26 Reacties

één jaar geleden

Ja, herkenbaar, hier ook. Maar dan is hij maar even boos. Dan is zijn luier het snelst verschoond en kan hij weer spelen. Ik draai hem gewoon heel consequent terug op zijn rug. Uiteindelijk geeft hij op en blijft stil liggen.

één jaar geleden

Speelgoed geven wat hij leuk vindt en waar hij alleen met verschonen mee mag spelen. Mijn dochter vindt het soms ook lastig, maar heeft dan bijvoorbeeld wat anders in haar hoofd wat ze gaat doen. Dan kan ze ook erg boos worden. Ik zet haar dan even in haar bedje, dan wordt ze vaak wel rustig en dan zeg ik dat we een schone luier gaan doen en dan accepteert ze het wel.

één jaar geleden

Luierbroekjes! Makkelijker aantrekken als hij staat bijvoorbeeld 😄

één jaar geleden

Reactie op Kylie12

Luierbroekjes! Makkelijker aantrekken als hij staat bijvoorbeeld 😄
Ja ook aan gedacht. Maar hij heeft nog heel vaak flinke poepluiers. Ging de eerste keer proberen met een luierbroekje niet helemaal goed met verschonen

één jaar geleden

Reactie op -Pip-

Speelgoed geven wat hij leuk vindt en waar hij alleen met verschonen mee ma ...
Speelgoed geprobeerd, maar gooit hij boos weg. Even een time-out, in zijn bedje, zouden we nog wel kunnen proberen

één jaar geleden

Peppa pig op de iPhone bij verschonen en hij weet als verschonen klaar is dat hij de iPhone weer moet inleveren. 2 min tv kijken neemt veel frustratie van beide kanten weg

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Peppa pig op de iPhone bij verschonen en hij weet als verschonen klaar is d ...
hier ook als het echt hopeloos is dan even telefoon in de hand of een filmpje op

één jaar geleden

Ik geef m vaak een maissnackje in zn hand of we verschonen hem beneden op de vloer met de tv aan 🙈 een fles melk werkt ook goed!

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Peppa pig op de iPhone bij verschonen en hij weet als verschonen klaar is d ...
Ook dan wil hij alleen maar zitten. Maar we blijven het proberen

één jaar geleden

Hoe oud is hij ? Mijn dochter begrijpt het inmiddels wel ook al vind ze het niet leuk. Ik wacht tot ze zelf naar mij toe loopt dit kost wat meer geduld maar uiteindelijk werkt het wel beter. (Dan oppaken en neerleggen.) Ik probeer me altijd een beetje verplaatsen ze krijgen een leeftijd dat ze alles zelf willen doen. Dus ik laat het iets los en dan stel ik voor om haar luier te doen leg ik het verschoonkussen klaar en ik pak een luier en dan zeg ik even schone billen poep gedaan zoiets. Duurt even maar als ze er eenmaal uit zich zelf staat is het verschonen een stuk relaxter.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Hoe oud is hij ? Mijn dochter begrijpt het inmiddels wel ook al vind ze het ...
Net als met jas aan doen en schoenen dan leg ik het voor haar neer zeg ik aan doen? En dan probeert ze het eerst zelf uiteindelijk lukt dat niet en dan "mag" ik haar helpen😅 het inidergeval wat relaxter dan het "moet" allemaal gebeuren.

één jaar geleden

Zoveel mogelijk betrekken bij het proces, zelf luier uitzoeken, billencreme mee helpen smeren, bij omkleden keuzes geven in kleding, en tussendoor veel liedjes zingen 😃

één jaar geleden

Reactie op Klaarvoorbabynummer2

Speelgoed geprobeerd, maar gooit hij boos weg. Even een time-out, in zijn b ...
Geen time-out in bed 🥺! Het bed moet leuk zijn, als ze dat gaan zien als “straf” plaats, krijg je het volgende probleem dat ze straks niet meer naar bed willen 😅🙃

één jaar geleden

Hier ook de telefoon. Misschien niet heel pedagogisch maar t werkt. In z’n handen, dan kan hij zich niet opduwen. 9 van de 10x werkt t. Bij te veel frustratie beland de telefoon ook wel eens op de grond 😳 misschien goed om rekening mee te houden voor als je een nieuwe telefoon hebt 🙈

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Net als met jas aan doen en schoenen dan leg ik het voor haar neer zeg ik a ...
Hij is net anderhalf. Kan ook al vrij veel zelf, maar luier toch stapje te ver. Nu begonnen met luierbroekjes, vind hij veel fijner.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Geen time-out in bed 🥺! Het bed moet leuk zijn, als ze dat gaan zien als “ ...
Ja, daarom ook nog nooit gedaan en gaan we denk ik toch maar niet proberen. Sowieso nog nooit echt een time-out gegeven

één jaar geleden

Reactie op Klaarvoorbabynummer2

Hij is net anderhalf. Kan ook al vrij veel zelf, maar luier toch stapje te ...
Nee ik bedoel ook niet zelf aan doen. Maar zelf naar je toe laten lopen ipv halve wege het spelen op pakken. Dus dat ze begrijpen wat er gaat gebeuren

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Geen time-out in bed 🥺! Het bed moet leuk zijn, als ze dat gaan zien als “ ...
Hier vindt ze haar bedje heel fijn, want daar is haar knuffel en speen en dat biedt haar meer troost. Ik snap wat je zegt hoor, maar ik zet het echt niet in als straf. Luier verschonen vindt ze niet leuk, in bed even rustig worden vindt ze wel fijn. Ze is meteen stil als ze daar zit ipv krijsen, overstrekken. Het is voor haar een veilige plek en dit blijft het ook. Als ze daar niet snel zou kalmeren zou ik het zeker niet doen, maar deze dame houdt van haar bed.

één jaar geleden

Oh ja hier ook zo een! Als hij zo een bui heeft trekt hij ook vaak zn poepluier onder zn kont vandaan en blijft dan ook maar draaien. 😤 Ik moet mij dan echt inhouden om niet geïrriteerd te reageren.

één jaar geleden

Ontzettend vervelend! Ik herken het helemaal! Ik ben vast een heel strenge moeder maar ik wordt toch echt boos als ze zo vreselijk wiebelt en niks helpt. Als je niet uitkijkt zit het overal🫣 Vaak moet ze dan wel even huilen maar de paar keer erna luistert ze veel beter. Het verschilt vast ook per kind wat werkt en wat niet