18 Reacties

één jaar geleden

Ik probeer bij hem te zijn voor hij echt wakker wordt. Na 1,5 uur slapen gaat hij draaien e.d. Dan ga ik een favoriet boekje doorbladeren of zachtjes voorlezen. Meestal moet ik dan 2 of 3x voorlezen en wordt hij rustiger wakker. Hier is vooral uitkleden een probleem. Groot drama elke keer. Helaas geen oplossing voor. Ik kleed hem niet meer om op de slaapkamer zodat er in de slaapkamer in ieder geval rust is en het ergste drama achter de rug

één jaar geleden

Ik herken het zeker! Vooral het laatste tijd, Ik en mijn partner hebben echt zeer moeite hiermee vooral tijdens het verschonen, wij weten echt niet meer hoe we het moeten doen ze huilt en blijft niet stil ze gaat heen en weer ze wilt dan ook niks ook al geef ik haar van alles die ze leuk of lekker vind zoals koek, telefoon van alles en nog wat..😒

één jaar geleden

Voor het aankleden zou je kunnen proberen om haar erbij te betrekken. Dus dat ze zelf kleertjes uit kan kiezen. Dat ze die zelf kan pakken en op een stoeltje kan gaan zitten om het zelf (met jullie hulp) aan te trekken. En een spiegel erbij om het helemaal af te maken. Voor het verschonen zou je een tablet met kinderliedjes kunnen proberen. Ik heb zelf ook dat ik m'n zoontje in een houdgreep moeten houden om z'n tanden te poetsen. Het is niet anders, het moet gebeuren. Voor het overstuur wakker worden zou je kunnen proberen om iets van drinken voor dr neer te zetten wat ze zelf kan pakken, misschien een speen of een knuffel. Wat bij ons hielp was dat we de zijkant van het ledikantje er uit hebben gehaald waardoor hij nu zelf z'n bed in en uit kan. Op de foto is de kledingkast die ik voor mn zoontje heb gemaakt. Er hangen alleen kleertjes in die voor die dag geschikt zijn, dus daar dan geen eventueel gedoe over.

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Voor het aankleden zou je kunnen proberen om haar erbij te betrekken. Dus d ...
Grappig. Bij mijn zoontje bleek minder keuze beter te werken.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Grappig. Bij mijn zoontje bleek minder keuze beter te werken.
Ja, bij ons hangen nu ook 3 setjes. Dit was alleen even voor de foto toen ik de kast net in elkaar had gezet.

één jaar geleden

Heel herkenbaar en voel wel opluchting doordat je dit topic hebt geopend ❤️ ik heb ergens rond 14 maanden haar met poepluiers een filmpje op de telefoon gegeven (I know niet echt pedagogisch verantwoord). Dit omdat ik eerste trimester zwanger was, supermisselijk en anders ging ik over mn nek als het te lang duurde. Helaas daardoor nog steeds geen oplossing voor het verschonen van poepluiers dus dan krijgt ze een filmpje. Met aan en uitkleden ook drama maar daar red ik het meestal wel door iets te zeggen van: eerst aankleden, daarna gaan we … (eten, buiten spelen etc). Ook herken ik wat je zegt, afleiden werkt 1x 😉

één jaar geleden

Fijn te lezen dat ik niet de enigste ben. De telefoon hebben we een enkele keer uit nood gebruikt. Maar inderdaad de daarop volgende keer extra drama omdat er geen schermpje was. Gelukkig hebben wij verder een heel vrolijk, gelukkig meisje. Dat maakt al die moeilijke momenten weer goed 😊

één jaar geleden

Reactie op ROF

Ik probeer bij hem te zijn voor hij echt wakker wordt. Na 1,5 uur slapen ga ...
Helaas wordt onze dochter altijd op verschillende tijdstippen wakker in de middag. En is het ook altijd gelijk vanuit het niks paniek. Uitkleden hier dat vaak weer geen probleem , ze loopt graag naakt rond 😂

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Voor het aankleden zou je kunnen proberen om haar erbij te betrekken. Dus d ...
Bedankt voor je tips! Speen zijn we sinds enkele maanden vanaf 💪 ( ook daarvoor al hetzelfde gedrag) elke dag kiest ze ook al zelf uit welke knuffels mee in bed gaan. Een ander bed is ook een goede! Ik denk dat we dat gaan proberen. Ook omdat ze er de laatste dagen ineens half uitklimt als ze wakker is in de ochtend ( dan dus niks aan de hand en gaat ze zingen, spelen met de knuffels en sinds kort dus klimmen)

één jaar geleden

Reactie op anoniem...

Helaas wordt onze dochter altijd op verschillende tijdstippen wakker in de ...
Owja hier ook een koos broekloos. Maar als hij kleren aanheeft gaan ze niet uit. Ook al is het ineens wel 30gr en heeft hij een vestje aan 🙄🙈 En de kleren zelf zijn het probleem niet? Naden, kriebel stof, strak, emblemen, labeltjes, verkeerd wasmiddel? En met verschonen, onze meneer wil dat tegenwoordig graag staan op een kleine verhoging. Niet meer op de commode en zeker niet liggend. Kan een andere plek of houding helpen?

één jaar geleden

Ja herkenbaar qua luier verschonen, uit de douche drogen en aankleden. Wij zeggen van te voren ‘dit vind jij heel erg, we gaan even de luier verschonen’ of mijn vriend zegt met een kwinkslag ‘dit is heel erg of een heel groot drama’ of ik zeg ‘je bent boos hè’ en laten hem chagrijnen en dan is het als het klaar is, meestal ook klaar met zijn driftbui. Ik ken ook dat hij huilend wakker wordt, maar niet dat het lang duurt. Is ie dan nog moe? Dat is bij onze zoon meestal zo, maar wil ie niet meer slapen.

