Onze lieve dochter huilt heel hard als we het liedje "slaap kindje slaap" zingen.
Normaal gezien zing ik andere slaap liedjes voor haar en deze nooit. Toevallig kwam dit liedje overdag voorbij en ging ze er spontaan hard van huilen. We hebben het een aantal keer getest en als we de gebruikelijke slaap liedjes zingen zowel overdag als s avonds is er niks aan de hand. Ik heb het idee dat ze het associeert met iets vervelends.
Herkent iemand dit?
Niet zozeer bij dit liedje, maar mijn zoon heeft een hekel aan 'in de maneschijn'. Zodra ik daar aan begin gaat hij huilen en nee roepen. Andere liedjes zijn geen probleem. Ach, er zal al vroeg een bepaalde voorkeur in zitten denk ik maar.
Onze dochter heeft dit ook gehad. Zij werd gewoon emotioneel ervan. Ze wilde wel dat ik het zong, maar ging ook heel zielig huilen ervan. Ging ook gewoon weer over. Soms raakt iets ook gewoon. Je kan haar vragen of ze wil dat je stopt of het wel zingt.
Mijn kindje huilde ook voor bepaalde liedjes of tekenfilms. Of een reklamespot die ze op tv hoorde. Begon ze opeens heel hard te huilen. Maar nu doet ze het nog zelden