58 Reacties

4 jaar geleden
Box is zeer handig! Kunnen ze tot zeker 2 jaar in spelen nog..
Ik vond de wipstoel ook handig met eten geven! Maar heb die maar tot 1 jaar gebruikt.
Dus die 2 ga ik naast de co-sleeper nog halen.

4 jaar geleden
Wij hadden geen Co sleeper, maar een gewoon wiegje naast ons bed staan. We hadden ook geen babynestje, maar nu bij de tweede willen we die wel. Ipv een stokke hadden wij een alpha hauck stoel incl newborn. Hetzelfde idee, alleen dan veel goedkoper. Kan je ook gelijk een wipstoeltje van maken, ideaal! En een box zou ik echt niet zonder kunnen. Onze dochter is nu een jaar (ze is van 18-03) en als ik mijn handen even vrij moet of even naar boven ga ofzo, zet ik haar lekker in de box te spelen.

4 jaar geleden
Geen Co sleeper maar een wiegje.
Wel een wipstoeltje, super handig voor als ze meer van de wereld willen zien. En met de eerste hapjes trouwens ook. Maar dat kan ook met een newborn set van de stokke.
Wel een box, als je je handen vrij wil hebben is dat makkelijk. Je kan ze even heel snel weg leggen of zetten en je weet dat ze daar veilig zitten. :)
Een stokje Tripp Trapp pas vanaf het moment dat ze kunnen zitten, dus geen New born set, wel een baby set.
Zo hebben wij het gedaan met onze eerste 2 en zo gaan wij het weer doen met deze baby. 😊

4 jaar geleden
Tripptrapp is handig, maar pas na een paar maanden vond ik. Je hebt zo'n babyset waar ze al snel in kunnen. Box vind ik een absolute must have :) In het begin sliep ze er overdag wel eens in en nu (bijna 1,5) gebruik ik hem nog dagelijks. Fijn om even je handen vrij te hebben en te weten dat ze veilig zit. Babynestje heb ik nooit gehad en wippertje wel gehad maar nooit gebruikt. Ieder ook een beetje z'n eigen voorkeur natuurlijk!

4 jaar geleden
Reactie op itslaura
De baby Björn wipstoel was bij mijn eerste heilig. Elke cent waard. Makkeli ...
Helemaal mee eens, ik sleepte dat ding overal mee naar toe😆

4 jaar geleden
Een stokje Tripp Trapp is echt heel fijn, maar dat vond ik pas toen ze konden zitten (op het begin zat mijn zoontje beter in een goedkope Ikea stoel) dus de Stokke Tripp Trapp duurde echt een tijd. Wij hadden geen newborn set, maar wel de babyset. Als hij erbij zat, was dat in de baby Björn wipper lekker op tafel, op de grond etc. Nam die overal mee naar toe. Verder is een box echt heel fijn, wij hadden op het begin het babynestje erin liggen, lekker geborgen. Dit is mijn ervaring, wie weet kun je weer wat met alle tips

4 jaar geleden
Tripp Trapp met newborn inzet vond ik echt ideaal! Wipstoel had ik ook, weinig gebruikt. Box is het eerste jaar wel echt handig maar nu is m’n dochter 17 maanden en gebruik ik hem eigenlijk helemaal niet meer.
Het is ook wel uitproberen wat je zelf prettig vindt. Van vriendinnen hoor ik ook wel dat het per kind dan ook nog wel kan verschillen...

4 jaar geleden
Hier hebben we de box amper gebruikt. Met 6 maanden ook al weer weggehaald. De tripptrapp vonden we ideaal met de newbornset, als ik ging koken deed ik onze zoon daarin dan kon hij "meekijken". Voor de rest veel in de draagdoek of lekker op de grond gespeeld.

4 jaar geleden
Wij nemen zeker de box, een co sleper gaan we lenen van vrienden. Was ook aan het twijfelen voor de stokke waarvan jij ook een relax kan maken ipv een relax, en ik denk dat we gaan voor de relax. Omdat de relax zelf is meer entertainer voor de kleine. Een dat ze een paar maanden oud zijn en ze hebben de systeem door dan gaan ze met hun voeten trappen en hun eigen wigen en schomelen, bij de stokken kan jij dat niet omdat dat bakske hard is . Dat hebben we besloten na het vragen aan iem anders die alle 2 gebruikt. De stokke os handig dan kan jouw kleine mee aan tafel of naast jouw bureau maar relax is leuker voor de babytje.

4 jaar geleden
Wij hebben een wiegje i.p.v. co-sleeper, gaan een box nemen en een wipstoeltje. We willen ook een Stokke Tripp Trapp maar vraag me af of een newborn set nodig is als we ook een wipstoeltje hebben? Want deze kan ik gewoon op tafel zetten als we eten. We willen wel de babyset voor als ze 6 maanden zijn en kunnen zitten.
Dock-a-tot twijfel ik over, vind ze erg duur. Je hebt ook goedkopere opties natuurlijk, maar vraag me af of we dit echt veel gaan gebruiken.

4 jaar geleden
Ik heb bij mijn andere kinderen altijd een box gehad. Die stond jaaaaren achtereen in de woonkamer. Nu wil ik weer een box. Superhandig.
Wiegje heb ik de laatste 4x gebruikt. Denk dat we nu voor een co-sleeper gaan.
Tripp Trapp staat nog op zolder.
Wipstoeltje ook gehad voor alle kids. Nam ik ook vaak mee ergens heen.
Heb ook altijd een baby-swing gehad. Die hadden we op het kdv ook. Nu zag ik dat er ook een combi van schommel/wipstoel is, dus ik denk dat we daar voor gaan.

4 jaar geleden
Wij gaan een box halen voor in de woonkamer, een co sleeper zelf maken van een Ikea ledikantje en de Hauck stoel halen. Ongeveer hetzelfde als de stokken tripptrapp, maar er zit al een wipstoeltje bij die je als newborn set op de stoel kan gebruiken.
Verder wil ik een babynestje, maar meer omdat ik het schattig vind haha.