24 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Eknein-

Nee beide. Als je VVE hebt krijg je 2 dagdelen extra erbij. Gratis dus. :) ...
Wat goed dat de gemeente ook zonder indicatie alsnog subsidieert. Mijn mening is dat het belangrijk is dat kindjes op jonge leeftijd al met andere kinderen omgaan zonder de ouders in de buurt(kdv/peuterspeelzaal). Maar dan moet het inderdaad wel te betalen zijn. Dus super dat de gemeente sowieso subsidieert.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Wat goed dat de gemeente ook zonder indicatie alsnog subsidieert. Mijn meni ...
Ja inderdaad! Denk dat dat ook de reden is dat de gemeente dit doet. Als ik naar mijzelf kijk, kan ik ook niet voorstellen dat mijn kinderen goed voorbereid naar de basisschool waren gegaan/zullen gaan zonder psz.

één jaar geleden

Ik werk normaal 3 dagen in de week, vind het heerlijk om die tijd voor mezelf te hebben. Dit durf ik hardop, zonder schuldgevoel te zeggen. Eigen tijd is ook zo belangrijk. Nu zit ik thuis met een covid besmetting en jemig, ik heb onwijs veel bewondering voor mama's die veel thuis zijn! Hij zit nu ook nog eens in een 'mama ga niet weg, til me op en alsnog ben ik niet helemaal tevreden' fase... Pittig als je het mij vraagt! Schuldgevoel omdat je kindje ergens gaat spelen is niet nodig. Kindje gaat ergens spelen, kon hebt iets meer tijd voor jezelf! Ook jij doet er toe! 🫶

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Mijn dochter is 13 maanden en ik ben ook gestopt met werken en wilde heel graag bij haar zijn. Maar ivm internationale verhuizing werd het voor mij ook heel moeilijk en eenzaam. M’n dochter gaat nu 3 halve dagen naar de opvang en wauw! Ben zooo blij met deze beslissing. Ze ontwikkelt nu nog sneller, is de lieveling van de hele crèche en heeft het helemaal naar der zin. En mama kan ook eindelijk eens wat dingen alleen doen. Al is het maar sneller koken en schoonmaken etc. Haha doe waar je je goed bij voelt!