5 Reacties

2 jaar geleden

En ben dus ook wel benieuwd: hoe wel vocht krijgen jullie kindjes per dag binnen? Las ergens dat dit 100 ML per kg moet zijn. Zou in haar geval dus 800-850 ML zijn. Gok dat ze 8-8,5 kg weegt.

2 jaar geleden

Oh wij herkennen dit zo erg! Het flesje is meer een attractie/speelgoedattribuut. Hier 4 x 180 cc en echt met moeite de helft afgelopen week naar binnen gekregen (ook erg verkouden en koortsig geweest). Sinds gister gaat het wel weer wat beter en gaan er 3 a 4 flesjes, in etappes, in. Wij denken aan tandjes, sprongetje of toe aan meer vast voedsel. Hij krijgt nu 200 gram fruithap, halve boterham met boter of pindakaas en 200 gram groentehapje boven op die 4 flesjes. Tips heb ik helaas niet, maar we proberen wat we kunnen. Zolang de plasluiers goed zijn, is het goed zei mijn huisarts. Dus ik kijk nu vooral naar uitdrogingsverschijnselen en luister naar mijn moedergevoel.

2 jaar geleden

Reactie op Soooofvb

Oh wij herkennen dit zo erg! Het flesje is meer een attractie/speelgoedattr ...
Fijn dat het weer beter gaat! Daar hopen wij ook op!

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Heb toevallig vanmorgen contact opgenomen met het CB. Hij eet verder 200 gram groente, 2 sneetjes brood en 200 gram avond eten. Dus geen zorgen als ik ervoor zorgde dat hij genoeg water/thee binnen kreeg. Denk ook een fase hij is ook erg verkouden

2 jaar geleden

Hier hebben we eigenlijk hetzelfde. Maar daarbij ook nog eens dat de kleine man ‘s nachts ook weer honger heeft en komt :(