één jaar geleden

Hier werkt gevoel bevestigen, begrip tonen en uitleg erg goed! "Ja, ik weet het, je wilt écht geen schone luier hè?" "Nee!" "Maar het moet wel even, anders worden je billen rood en krijg je pijn en dat is niet fijn hè?". Dan zeggen dat ik het heel snel ga doen en dat hij daarna lekker kan spelen of dat ik tot 5 tel en dan klaar ben. Maar hij is op het slapen na zindelijk 😃 Ook nadat het gedoe werd met de luier hierbij aangesloten met het potje en nu de wc. Misschien is dat ook nog een optie? En met kleren aan geef ik hem inderdaad ook keuzes tussen 2 shirts, soms vraag ik ook wat hij eerst aan wil of laat ik hem een sok 'aandoen' terwijl ik zelf de andere doe. Verder laat ik hem soms ook nog eventjes eerst spelen als hij het echt niet wilt en kleed ik hem dan 5 of 10 minuutjes later aan.

één jaar geleden

Reactie op Loesjka

Ja herkenbaar qua luier verschonen, uit de douche drogen en aankleden. Wij ...
De kans dat ze nog moe is , is wel aanwezig. Ze slaapt wisselend tussen de 45 min en 1,5 uur. ze is ontzettend druk en rent vanaf dat ze wakker is de hele dag rond. Wij gaan nu rustig aan naar zindelijkheid training. Ze heeft het af en toe zelf aan op het potje te willen. Bij ons is het wel ook zo als ze de ‘kop ‘ verkeerd heeft staan hoeft er ook maar iets te gebeuren en ze zit weer in een driftbui. Heerlijk hè die leeftijd, al zoveel willen maar nog lang niet alles wat lukt. Vanavond was het toevallig weer extreem Waarbij ze zelfs een keer met haar hand naar mij uithaalde. Ik deed toen alsof ik moest huilen en haar gedrag sloeg ineen keer om. Ze kwam Mw knuffelen en kusjes geven. Mama niet huilen. Heb haar toen al kletsend kunnen verschonen en omkleden. En toen met haar over gehad dat we elkaar niet slaan. En als je boos bent je op de grond mag stampen.

één jaar geleden

Pfff was al opzoek of iemand hierover een topic had geopend. Ben zelf ook echt aan het einde. Dochter 27sept. 2. Uitkleden, aankleden hele drama!! Luierverschonen idem. In bad gaan wat ze voorheen geweldig vond is nu zelfs wegrennen. Als ze toch moet tegen haar zin in komt ze in een driftbui. Huilen schreeuwen slaan en bijten. Momenteel 3 weken in buitenland voor vakantie, maar man man wat is dit zwaar. Nee nee neeeee!!!! 😪😪

één jaar geleden

Reactie op Kendil

Pfff was al opzoek of iemand hierover een topic had geopend. Ben zelf ook e ...
Vakantie maakt het helaas niet perse makkelijker. Moeilijker zelfs vond ik. Al die nieuwe indrukken en ze proberen het in de hand te houden maar dat lukt maar met mate. Vanaf de 2e week ging het bij ons wel beter. Het weer was ook beter dus we konden meer doen, maar hij was ook meer gewend op de nieuwe plek. Ik merkte dat eten een belangrijke factor was. Ander ritme van de vakantie en ander eten, want buitenland, was van grote invloed.

één jaar geleden

Vooral vasthouden en knuffelen op het moment dat je een ontploffing aan voelt komen. Als ze al veel begrijpt haar zelf verantwoordelijkheid geven, luier omdoen kan ze natuurlijk niet, maar misschien een luierbroekje omhoogtrekken wel? Merk hier dat vooral het moment doorbreken goed met veel lief gedoe zeg maar. Maar werkt ook niet altijd hoor. Sterkte wordt vanzelf beter!

één jaar geleden

Bij ons helpt het vooral om haar zelf veel keuzes te geven: dit shirt aan of dat shirt? Mama het shirt over je hoofd doen, of doe je dat zelf? Ga je zelf naar boven of zal mama je tillen? Zullen we tijdens het afdrogen een liedje zingen of gaan we samen tellen (bij 10 ben je droog)? Als onze dochter erg overstuur is benoemen we haar emotie: je bent heel boos, omdat (…), je mag ook boos zijn. Dan zeggen we wat ze wel mag/wat er wel kan en zeggen we iets in de trant van: ik hou ook van je als je boos bent, ik ben hier en als je er klaar voor bent mag je me een knuffel geven. Echt lastig soms he, die pittige kinderen. Onze dochter kan ook gerust een half uur krijsen als we haar boterham in stukjes snijden. Bij haar is het (denken we) dat ze een idee/plaatje in haar hoofd heeft van wat er gaat gebeuren en als er dan iets afwijkt dan wordt ze daar heel verdrietig of boos van. Ik zeg maar steeds tegen mezelf: ze kan haar emoties nog niet goed controleren, ze kan er niks aan doen. Maar oh wat frustreert het soms!

één jaar geleden

Reactie op MeerieVonk

Bij ons helpt het vooral om haar zelf veel keuzes te geven: dit shirt aan o ...
Hier 2 uur! Drama omdat zijn nieuwe 'smartphone' niet mee naar bed mocht. Vervolgens 5u wakker en direct opnieuw drama om dat ding. Je snapt, die is 'verdwenen'. Vandaag was hij onrustig maar het viel best mee met de drama. En hij lag voor het eerst in tijden voor 21u te slapen 😱 drama overdag lijkt van invloed op moeilijk in slaap komen 🤔 best logisch 🤷