25 Reacties
2 jaar geleden
Wij gaan volgende week naar Italië en ik geef sowieso stukjes fruit als tussendoortje. Neem knijpfruit mee. Wij hebben nog nooit een potje gegeven en zoontje eet met ons mee. Maar zien hoe dat in Italië gaat. Hij eet sowieso wel pasta, aardappelen, vlees, groente enz. Als het maar van tafel gepakt kan worden redt hij zich er wel mee.
2 jaar geleden
Reactie op saskiat91
Wij gaan volgende week naar Italië en ik geef sowieso stukjes fruit als tus ...
Maar ben je dan niet bang dat er teveel zout of kruiden inzitten wat ze nog niet mogen? Of ben ik misschien nog wat te moeilijk erin .. 🙈
2 jaar geleden
Hier in Delhaize heb je van die klaar gemaakt potjes genaamd little pumpkin. Dat is vers ingevroren eten voor baby’s en heb het nu een aantal keer geprobeerd en onze zoon smult er echt van terwijl hij ander potjes eten niet moet hebben 😁
Voor dan een dagje weg te gaan of zo heb ik een soort thermos speciaal voor baby eten dat ik daar dan in steek.
Veel plezier!
2 jaar geleden
Reactie op FranGhyselinck
Hier in Delhaize heb je van die klaar gemaakt potjes genaamd little pumpkin ...
Klinkt goed! Maar ingevroren 🙈 .. dat is juist het “probleem”. Ik heb geen vriezer in de auto voor het rondreizen Hihi. Maar bedankt voor de tip 😀
2 jaar geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Klinkt goed! Maar ingevroren 🙈 .. dat is juist het “probleem”. Ik heb geen ...
Oh sorry! Met m’n moeder brein verkeerd gelezen 🤦🏼♀️
2 jaar geleden
Wat dacht je van wecken? En dan bedoel ik niet inmaken (heet in de pot met zuur of zoet) maar wecken (dus koken in de pot voor 90-120minuten).
Dan hoef je het op de camping alleen een kwartiertje door te koken.
Je kan ook gewoon jullie maaltijden iets aanpassen, zodat ze het kan eten. Flint eet hetzelfde als wij, alleen dan wat langer gestoomd, zonder zout en met minder kruiden.
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Wat dacht je van wecken? En dan bedoel ik niet inmaken (heet in de pot met ...
Goede tip! Alleen met reizen de laatste week zullen we veel uiteten gaan. En dan kan ze niet echt mee eten. Maar we moeten even kijken hoe we dat doen.
2 jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
Staafmixer mee naar het restaurant?😜
Hahahahha! Ze eet gewoon stukjes dus daar maak ik me niet druk om. Maar vaak met uiteten krijg je salade, sla of patat erbij haha. Ik vroeg me af hoe en wat ze dan mee zou kunnen eten? Ben nog nooit in Frankrijk geweest Hihi.
2 jaar geleden
Lust je dochter bietjes?
Anders zou je ook nog van die voorverpakte bietjes mee kunnen nemen. Die daar ter plekken snijden.
Wat andere voedingsmiddelen erbij en klaar. Zoals; mais uit een blikje, voorgekookt eitje erbij enz.
Ik maak ook alles vers en straks met kamperen doe ik dat ook, wij trekken rond met de auto. Maar ik neem zeker voorgepakte bietjes mee, vindt ze heerlijk en voor mij lekker makkelijk. Zeker omdat ze nog niet met ons eten mee eet ivm teveel kruiden/zout.
2 jaar geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Hahahahha! Ze eet gewoon stukjes dus daar maak ik me niet druk om. Maar vaa ...
Lekker kikkerbilletjes en slakken voeren voor een culturele baby🙈
Nee, ik snap je probleem. Je kan wel vragen om gestoomde groenten of zo maar het risico lopen dat ze dat niet willen maken dat ga je natuurlijk niet nemen. Maar ROF haar idee vind ik een hele goeie!
2 jaar geleden
Avocado is ook iets dat in z'n eigen jasje mee gaat, is makkelijk te prakken.
2 jaar geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Goede tip! Alleen met reizen de laatste week zullen we veel uiteten gaan. E ...
Heel veel restaurants kunnen prima rekening houden met zoutloos eten klaar maken. Vooral bijvoorbeeld vegetarische/vegan restaurants vinden dat geen probleem en zien er wel een leuke uitdaging in, voor een baby koken. Maar zoutarm/zoutloos is in restaurants altijd een optie. Dat hebben wij in Denemarken ook gemerkt. Daar was zelfs een suikervrij sorbet frambozen ijsje te regelen. (Plakken dat meneer deed na afloop🫣🥰).
Je kan prima vragen naar een side dish groenten en aardappelen zonder zout. Vlees hebben ze toch nog niet echt nodig, want alle benodigde eiwitten zitten ook in de fles.
2 jaar geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Hahahahha! Ze eet gewoon stukjes dus daar maak ik me niet druk om. Maar vaa ...
Ow trouwens in Frankrijk heb je vaak een sidedish met warme groenten en niet alleen salade. Soms moet je daar wel om vragen. Houdt er wel rekening mee dat men daar, voor onze begrippen, heel laat dineert. Het kan gebeuren dat je om 17u nog de lunch kaart krijgt 😂
2 jaar geleden
Wij zijn groot fan van MamaDeli. Vers ingevroren en echt goede smaak. Geen toegevoegde producten behalve de groente/fruit en wat olie. Kan je bevroren meenemen. Erg fijn en erg lekker (zelf ook geproefd)