6 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Heel herkenbaar! Ik heb geen tips… het word beter. Even doorbijten! 😳

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Wij hebben dit net een beetje achter de rug. Scheelde dat ik tot een week geleden nog borstvoeding in de nacht gaf en dus gewend was dat ik er uit moest. Maar het gaat over. Bij ons hielp inderdaad 1 slaapje overdag en de kleine loopt wat. Ik laat hem dus ook echt even buiten wandelen als het gaat. Even wat energie kwijt is echt nodig voor hem. Ik onderbreek z’n slaap nooit. In het begin (maar was ook ziek van fikse oorontsteking) sliep hij regelmatig van 1 tot half 5. Echt veel te lang maar wilde daarna ook gewoon weer naar bed dus tja dan is het goed hè 🤷🏻‍♀️. Overigens hebben wij geen vaste tijd in de avond. Laten het vaak van hem afhangen. In slaap vallen is alleen wat lastig in de avonden de laatste week (maar kan ook door geen borstvoeding meer). Wij namen hem overigens ook in ons bed! Heeft 2 weken geduurd geloof ik.. en soms kon ik hem later in de nacht terug leggen maar vaak niet.. Veel sterkte 😣. Zijn heel pittige tijden!

één jaar geleden

Ja dit is helemaal hetzelfde als bij ons! Geen tips... Alleen afwachten en hopen op weer meer rust..

één jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad. Onze dochter sliep eigenlijk nooit door. Waar voorheen de nachtvoeding hielp om weer in slaap te vallen hield dat opeens op rond een maand of 14. We zijn daarom met 15 maanden cold turkey gestopt met de nachtfles. Dat was 4 dagen zwaar maar daarna ging ze voor het eerst opeens doorslapen. Ze slaapt lang niet altijd goed door, soms moeten we er een paar keer uit voor een speen en een aai. Soms eindigt ze zelfs bij ons in de kamer. Maar de helft van de nachten slaapt ze nu wel door of horen we haar alleen een paar keer maar hoeven we er niet naar toe. Dit was voor ons een enorme vooruitgang. Het gedrag overdag klinkt een beetje alsof ze oververmoeid is? Onze dochter gaat zich zo gedragen als ze erg moe is. Dan kan ze niet zelf spelen, raakt ze snel overstuur. Je zou kunnen proberen de bedtijd iets te vervroegen? Succes ermee, ik weet hoe zwaar het is!

één jaar geleden

Ja best herkenbaar, hier kreeg ze ook heel vaak nog een nachtfles tot ik de tip van t cb kreeg om niet voor t slapen nog een fles te geven. Die geef ik op een ander moment van de dag en ze krijg wel na t eten nog een flesje melk dat ik weet dat ze gedronken heeft. Dus t hoort niet meer bij t slaap ritueel. Toen kregen we een aantal weken dat ze super veel doorsliep! Nu helaas alweer een week regelmatig gillend wakker worden en dan geven we soms wel weer een fles om tot rust te komen. Hier slaapt ze dan meestal wel gewoon daarna maar wordt ze weer vroeg huilend wakker. Ook hier 1 dutje overdag en speelt een stuk minder zelf, gauw verveeld idd terwijl ze altijd heel goed zelf kan spelen. Ook hier als iets niet lukt snel huilen of als ze niet der zin krijgt gooit ze zich naar achter en keihard krijsen .. goed om te lezen dat ze niet de enige is 🫣 Hier werkt afleiding het beste anders blijft ze er in hangen

één jaar geleden

De afgelopen week is alles qua nachten voorbij gekomen, haha. Nachtje doorgeslapen, bij ons geslapen, in haar eigen bed geslapen, wel en geen fles, keurig tot 7.00u geslapen maar ook weleens om 6.00u klaarwakker… had ze maar een handleiding 🤣