Bij slaaptipsvoorbabys zie je schema’s met daarin deelvoedingen. Iemand ervaring mee of dat werkt? In de schema’s van hen bij bijv 3 maanden zit er dus ook minder tijd tussen dan 4 uur. Zie foto
Hier werkt een deelvoeding prima, we geven dan 3/4 in deelvoeding 1 en 1/4 in de 2e deelvoeding. Daarna gaat ze lekker naar bed en slaapt ze tot de late voeding.
In de routines tot 12 weken was er in de ochtend ook altijd een deelvoeding, dat hebben we niet gedaan.
Wij doen dit uit noodzaak. We hadden 6 voedingen om de 3 uur geprobeerd, maar dit was helemaal een ramp. Nu zitten we weer op 7 voedingen om de 2,5 uur. Ook deze moeten we regelmatig in delen geven.
Ik dacht dat die deel voedingen ook waren omdat je soms niet uitkomt met de slaapjes. Dat hebben wij met name. Dan slaapt hij soms maar 30-45 minuten en is hij dus te vroeg wakker voor de volgende voeding. Als je dan te lang wacht met voeden is hij te moe om te drinken. Ik vervroeg de voeding dan maar. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik geef trouwens bv op verzoek. Zoontje is nu 3 maanden
Ik dacht dat die deel voedingen ook waren omdat je soms niet uitkomt met de ...
Hoi! Ik geef ook bv op verzoek. Als ze na 30min weer wakker is dan biedt ik gewoon aan. Als ze drinkt prima en zo niet dan laat ze wel zien wanneer ze wel honger heeft.
Ik geef ook bv op verzoek en gebruik de schema's alleen als leidraad voor zijn slaapjes.
Een deelvoeding zou een 5 minuten hapje aan 1 borst kunnen zijn bijvoorbeeld. Maar ik gebruik zelf dat deel van het schema niet