19 Reacties

één jaar geleden

Geen tips, alleen maar heel veel sterkte!! Wij zijn er net uit, was even bikkelen..

één jaar geleden

Eventueel voor overdag een koelbijtring en letten op dat je geen harder eten geeft of eventueel weer pureert. Verder geen tips, misschien vannacht dan bij je slapen voor de geborgenheid? Wel 'fijn' dat ze allemaal tegelijk komen, dan is ze er wel in 1x vanaf. Sterkte voor de kleine meid en jou/jullie! ♥️

één jaar geleden

Je kan nog een barnsteen armbandje proberen. Wij hebben het sinds baby af aan om haar enkeltje en tot nu toe geen extreme last gehad van doorkomende tanden/ kiezen en ook zoveel tegelijk. Het kan natuurlijk geluk geweest zijn maar wie weet helpt het ook bij jullie😉 die van de kleine lama is mooi appart geknoopt en kan je verstellen in grootte.

één jaar geleden

Same here! 13 maanden en vierde kies komt door😱 heb ook weinig extra tips. Wat meer het eten pureren hielp bij ons en zijn speentje, van bijtringen wil hij niks weten haha

één jaar geleden

Maar hoe voel je of er kiezen doorkomen? Mijn zoontje laat het niet toe dat ik met mijn vinger ga voelen..

één jaar geleden

Wat zijn jullie kindjes snel met tanden. Mijn zoontje wordt vrijdag 1 jaar en 2 maanden en heeft nog maar 5 tanden (3 boven en 2 onder)

één jaar geleden

Ik snap niet hoe, maar mijn zoontje van 1 jaar en 1 maand heeft alle 4 de eerste kiezen en alle 4 de hoektanden er al door, en iedere keer zonder pijn! Af en toe wel wat jengelig maar dat was het dan ook. Het gaat als een sneltreinvaart. Krijgt je dochter nog een fles? Misschien dat wat vaker aanbieden zodat ze toch een lekker vol buikje heeft. Het pureren van eten kan helpen maar misschien helpen stukjes hardere koude appel ook wel. Zetpil van 240mg ipv 120mg als ze die al mag? Zou het verder eigenlijk ook niet weten. Heel veel sterkte!! 😘

één jaar geleden

Hoe gaat het nu, @Demi94? Wij gebruiken chamodent.. op de een of andere manier werkt dat hier vaak beter. Heel gek 🤔..

één jaar geleden

Wat zijn jullie kindjes snel met tanden. Mijn zoontje wordt vrijdag 1 jaar ...
Jaa hier ook een dochter van 13 maanden. En we hebben pas 2 onder en 2 boven tandjes🤣

één jaar geleden

Reactie op MirteS

Maar hoe voel je of er kiezen doorkomen? Mijn zoontje laat het niet toe dat ...
Dan wordt het lastig. Vragen of ie 'aaaa' wil zeggen/of je even in z'n mondje mag voelen? Naar boven laten kijken? Misschien als je een stukje brood in z'n mond stopt dat je snel kunt voelen? Of met tandenpoetsen ook je vinger in z'n mondje doen? Maar als hij het niet fijn vindt, dan zou ik het alleen doen als het echt nodig is om een vermoeden te bevestigen als hij pijn lijkt te hebben o.i.d.

één jaar geleden

Hier een kleine die niet wil eten én drinken. Hoop niet dat ze gaat uitdrogen 😱

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft er sinds gisteren heel veel last van. En hij wil absoluut niet drinken, drinkt heel weinig. Wat te doen? Zetpil gaat ook met moeite, heb m zonet sinaspril gegeven siroop. En hij wil niet slapen. Normaal slaapt ie al 19;30 tis alweer 21:05 en meneer zit hier nog wel haha

één jaar geleden

Hier gaat het nog qua last/pijn hebben. Maar ook een mega slechte slaper.. ik dacht misschien van narcose een week geleden maar nu ik jullie berichten lees toch misschien iets van de tandjes 🤔. Hij krijgt overigens wel chamodent als hij het flesje pakt (doet hij echt maar af en toe) of als hij teveel huilt en tot nu toe helpt het..

één jaar geleden

Mijn zoontje wilt sinds zondag weinig eten, drinken doet hij wel. Heeft ook weer koorts (schommelt tussen de 38,5 en 40,0) en slaapt heel erg veel. Hij heeft onder 3 tandjes en boven 4 tanden. Hij wilt ook alleen maar bij mij en als ik weg loop, breekt de hel los. Hem neerzetten wilt hij ook niet. We plakken de laatste dagen echt aan elkaar

één jaar geleden

Reactie op MirteS

Maar hoe voel je of er kiezen doorkomen? Mijn zoontje laat het niet toe dat ...
Late reactie, maar ik kietel mijn zoontje, dan moet hij keihard lachen (dus mond ver open) en dan voel ik.

één jaar geleden

Mijn zoontje wilt sinds zondag weinig eten, drinken doet hij wel. Heeft ook ...
Volgens de huisarts kan een kind maximaal 38 graden krijgen van doorkomende tanden. Is het hoger dan heeft je kind een virus onder de leden. (Wat niet uitsluit dat ze niet èn tandpijn kunnen hebben, én een virus tegelijk. Maat alles boven de 38 is er dus meer aan de hand dan alleen tandjes...

één jaar geleden

Inmiddels heeft mijn zoontje nog steeds 7 tandjes (4 boven, 3 onder) Er komen ook 3 kiezen door en 1 ondertandje zag ik ook al zitten onder het tandvlees

één jaar geleden

echt raar mijn kind heeft n mega rij kiezen en ik heb het niet doorgehad 🙈 maar misschien verklaart het de periodes van slecht eten

één jaar geleden

Hey, Ik geef nurofen tegen de koorts en dat hielp meteen. Voor de tanden gaf ik weer een bijtring. Succes!