12 Reacties

één jaar geleden

Oh wat herkenbaar! Hier precies hetzelfde, zat er ook even helemaal doorheen. Maar het lijkt vandaag (na ongeveer 2 weken) weer wat beter te gaan! Hij was veel relaxter vandaag en ook het slapen en eten gaat weer wat beter. Fijn dat hij even bij opa&oma kan slapen en hopelijk gaat het snel wat beter! Hang in there! Oh en die buurvrouw die zou ik gewoon lekker negeren ;)

één jaar geleden

Hier ook even een heel pittige periode. Lijkt met momenten wel een ander kindje. Inderdaad krijsen, boos zijn, gefrustreerd lijken en niets lijkt goed. Denk hier ook sprong 10, hopelijk hebben we de piek allemaal snel achter de rug.

één jaar geleden

Oh jeetje mama, dat klinkt onwijs pittig!!! En zeker als het slapen al wat moeizamer gaat, nu erger is en dan als klap op de vuurpijl, buren die lopen te zeiken!! Er wordt van alle kanten aan je getrokken😟 Mijn zoontje heeft de eerste maanden zoveel gehuild en gekrijst. Ik werd er gek van! En met sprongen en regressies werd het 10x erger. Ik vond het vreselijk, was kapot en had 0 energie meer. Over mijn geduld... laten we het daar maar niet over hebben..... Wij hebben 'hulp' gehad voor het slapen van mijn zoontje. Daarnaast is er bij mij ook het een en ander uitgekomen, mentaal. Wij zitten nu in sprong 10... en ik voel ademruimte bij mezelf. Heb je voor nu helemaal geen hol aan! Maar hiermee wil ik aangeven... dat als het door blijft gaan na de sprong, je altijd hulp mag en kan vragen om eens mee te kijken. Je kleintje 1x laten slapen ergens anders laad je niet volledig van op. Vond ik iig! Probeer voor nu zoveel mogelijk je eigen omgeving in te schakelen. Misschien wordt je kleine rustig van het naar buiten gaan? Wandelen, fietsen of gewoon alleen even naar buiten in de tuin? Dat werkte hier wel. Als hij het beu was... trok ik zn pak aan en mocht ie buiten gaan uitrazen. Ik weet hoe het is en het is super zwaar!!! Ik hoop dat je vnv even wat rust kan pakken voor jezelf🍀

één jaar geleden

Ohh man hier ook een heel gefrustreerd (en frustrerend) meisje. Ben ook weer pril zwanger dus voel me al niet op m'n best.. Vind het ook weer pittig even. Niks is goed, veel 'nee', boos en huilen. En de nachten weer wakker.

één jaar geleden

Heel erg herkenbaar! Afgelopen week was het hier ook een drama, echt alleen maar krijsen en overstuur. Alles willen maar ook weer niks willen. Wel heel rot dat je buren er zo moeilijk over doen en weinig begripvol zijn..

één jaar geleden

Pfff hier hetzelfde sinds deze week. Daarbij ook nog koorts en rode vlekjes EN kiezen EN ineens weer elke dag krampjes?! Maakt een pittige periode. Krijg helemaal flashbacks naar de huilbaby periode. Ik wist dat het moederschap niet alleen maar rozengeur en maneschijn zou zijn maar ik had me nooit kunnen voorstellen dat het zo ontzettend zwaar zou zijn!

één jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Ohh man hier ook een heel gefrustreerd (en frustrerend) meisje. Ben ook wee ...
Hier precies hetzelfde… 6 weken zwanger van de tweede en mijn dreumes is veranderd in een monster 😅

één jaar geleden

Herkenbaar! Ook hier een ongeduldige, bozige en vooral schreeuwende dreumes. Niets is goed, dikke tranen, ontroostbaar. En weer vaker wakker in de nacht. Heel zielig voor hem, maar wij zijn dit gedrag nu toch echt wel beu. Hoop dat hij snel weer zijn vrolijke zelf is 😉 Succes aan iedereen!

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Pfff hier hetzelfde sinds deze week. Daarbij ook nog koorts en rode vlekjes ...
Sluit mij hier helemaal bij aan! Ik vind het af en toe ook ontzettend zwaar en kijk echt iedere dag weer uit naar de momenten dat ze op bed ligt en ik even mijn handen vrij heb om iets voor mezelf te doen. Ik kan nu ook niet meer begrijpen dat er huismoeders zijn, voorheen leek me dat wel wat. Nu kijk ik er echt naar uit om te werken, eindelijk bijkomen 😀.

één jaar geleden

Vannacht was onze dochter echt onwijs overstuur, maar liet zich niet troosten. We hebben haar uiteindelijk maar gewoon laten huilen tot ze vanzelf in slaap viel weer..

één jaar geleden

Reactie op Nb-

Vannacht was onze dochter echt onwijs overstuur, maar liet zich niet troost ...
Dat zal vast ook niet gemakkelijk zijn geweest! Heeft het lang geduurd voordat ze weer ging slapen? Overdag lijkt het mopperen soms iets minder. Maar ‘s nachts….ik blijf maar houvast houden dat dit niet eeuwig zal zijn. Maar dat kan ik vaak ook alleen maar overdag denken en ‘s nachts lukt dat veel moeilijker.

één jaar geleden

Hier ook opeens precies hetzelfde! Niks is goed, enorme driftbuien en groot verdriet als het even niet gaat zoals hij wil, of gewoon uit het niets. Wil alleen nog eten als hij zelf mag eten. Ook yoghurt. Met z’n handen want een lepel is opeens stom. Echt top. Sliep altijd echt heel goed en nu opeens tussen 18.30 en 00.30 elk uur wakker, huilen, als we gaan troosten is het feest. Dus nu laten we hem even begaan, is ie steeds met twee minuten wel stil 🙄. Op de opvang is ie overigens hartstikke lief en gezellig. Dus als je het even niet meer trekt, kijk vooral of iémand een dagdeel kan overnemen van je, je zadelt ze niet per definitie met een boos ventje op.