18 Reacties

één jaar geleden

Kun je achterhalen waardoor de paniek komt? Heeft hij liet van een scheetje, boertje, krampje? Is het te donker als hij wakker wordt? Vindt hij het niet fijn alleen te zijn? Misschien eens wat uitproberen om daar achter te komen als je dat niet weet? Mijn zoontje van bijna 18 maanden gaat ook huilen/schreeuwen als je hem niet oppakt zodra hij wakker wordt. Als hij niet gaat liggen/neergelegd wil worden, dan wiegen/evt. zingen wij hem weer in slaap. Dan wacht ik tot hij weer ietsje dieper slaapt tot ik hem neer leg. Soms kan dat al met een paar minuutjes, soms 10 minuutjes. Maar ik merk dat hij de troost en nabijheid dan echt nodig heeft. Stel hij heeft pijn en ik benoem dat, dan wordt hij ook al een stuk rustiger. Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat ♥️

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Kun je achterhalen waardoor de paniek komt? Heeft hij liet van een scheetje ...
Ik zou dus proberen om de oorzaak te achterhalen/dingen te testen om je hypotheses te toetsen

één jaar geleden

Slaapt hij overdag nog veel? Of juist weinig? Kan er meer te maken hebben... Misschien te moe of juist niet moe genoeg. Was bij ons ook zo..

één jaar geleden

Klinkt als verlatingsangst (piek zit rond 18 mndn) of slaapregressie (ook herkenbaar bij 18 mndn). Wat hier hielp, was zoveel mogelijk hetzelfde slaapritueel, en in bed leggen en hand op haar billen, en zachtjes wiebelen (contact maken, weten dat je er nog bent), totdat ze zich over gaf, en in slaap viel. En dan zachtjes weg gaan. Hier gaat het iig alweer de goede kant op.

één jaar geleden

Ik heb zelf het idee dat het verlatingsangst is: bij mij heeft hij het het ergst. Wij hebben vanaf het begin het zelfde ritueel met het naar bed gaan. Bij mijn man gaat het vaak goed, maar als ik hem in bed wil leggen vaak meteen paniek zodra ik een voet richting de deur zet. Hij sliep 1 slaapje 2,5 uur ongeveer. Maar dit lukt nu sinds paar weken dus niet.

één jaar geleden

Misschien is dit eens handig om te lezen: kan mogelijk veel verklaren 🙂 https://liefdevaneenmoeder.nl/dreumes-peuter-slaap-18-maanden/

één jaar geleden

Is het mogelijk om bij hem te blijven? Telefoon erbij, oortjes in en even serie kijken? Het is zeer waarschijnlijk een fase die ook weer overgaat.

één jaar geleden

In de nachten hebben wij ons zoontje bij ons gelegd. Ik slaap echt dan niet optimaal maar alles beter dan niets. Na een paar dagen is hij dan weer oké genoeg om weer alleen te slapen. Overigens leg ik hem dan in de loop van de nacht ook in z’n bedje. Met wat geluk gaat dat prima en slaapt hij door. Soms niet en dan ligt hij gewoon bij ons. Heel veel sterkte, ik vind dat oprecht echt heel pittig! O Ja en check even de oortjes. Kno arts zei bij ons dat de verkoudheid bij alle kindjes druk op de oren geeft. Matrasje iets omhoog met de wintermaanden deed al heel veel en werd bij ons met klem aangeraden.

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Misschien is dit eens handig om te lezen: kan mogelijk veel verklaren 🙂 h ...
Mooi artikel!

één jaar geleden

Bedankt voor alle berichtjes! Lief dat er zo wordt mee gedacht. Ik heb vandaag in de stoel in de kamer er bij gezeten en dit hielp al een stuk!

één jaar geleden

Alvast sorry als ik bot overkomen dat is niet de bedoeling. Je baby is nog zooo klein. Waarom neem je dr niet in bed ze heeft duidelijk aan dat ze jou wil waarom moet een Kind alleen slapen. Iedereen vind het prettig om met iemand te slapen waar hij van houd. Huilen is voor hun de enige manier van communicatie dus luister maar je kind. Hij/ zij wil gewoon bij mama papa zijn laat het toe. Zou ik zeggen want als je dat niet doet gaat je baby programmeren dat jullie hem negeren op ten duur krijg je hier andere situaties mee wat je niet wil. Ik heb nooit een kind gezien die op zijn 15 de nog bij zijn ouders slaapt ze gaan echt wel in hun eigen bed slapen. Koester de momenten dat je baby naast je wil slapen deze periode ja zo weer voorbij.

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Ik zou dus proberen om de oorzaak te achterhalen/dingen te testen om je hyp ...
Oorzaak is ik wil bij mama papa zijn en niet alleen in een kill kamer.

één jaar geleden

Je komt niet bot over. Bij ons in bed hebben we een paar keer geprobeerd maar dan maakt hij er vaak een spelletje van en gaat hij niet slapen. Erbij blijven werkte ook niet. Bram is een kindje wat snel overprikkeld is. Als wij bij hem blijven werkt dat vaak averechts.

één jaar geleden

Ook hebben we een camping bedje bij ons op de kamer ook hier maakte hij er een spelletje van. Inmiddels slaapt hij gelukkig langer (2 uur). Dus gaat het stukken beter 😊

één jaar geleden

Ik denk dat het een fase /sprong is op deze leeftijd weinig aan te doen ik denk dat je het zelfde moet blijven doen wat je altijd doet. En er heen gaan wanneer hij de nabijheid wil. Misschien na dat uurtje even opschoot in de slaapkamer dat hij verder slaapt. Al is dit 45min dan is hij beter uitgerust daarna. Je zou ook kunnen zeggen ik ga even wandelen Misschien dut hij weer in ik neem aan dat hij niet uitgerust wakker wordt na dat uurtje. Dit helpt dan Misschien ook weer voor de nachten. Ik denk dat dit vanzelf overgaat en dan de slaap weer doorpakt.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik denk dat het een fase /sprong is op deze leeftijd weinig aan te doen ik ...
Wij doen dit nu voor de nachten af en toe heeft onze dochter dit ook ze is ook 18 maand. Dus zal een sprong zijn ze begint steeds meer te kletsen. Dan slaapt ze een heel stuk van de nacht en dan ineens word ze huilend wakker enige oplossing is bij ons dat doen we dan ook. En dan maar hopen dat ze dit vanzelf weer doorpakt. Dit is ook niet elke nacht.