5 Reacties

6 maanden geleden

Wat vervelend zeg! Het is niet ondenkbaar dat de komst van een broertje even tijdelijk een regressie in gedrag veroorzaakt. Is het gelukt om uit te sluiten dat er iets gebeurd is bij kdv/opa en oma? Niet per se iets naars, maar misschien een keer een pijnlijke plek gehad, of wat te hard geboend? Hier zijn we sinds kort over op de wc dus is het drama met verschonen over, maar daarvoor was het geregeld wel eens echt heel vervelend. Onderstaand heeft wel geholpen (in wisselende mate/periodes) - Praat ze al een beetje? Als je het idee hebt dat ze al veel begrijpt, kun je beginnen met zeggen ‘oh, je hebt gepoept! Zullen we even je billen schoonmaken? Dat is fijner. Wil je zelf je broek uitdoen en poetsen?’ en dan laten helpen met de doekjes (nee is totaal niet praktisch, maar zelf doen is top in het peuterbrein) - Alles klaarleggen en vragen of je mag beginnen. Pas beginnen als ze rustig genoeg is om ja te zeggen. Afspreken dat je stopt als ze stop zegt en pas verder gaat als het weer mag - onder douche of in bad afspoelen in plaats van boenen. Beetje gross, maar wel fijner voor ze dan boenen - last resort, belonen als het goed gaat… als ze even rustig kan blijven bij 1 doekje bijvoorbeeld en dan steeds een beetje langer Sowieso steeds uitgebreid benoemen wat je doet en dat ze het zo goed doet. Misschien heb je alles al geprobeerd of zit je helemaal niet op tips te wachten 🤣 maar niet geschoten… En soms is het een kwestie van uitzitten en even met twee man in de houdgreep. Maar fijn is anders 🙈

6 maanden geleden

Herkenbaar. Mijn 2,5 jarige zoontje heeft ook zo fase gehad. Het werkt bij mn zoontje vooral om een plas luier staand te doen. Zodra hij moet liggen begint hij tegen te stribbelen. Bij een poep luier leg ik hem op de grond ipv commode dat gaat vaak beter en ik laat hem her zakje vasthouden of doekjes geven. Maar soms is het alsnog stoeien 😰

6 maanden geleden

Ha geweest blijk een schimmeltje te zijn. Ze is vandaag weer dagje opvang geweest en komt vuur rood terug van onder. We houden haar de komende week thuis zodat dit niet weer gebeurt. Je ziet letterlijk de schuurplek zitten bij haar tussen de billen. We hebben 2 soorten zalf gehad een die door de dag heen moet en een die ‘s morgens en ‘s avonds moet. En we verschonen haar nu met hydrofiele washandjes dit is het meest huidvriendelijk. Zo sneu meisje ze wil helemaal niks en alles doet de zeer. En ik kan haar niet tillen ivm dat ik 16 februari bevallen ben van onze zoon dmv keizersnede Men wat naar sorry moet t even kwijt

6 maanden geleden

Reactie op baby25022024

Ha geweest blijk een schimmeltje te zijn. Ze is vandaag weer dagje opvang g ...
Jeetje war sneu. Kan me voorstellen dat dat heel veel pijn moet doen voor dr. Begrijpelijk nu dat ze daardoor zo boos is tijdens verschonen. Ook nog eens zo kort na je keizersnede helpt niet mee. Toen mijn zoontje ernstig eczeem had ook bij n billen deed ik vaak idd een hydrofiele doek met warm water even op z’n billen etc leggen zodat het vuil beetje eraf “weekt” scheelt weer schrobben

6 maanden geleden

Ahh wat sneu zeg! Wel heel fijn dat je de oorzaak hebt gevonden, dan zou het snel beter moeten worden. Als het haalbaar is, misschien ook na het verschonen even bloot rond laten lopen voor het smeren? Weet niet of het met schimmelzalfjes hetzelfde is als met bepanthen etc, maar hier deed het insmeren altijd wat minder zeer als de huid goed opgedroogd was