18 Reacties

één jaar geleden

Heb je daar geen goede afspraken over gemaakt ? Voor het kind is het wel belangrijk dat die contact heeft met z'n vader. Maar dagelijks een update heb ik nooit gedaan 😅 Wij hadden dus de afspraak ivm voorkomen van elkaar zwart maken en dat het altijd op papier staat elke zondag een mail. Hoe is de week gegaan? Hoe deden ze het op school of kdv.. en als hij onze kinderen kwam halen hoefden wij niks tegen mekaar te zeggen. Wij hadden via WhatsApp contact als de kinderen waren gevallen. Dan wist hij dat gelijk (en kwam dat zondag in de mail met een screenshot dat ik het gelijk had laten weten) Het is altijd een lastig iets. Begrijp ook niet dat je elkaar moet uitschelden. Ooit in het verleden hield je van mekaar en je blijft toch de ouders. Je zit door de kinderen de rest van je leven aan mekaar vast.

één jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Heb je daar geen goede afspraken over gemaakt ? Voor het kind is het wel b ...
Mayson ziet zijn vader elke week, dat vind ik zelf ook erg belangrijk. Wij kunnen er geen afspraken over maken gezien wij er verschillend over denken. Hij vind dat ik hem elke dag moet updaten. Ik vind van niet. Als het contact nou rustig was dan had ik daar geen probleem mee gehad maar het word altijd persoonlijk en daar wil ik vanaf… De oplossing hierboven vermeld heb ik ook al voorgesteld maar niks is goed. Vandaar dat ik me afvraag waar ik verplicht toe ben… Dankjewel voor je reactie!

één jaar geleden

Je kunt een ouderschapsplan opstellen via een mediator, je wil namelijk niet dat je situatie écht uit de hand loopt en het voor de rechter moet komen

één jaar geleden

Reactie op Zij1989

Je kunt een ouderschapsplan opstellen via een mediator, je wil namelijk nie ...
Staat de vader niet voor open…

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Staat de vader niet voor open…
Zo verder gaan sta jij niet voor open.. En zou toch iets op papier moeten staan voordat het verder uit de hand loopt 😅

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Mayson ziet zijn vader elke week, dat vind ik zelf ook erg belangrijk. Wij ...
Elke dag is vaak hoor! Wat moet je zeggen dan ?

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Staat de vader niet voor open…
hij moet wel, anders wordt het wel een rechter en ben je zo bij verschillende instanties waaronder het cjg bekend en dat wil je niet

één jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Elke dag is vaak hoor! Wat moet je zeggen dan ?
🥲 wat hij gegeten en gedronken heeft, hoe hij geslapen heeft. Dat wil hij elke dag horen

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

🥲 wat hij gegeten en gedronken heeft, hoe hij geslapen heeft. Dat wil hij ...
Jezus joh! Moet je dat bijhouden ik weet niet eens wat wij gister avond gegeten hebben 🤣🤣🤣🤣 Ik vind het voor jouw echt een vervelende situatie ! Ik hoop dat je er uit kan komen! Ik sluit me aan bij een ouderschaps plan. Ook al wilt de vader dat niet. Zo verder gaan kan echt niet voor jouw. Je bent een goede moeder.. en je moet je eigen niet laten uitschelden door hem.

één jaar geleden

Ligt er aan of hij Mason alleen erkend heeft of ook voogdij heeft aangevraagd. In geval van voogdij ben je verplicht belangrijke updates te geven volgens mij, maar idd wekelijks en bij een noodsitatie of wat daarover dan is vastgelegd. Elke dag lijkt mij onzin

één jaar geleden

Mijn ex heeft onze dochter alleen erkend dus geen gezag. Mijn dochter gaat 2 avonden en 1 dag naar hem en zijn ouders. Nooit heb ik hem dagelijkse updates gestuurd ben je niet verplicht en hij vroeg er niet om. Maar in mijn ogen lijkt jou ex wel moeite te doen voor jullie kind. Dat kan ik wel waarderen omdat dat bij ons niet het geval is. https://www.snijders-advocaten.nl/actueel/dit-zijn-de-rechten-van-een-biologische-en-of-juridische-vader-zonder-ouderlijk-gezag/#:~:text=Als%20een%20vader%20zijn%20kind,de%20Rechten%20van%20de%20Mens. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderlijk-gezag/vraag-en-antwoord/rechten-plichten-ouderlijk-gezag https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/erkenning-kind/vraag-en-antwoord/kind-erkennen-gevolgen Misschien dat deze sites het een beetje uitleggen. Wat ik moeilijk vond eerst was duidelijk zijn en op mijn strepen blijven staan. Als hij geen afspraken wil maken prima dan volgt hij maar jou regels. Jij bent mama en jij zortg 24/7 voor jullie kind en het moet goed zijn voor jou en jou kindje. Denk daarbij wel aan wat jou kindje nodig heeft en niet aan jezelf. Verdiep je in de ontwikkeling van je kind. Zodat je precies tegen hem kan zeggen zo gaan we het doen want dat is het beste voor ons kind. Als je het er niet mee eens bent dan huur je maar een mediator in. Heel veel succes!

één jaar geleden

Als jullie er niet samen uitkomen zou ik zeker een ouderschapsplan laten opstellen. En ik denk persoonlijk dat het mooi is als je beiden concessies doet. Dus misschien niet dagelijks een update, maar misschien wel tussendoor eens een foto/kleine update. Maar mits -en dat vind ik echt voorwaarde- dat hij fatsoenlijk communiceert en je niet uitscheldt. Ben je er trouwens bewust van dat je volledig met je naam en achternaam (incl die van je zoontje) zo te vinden bent via google? Ik tikte net jouw naam en die van je zoontje in bij google en meteen kom ik bij dit topic.

één jaar geleden

Reactie op -Pip-

Als jullie er niet samen uitkomen zou ik zeker een ouderschapsplan laten op ...
Hoi! Dankjewel voor je reactie. Kan je dat uitschakelen? Daar was ik me niet bewust van….

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Hoi! Dankjewel voor je reactie. Kan je dat uitschakelen? Daar was ik me n ...
Ik zou zelf je profielnaam van 24baby veranderen naar een anonieme naam !

één jaar geleden

Ik zou zelf je profielnaam van 24baby veranderen naar een anonieme naam !
Lukt niet 🤐

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Lukt niet 🤐
Ik zie idd dat je dat niet meer kan aanpassen 😱 miss kan je het forum zelf berichten of ze het kunnen veranderen voor je?

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Lukt niet 🤐
Ik denk dat het niet meer gaat. Veel mensen verwijderen hun account gok ik en maken er een nieuw aan. Bizar hoeveel verwijderd lid er tegenwoordig staat. Ik wilde namelijk ook m’n naam wijzigen dus als je het hebt uitgevonden hoor ik het graag 😃

één jaar geleden

Wat een vervelende situatie! Als je uit elkaar gaat en je hebt samen een kind, dan moet je een ouderschapsplan hebben/maken. Lukt dat niet met een mediator, dan via een advocaat. De rechter moet het plan goedkeuren. Met andere instanties krijg je niet te maken, tenzij je dit zelf wil of vader. Een update iedere dag is niet verplicht. In het ouderschapsplan zet je afspraken zoals de ouder informeren over het kind (hoe, wanneer). Je legt ook vast wat de afspraken zijn w.b. de verdeling en vakanties. Ieder jaar kun je het ouderschapsplan wijzigen. Houdt de andere ouder zich niet aan de afspraken dan kun je op het ouderschapsplan terug vallen.