23 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg. Exact hetzelfde hier.

2 jaar geleden

Hoe oud is ie? Heel herkenbaar hoor, mijn dochtertje had ook maandenlang dat ze alleen in de kinderwagen buiten lopen in slaap viel.. bedje was onmogelijk overdag. In de nacht dan weer wel... Op een gegeven moment toch de overstap naar het bed gemaakt wat nu erg goed gaat. Blijkbaar is dus toch echt alles maar een fase (hou vol)😜 Daarin heeft geholpen voor mij; - haar leeftijd. Circa 7 maanden oud was ze er ineens oké mee en kon ze zelfstandig in slaap vallen. Daarvoor dus niet. Was echt onmogelijk. En heb ik me toen gewoon bij neer moeten leggen. Dat waren veeeele wandeltjes met de kinderwagen..zucht. - hydrofiel speendoekjes aan dr speen hangen hebben hier erg bij geholpen! Die legt ze over dr ogen heen of kroelt ze mee Ook een lekkere slaapzak en muziekdoosje bij het wegleggen vindt ze fijn. Maar dit zijn best wel standaard dingen, dus geen gouden tip. Ik denk ook niet zo erg dat die er zijn, op een bepaalde leeftijd zijn ze er denk ik klaar voor. En dat zal per kindje verschillen. Tot die tijd zoveel mogelijk proberen te kijken wat bij hem wel werkt om in slaap te vallen denk ik. Succes 😊

2 jaar geleden

Reactie op Pippa_

Hoe oud is ie? Heel herkenbaar hoor, mijn dochtertje had ook maandenlang d ...
Bedankt voor je berichtje .☺️Volgende week 9maand oud. 🙊 Hij slaapt standaard in een slaapzakje. Een speentje heeft hij nooit aangenomen door de borstvoeding en zijn eigen knuffeldoekje gooit hij uit frustraties weg. 😓 Heb ondertussen ook al 5 verschillende muziekjes getest (die van de babyfoon) maar net hetzelfde effect als de White noise 🤦🏼‍♀️. Ik hoop dat de dutjesfase snel komt. 🙈 Ik kan hem niet meer zo enorm lang wiegen. Hij weegt al 10kg en mijn polsen beginnen het elke dag harder en harder te voelen 🙈😅. Heb hier in de omgeving enkel vriendinnen waarvan de baby's dutjes doen van 2-3uur. 🙈 Dus toch wel fijn om hier ook wat herkenning tegen te komen.

2 jaar geleden

Wordt je zoontje wakker als je binnen staat met de buggy of ook al echt als je stopt met lopen? Hier was de oplossing om de mijn zoontje in de kinderwagen buiten te laat staan na het wandelen. Hij staat dan in de achtertuin voor een groot raam met het lucht rooster open zodat ik hem ook direct kan horen. Als we hem binnen zetten dan was hij direct wakker (gaat inmiddels wel een stuk beter trouwens!). En slapen in de draagzak, zou dat nog een optie zijn?

2 jaar geleden

geen idee hoor of je dit al geprobeerd hebt.. ongetwijfeld hier werkt het om samen in ons bed te gaan liggen dan pak ik m stevig bij me en zzz na 10 minuten (tot diepe slaap) manouvreer ik mijzelf er uit en tukt ie verder en de draagzak? mijn kindje doet daar niet echt meer slaapjes in helaas maar jouwe misschien wel lekker dichtbij jou?

2 jaar geleden

Mijn zoontje sliep voorheen goed in bed maar sinds kort wil hij niet meer in bed slapen. Als ik het probeer na 15 a 30 min weer wakker. Nu slaapt hij buiten in de kinderwagen even wiebelen en is zomaar weg. Laat hem staan tot hij weer wakker wordt. Vanmorgen en vanmiddag dik 2 uren geslapen. Waarom bed niet meer wil geen idee maar ben igg blij dat hij in de wagen dan we slaapt. Dan maakt het mij niet uit waar hij slaapt. (Hoop wel dat bed straks weer beter gaat, maar alles is een fase) 😅

2 jaar geleden

Reactie op Puzzeltje

Bedankt voor je berichtje .☺️Volgende week 9maand oud. 🙊 Hij slaapt standa ...
Heb je trouwens ook al eens in de maxicosi autorijden geprobeerd? Zeker geen goede lange termijn optie of om elke dag meermaals te doen misschien, maar kan soms even uitkomst bieden als je het echt even zat of moe bent. Veel baby's vallen daar goed in slaap. Maar zo te horen heb je overal aan gedacht hoor🤷‍♀️. Je doet het goed en ooit later kijk je hierop terug en kan je alleen maar trots zijn op jezelf :) Ps. Ik geef ook borstvoeding en mijn dochter weigert ook letterlijk elke speen behalve Bibs de grootste maat....🙈😅 miss nog het proberen waard dus een ander soort of merk te proberen. Met nadruk op proberen, want jij kent je zoontje het best natuurlijk en weet of ie het neemt of niet :)

2 jaar geleden

Reactie op MickyML

Wordt je zoontje wakker als je binnen staat met de buggy of ook al echt als ...
Hij wordt echt wakker als we stoppen met wandelen. Dus zowel binnen als buiten.😕 De draagzak heeft geholpen tot 6maand maar sindsdien kijkt hij op zo'n momenten enkel nog extra rond. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

geen idee hoor of je dit al geprobeerd hebt.. ongetwijfeld hier werkt het ...
Samen een dutje doen heb ik inderdaad ook al geprobeerd.. maar meestal wringt hij dan echt uit mijn armen . Heel uitzonderlijk valt hij dan in slaap maar dan vooral ook omdat hij dan ondertussen aan de borst ligt.

