5 Reacties
2 jaar geleden
Oh, zoooo herkenbaar! Je hebt opeens mega veel verantwoordelijkheid voor zo'n hummeltje! Volgens mij heb ik de eerste tijd iedere avond met m'n moeder aan de telefoon gezeten om te vragen wat hij zou hebben. Op een gegeven moment leer je je kindje kennen en weet je door en door wat er aan de hand is! Vertrouw op je gevoel!
2 jaar geleden
Heel veel succes nieuwe mama! Het komt goed en je leert je kind vanzelf beter kennen. Mijn zoontje had ik het begin moeite met aanhappen en toen heb ik veel gekolfd. En als hij dan aan de borst dronk was ik ook mega onzeker. Wat er beide toe leidde dat hij dus te weinig binnenkreeg. Na een paar weken bood ik gewoon de borst aan als hij huilde en werd het een voorbeeldig kindje. De krampjes tijd was toen ook voorbij. Mijn tips:
- laat alles lekker los;
- knuffel veel met je kind. Evt huid op huid. Gewoon ‘s ochtends en ‘s avonds lekker in bed of op de bank;
- wil die niet in z’n bedje slapen. Doe dan ergens anders een slaapje draagzak, oid;
- vraag hulp van familie en vrienden als je het even niet meer red.
Ik was aan het einde van de dag super moe als ik met mn zoontje was, maar het was ook een fijne tijd en we zijn echt super veel aan elkaar gehecht. Hij is echt dol op ons als ouders! 😀
2 jaar geleden
O god ja, wat vond ik het spannend de eerste dag alleen met mijn kind. En hij sliep ook nog eens de hele dag niet en alles moest gaan zoals ik bedacht had! Einde van de dag een baby die onrustig was omdat ik wel kon janken en ook deed! Wat voelde ik me verloren en ellendig. Hij is nu 6 maanden en er zijn een aantal dingen die ik geleerd heb
* niks gaat zoals je gedacht had
* zodra je een structuur hebt met je kindje gooit hij het weer om
* iedere dag gaat voorbij, ook de moeilijke.
Maar wat ik ook geleerd heb 😉:
* kindjes worden hoe dan ook groot
* liefde en ( lichamelijk) contact met je kind is veel belangrijker dan de structuur
* kroelen en samen slapen is soms veel belangrijker dan alles om je heen ( was, huishouden, sociaal leven, de wereld! ).
En ja, nog steeds komen er dingen op ons pad die nieuw en spannend zijn, koorst, tandjes, welke kleren aan in de nacht nu het voorjaar wordt, drinkt hij wel genoeg, waarom heeft hij gister niet gepoept? Maar uiteindelijk komt het goed.
Probeer adem te halen, te praten over de dingen die je lastig vindt en niks is fout. Je gevoel is belangrijk want het maakt je jou en geef jezelf ook de tijd en aandacht aan alles te wennen.
Uiteindelijk komt alles goed!!