer productie is..
4 jaar geleden
Heb je niet je eisprong of aankomende menstruatie? Dan was mijn productie ook vaak flink lagerr
4 jaar geleden
Reactie op ROF
Het kan ook zijn dat je mega druk bent in je hoofd of lichamelijk, dan heb ...
Bedankt voor je reactie! Ik heb donderdag op vrijdag op mijn rechter borst geslapen en had daardoor beginnende borst ontsteking. Ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Bij mij komt er na 5 min geen melk meer uit. En iedere 2 min een TSR opwekken is me nog niet gelukt helaas..
4 jaar geleden
Reactie op rileyK
Bedankt voor je reactie! Ik heb donderdag op vrijdag op mijn rechter borst ...
O dat heb ik ook... Naar hè.
Ik kreeg gister de volgende adviezen van de lactatiekundige:
- blijven legen legen legen, dus vaker aanleggen en vaker kolven (elke 2uur)
- eerst warmte compres, daarna kolven/aanleggen en vervolgens goed koelen.
- tijdens voeden/kolven zachtjes de plek masseren (naar de tepel toe wrijven)
- paracetamol bij pijn
4 jaar geleden
Reactie op Cindyroanne
Ik heb precies hetzelfde. Mijn zoontje is net 4 mnd en drinkt maar 1 kant o ...
Is wel bekend hoor, dat ze rond 4 maanden wat slechter gaan drinken. Is hij verder wel tevreden en voldoende luiers? Want dan is er niks aan de hand.
Het kan helpen om te voeden in een prikkelarme ruimte. In het donker, huid op huid of onder een voedingsdoek.
4 jaar geleden
Heb je toevallig een filmpje dat je kleintje schaterlacht of andere geluidjes maakt? Het horen en zien van je kleintje terwijl je kolft kan je productie opvoeren. Vanaf 3.5 a 4.5 maanden ga je namelijk pas produceren tijdens het voeden. Je lichaam moet opnieuw wennen aan het kolven. Toevallig net ergens in zo'n digitaal blad gelezen. Geen idee meer welke 😅.
4 jaar geleden
Gisteren nog in een borstvoedingswinkel geweest omdat ik binnenkort terug ga werken en merkte dat ik minder productie had als hij al eens een dagje had geprobeerd in de opvang. Blijkbaar is een daling in de productie wanneer je weer gaat werken heel normaal, oa door de stress en zo. Als je ervoor nooit problemen had met de productie, dan zou er normaal gezien geen probleem mogen zijn en zal zich dat weer rechttrekken. Ze zei dat het belangrijk was om je baby'tje frequenter aan te leggen op momenten dat jullie wel samen zijn. Vond het heel geruststellend :)