2 jaar geleden

Reactie op Pippa_

Heb je trouwens ook al eens in de maxicosi autorijden geprobeerd? Zeker gee ...
✅ heeft lang geholpen voor het namiddagdutje meestal viel dit net gelijk met het moment dat ik hem moest ophalen. Maar de laatste weken vindt hij autorijden niet meer zo leuk. 🤔 Ik probeer mijn uitstapjes en winkelmomenten nu ook wat meer te plannen op momenten dat hij moet slapen. In de hoop dat hij toch in de auto in slaap valt 🙈. Hangt van dag tot dag af of we geluk hebben.

2 jaar geleden

Misschien is de Rockit een uitkomst? Een apparaat voor op je kinderwagen die als het ware er voor zorgt dst je kinderwagen beweegt. Zelf geen ervaring mr zag het toevallig een keer langskomen bij iemand die er heel tevreden over is.

2 jaar geleden

Reactie op Jeanine-25

Misschien is de Rockit een uitkomst? Een apparaat voor op je kinderwagen di ...
Ooh had ik nog nooit van gehoord 😃 bedankt voor de tip.

2 jaar geleden

Hoeveel dutjes probeer je je kindje nu te laten doen?

2 jaar geleden

Reactie op Jurst

Hoeveel dutjes probeer je je kindje nu te laten doen?
Ik probeer sinds een 2tal maanden nog een 2 dutjes, omdat hij anders 's avonds ook niet tot rust kwam.

2 jaar geleden

Oh zo herkenbaar hier. Wij hebben zelfs een slaapcoach benaderd en een traject mee gehad maar dat is op het moment gestaakt. Hier helpt het wel om de wakkertijden in de gaten te houden. Ik geef nog borstvoeding en voed mijn zoontje in slaap. Daar wilde ik eigenlijk een beetje vanaf maar op het moment is dit het enige dat werkt. Ik voed dan liggend en als hij klaar is en in slaap is gevallen rol ik hem door naar z’n buikje. Dat is bij ons de truc geweest. Wie weet vind hij het slapen op de buik lekkerder? Mijn zoontje slaapt dan wel op ons grote bed, dus vaak ga ik ernaast liggen omdat ik hem niet meer alleen durf te laten. Of ik ga wat op de laptop doen, filmpjes kijken of telefoon of ik vouw de was. Door het op deze manier te doen heb ik de minste strijd en slaapt ie tenminste wat. En ik soms ook 😉 (heb dan wel het voordeel dat ik geen andere loslopende kinderen heb). Het bedje proberen we wel weer een keer hoor, heel soms lukt dat.

2 jaar geleden

Reactie op Puzzeltje

Bedankt voor je berichtje .☺️Volgende week 9maand oud. 🙊 Hij slaapt standa ...
Mijn dochter slaapt vooral op het kdv en ook vaak in de wagen. Toevallig is het vandaag (ze is thuis) weer bal: wakker vanaf 7 uur (het is nu twee uur) en tussendoor tien minuutjes aan de borst geslapen. Zodra je haar neer legt, gaan haar oogjes weer open. Zucht. Het is een fase, ik probeer maar niet meer teveel te plannen of me dingen voor te nemen, dan maar tijd met m’n meisje doorbrengen. De rest komt wel weer. (Dit gaat natuurlijk de ene dag beter dan de ander, valt soms niet mee!)

2 jaar geleden

Geen lange termijn optie maar misschien rockit kopen?

2 jaar geleden

Misschien is hij nog niet moe genoeg? Wanneer mijn zoontje moe lijkt en ik hem probeer te laten slapen en dit lukt niet, ga ik niet meer eindeloos wiegen.. we gaan naar beneden hij speelt nog even en ik doe mn ding. Een half uur tot 45 min later proberen we het gewoon weer en dan lukt t vaak wel. En als het alleen in slaap laten vallen niet lukt dan doe je het overdag toch niet? Als hij in slaap valt in je armen en dat gaat goed is dat dan niet oke?

2 jaar geleden

Reactie op Sanpau

Oh zo herkenbaar hier. Wij hebben zelfs een slaapcoach benaderd en een traj ...
Heel herkenbaar 🙈 heb hem ook heel vaak in slaap laten vallen aan de borst. Vooral overdag was dat vroeger de oplossing 🙈. Hij draait zichzelf voortdurend van buik/rug/naar zij 🙈 een wilde slaper.

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Misschien is hij nog niet moe genoeg? Wanneer mijn zoontje moe lijkt en ik ...
Heb ook al vaak geprobeerd om nog langer te wachten. Maar dan raakt zijn emmertje alleen maar voller. Hij jammert dan van vermoeidheid en wil dan zelfs niet meer eten omdat hij zo moe is. Ik moet die dutjes echt wel inlassen want anders is het alleen maar erger. Het in slaap blijven wiegen, blijft niet haalbaar. 10kg rechtstaand schommelen op de arm. Dat voel je echt wel na 1u.. 😕 Gelukkig vandaag een goede dutjesdag en wel 2x binnen het kwartier in slaap geraakt. ☺️