11 Reacties

één jaar geleden

Onze zoon deed dat ook! Had vaste plekken (oma's/thuis etc.) waar hij z'n behoefte deed. Met de leeftijd van ruim 2 zijn we begonnen met zindelijkheid. Jouw dochter is toch nog heel erg jong?

één jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook, ‘s ochtends ook op een vast moment na de fles. Ik ga er ook mee starten hem dan op de wc te zetten. Mega vroeg, maar ik wil eens kijken hoe dit gaat ☺️

één jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Onze zoon deed dat ook! Had vaste plekken (oma's/thuis etc.) waar hij z'n b ...
ja ze is bijna 14 maanden, daarom leek het mij ook nog zo vroeg.

één jaar geleden

Mijn zoontje doet dit al vanaf 7-8 maanden. Gaat hij ergens rustig in huis liggen poepen. Soms doet hij dat ook in z’n bedje. We doen verder nog geen zindelijkheidstraining. Is nu ook 14,5 maand oud.

één jaar geleden

Reactie op marie2211

Mijn zoontje doet dit ook, ‘s ochtends ook op een vast moment na de fles. I ...
En dan alleen ontlasting op de wc?

één jaar geleden

Het kan allang hoor. In Oost Europa doen ze het vanaf 6 maanden al. Je moet het wel zien zitten. Ik wacht persoonlijk nog even tot hij meer begrijpt.

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat sinds 6 maanden op het potje als hij wakker wordt omdat hij dan altijd poept. Als ik zie dat hij moet poepen dan zet ik hem ook weleens op het potje (maar soms is dat ook al te laat). Verder niks aan verbonden of echt trainings dingen. Je kunt het altijd gewoon proberen toch? Zonder dat het altijd moet ofzo.

één jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

En dan alleen ontlasting op de wc?
Dat is het enige dat ik echt zie wanneer ie moet. Plassen komt later wel. Wil er verder nog niks mee bereiken, meer voor het idee en het gevoel voor hemzelf

één jaar geleden

Tot de jaren 50 waren babies gemiddeld met 18 maanden al zindelijk. Niet heel gek hoor. Als je het merkt waarom niet proberen idd.

één jaar geleden

Wij merken dat ook. Ook voor het douchen als wij haar in haar kamer hebben uitgekleed, rent ze weg en dan gaat ze ineens op haar hurken zitten om te plassen op de grond😂 Een potje vind ze wel interessant maar dan om in te staan😅

één jaar geleden

Een kindje kun je al vanaf de geboorte op t potje zetten. Klinkt gek maar als je je er in verdiept klinkt t logisch. Het heet eliminatie communicatie, oftewel signalen opvangen wanneer kind behoefte moet doen en ipv het in de luier te laten poepen, het kind op een potje zetten. Er is een fijne podcast: the go diaper free podcast. Scheelt je een hoop luiers ;)