11 Reacties

één jaar geleden

Lastig is die tussenfase he! Er zijn de afgelopen weken een paar topics daarover geopend door mama's die met hetzelfde probleem zaten. Als je naar onder scrollt bij het forum kom je ze denk ik tegen. Waaronder deze, hopelijk heb je er wat aan; https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2021/van-2-naar-1-dutje-met-13mnd-Q41No9

één jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2021/herkenning-zoontje-14-maand-weigert-slapen-Yxjppe

één jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2021/hoe-zit-het-bij-jullie-met-de-slaapjes-mAEQD4

één jaar geleden

Dit herken ik heel erg indd! Ik probeer nu rond 9.45 naar bed te gaan en dan geef ik haar een halfuur de kans om in slaap te vallen. Als ze slaapt maak ik haar naar 10 minuutjes wakker. Nu net om 13.30 in bed gelegd. Even wat protest maar om 13.50 zoiets is ze in slaap gevallen. Hopelijk tot 15.00u.. met 1 slaapje is ze indd rond 13.30/14.00 wakker en ze houdt het wel goed vol maar voor mn eigen gevoel blijft ze dan nog te lang wakker 🙈

één jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Dit herken ik heel erg indd! Ik probeer nu rond 9.45 naar bed te gaan en da ...
Nou. Na 30 min slapen wordt ze schreeuwend wakker 🥴 hopen dat ze nog even gaat slapen. Anders ga ik denk ik gewoon echt over op 1 dutje, áls ze al slaapt sochtends slaapt ze smiddags gewoon zo slecht. Echt om moedeloos van te worden momenteel zeg

één jaar geleden

Wij zijn toen gewoon over gestapt naar 1 slaapje. In uitzonderlijke gevallen, als hij ziek is ofzo nog 2 slaapjes. 13sep 2021 is onze zoon. Misschien in de avond wat eerder naar bed? Het is ook ff wennen, maar ging bij ons vrij soepel. Hij slaapt al sinds de zomer nog maar 1x.

één jaar geleden

Wij gebruiken het 2-3-4 ritme

één jaar geleden

2 uur na wakker worden in bed en 3 uur na dutje weer in bed. Rond 15-16 maanden zit er een moeilijke fase met dutje weigeren, maar als je volhoudt, wordt het daarna beter. Succes!

één jaar geleden

Wij hadden een tijdje geleden ook een lastige periode met 1,2 slaapjes. Hij is van 28 aug. Uiteindelijk echt over gegaan op 1 omdat het met 2 gewoon niet meer goed ging. Ze moeten er ook echt ff aan wennen… ik heb het ochtend dutje toen elke dag ietsje later gedaan tot het uiteindelijk om 12 uur was. Hij slaapt nu ongeveer van 12 tot 14 elke dag. Soms als hij al wat eerder echt moe is dan leg ik hem er ook wel om kwart over 11, half 12 in. In het begin moest hij echt wennen aan 1 dutje en deed toen soms maar een slaapje van een uur. En savonds dan om 18:00 er alweer in. Deze periode duurde eventjes maar na een tijdje was hij het helemaal gewend om in de ochtend zo lang wakker te zijn! En ging hij smiddags ook steeds langer slapen. Bij ons was het dus echt even een kwestie van doorzetten. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Lynn35

Wij hadden een tijdje geleden ook een lastige periode met 1,2 slaapjes. Hij ...
En hiervoor gebruikte wij idd ook het 2-3-4 ritme maar opeens werkte dat niet meer.

één jaar geleden

Hier nu 1 slaapje sinds 1.5e week. Ziet er als volgt uit: 7.00/7.30u: wordt ze meestal wakker dan gelijk aankleden etc 8.00u: boterham + 150ml soja melk (kma) 10u: luier verschonen en fruithapje 10.30u: wandelen met de hond. Zij gaat dan in de draagzak. 11.30u: boterham + drinken 12:15/12.30: fles 230ml opvolgmelk, luier verschonen Tussen 12.30/13.00u: slapen 2 a 3 uurtjes 15/15.30: wordt ze meestal wakker knijpfruitje 15.30: knijpfruitje 15.45: wandelen met de hond/naar de winkels of iets anders 16.30u: half liga biscuitje 18.00u: avondeten + toetje 18.30u: in bad 19/19.15: fles bij de tv (even ontspannen) 20u: slapen tot volgende ochtend Als ze erg moe is ligt ze s avonds eerder op bed. Ga ik nu sochtends weg dan wil ze nog wel eens een dutje doen van 10min in de auto of in de draagzak. Maar langer dan dat is het ook niet, daarom lukt haar ochtendslaapje ook niet meer. Ze is de hele dag vrolijk en gezellig 😊😁