8 Reacties

4 jaar geleden

Wa alaykum as salaam. Moge Allah je gebed accepteren. Ik heb dit gelukkig niet maar ik raad je aan je vraag te stellen in de Facebook groep Het zuivere pad. Er zijn daar vast geleerde dames die je hier meer over kunnen vertellen.

4 jaar geleden

Lieverd, het is toegestaan om te zitten tijdens het gebed en bij ziekte zelfs toegestaan om te liggen.. echter moet je het wel echt niet aankunnen. Je zou kunnen proberen om staand je surahs te reciteren, om de rukuh te doen en wanneer je sudjood moet doen te gaan zitten op een stoel. Zo bid ik ook namelijk. Het is altijd aan te raden om even een geleerde omtrent jouw situatie te benaderen, daar fatwas te algemeen zijn.

4 jaar geleden

Je kan dit gewoon zittend doet is niks mis mee sgat en ook niks om je schuldig te voelen. Het is juist prachtig dat je tog doorzet en een alternatief zoekt en doet om tog je gebed door te zetten❤️

4 jaar geleden

Het basisprincipe hiervoor is de overlevering van cImraan ibn Hoesayn (moge Allah tevreden over hem zijn) die zei: “Ik had aambeien en vroeg de Profeet (vrede zij met hem) over het bidden. Hij zei: “Verricht het gebed staand en als je dat niet kan, (verricht het) dan zittend. En als je dat niet kan, verricht het dan liggend op je zij.” (al-Boekhaarie) Je hoeft je niet schuldig te voelen als je niet instaat bent om te bidden zoals altijd dan mag je het gebed zitten verrichten. Je beloning is ook hetzelfde want helaas lukt het niet anders. Je doet het niet omdat je t niet wilt maar omdat het niet kan. Dat moet je niet vergeten!

4 jaar geleden

Reactie op Asiye28

Je kan dit gewoon zittend doet is niks mis mee sgat en ook niks om je schul ...
absoluut, puur de intentie alleen al zal Allaah azzawajal belonen. In sha Allaah. Onze islaam is prachtig

4 jaar geleden

Ik bid ook alleen zittend wegens meerdere klachten.. moge Allaah onze gebeden accepteren 🤲

4 jaar geleden

Reactie op sorayaaak

Wa alaykum as salaam. Moge Allah je gebed accepteren. Ik heb dit gelukkig n ...
Dankje wel!!

4 jaar geleden

Ik bid ook zittend, omdat ik bij het bukken enorm last krijg van mijn maag en dat ik bijna moet overgeven en misselijk wordt. Allah smehlina, en Allah takabel salaat dyana