Mijn dochter van 7,5 maand drinkt ineens veel minder. Voorheen dronk ze verdeeld over 5 flessen nog ongeveer 800 ML. Maar nu krijgen we er maar 60-80 per keer in. Als we ons best doen drinkt ze 500 ML melk. En soms wat slokjes water of thee. Maar hier moet ze nog niet veel van hebben. Ze krijgt ‘s ochtends ongeveer 75 gram fruit, ‘s middags een boterham met margarine en ‘s avonds 75-100 gram groente/aardappel.
Maak me vooral zorgen om haar vocht inname. Mijn gevoel zegt dat ze toe is aan meer vast voedsel. Maar dan moet ze natuurlijk wel meer water/thee gaan drinken.
Herkennen jullie dit / hebben jullie tips?
PS. Ze is redelijk aan het hoesten /snotteren. Al mee naar de huisarts geweest.
En ben dus ook wel benieuwd: hoe wel vocht krijgen jullie kindjes per dag binnen? Las ergens dat dit 100 ML per kg moet zijn. Zou in haar geval dus 800-850 ML zijn. Gok dat ze 8-8,5 kg weegt.
Oh wij herkennen dit zo erg! Het flesje is meer een attractie/speelgoedattribuut.
Hier 4 x 180 cc en echt met moeite de helft afgelopen week naar binnen gekregen (ook erg verkouden en koortsig geweest).
Sinds gister gaat het wel weer wat beter en gaan er 3 a 4 flesjes, in etappes, in.
Wij denken aan tandjes, sprongetje of toe aan meer vast voedsel. Hij krijgt nu 200 gram fruithap, halve boterham met boter of pindakaas en 200 gram groentehapje boven op die 4 flesjes.
Tips heb ik helaas niet, maar we proberen wat we kunnen. Zolang de plasluiers goed zijn, is het goed zei mijn huisarts. Dus ik kijk nu vooral naar uitdrogingsverschijnselen en luister naar mijn moedergevoel.
Hier hetzelfde! Heb toevallig vanmorgen contact opgenomen met het CB. Hij eet verder 200 gram groente, 2 sneetjes brood en 200 gram avond eten. Dus geen zorgen als ik ervoor zorgde dat hij genoeg water/thee binnen kreeg. Denk ook een fase hij is ook erg verkouden