19 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb vorige week een vloerbed besteld! Hoop dat het hier ook goed gaat. Waar slaapt jullie zoon 's nachts?

2 jaar geleden

Reactie op Satori

Ik heb vorige week een vloerbed besteld! Hoop dat het hier ook goed gaat. W ...
Wij gaan over een paar weken verhuizen en dan ga ik ook een vloerbed kopen. Tot die tijd slaapt hij in z'n ledikant. Dat gaat 's nachts nog wel prima, maar in de ochtend is het altijd huilen. Ik kijk er naar uit om z'n Montessori-kamer in te richten. We gaan ook een kleine kledingkast van hem kopen enzo.😁 Ik heb onder andere hier wat inspiratie opgedaan: https://lovevery.eu/community/blog/child-development/how-to-montessori-your-two-year-olds-bedroom-by-howwemontessori/

2 jaar geleden

ik had het al gezegd maar héél erg tof! en vooral dat je t m zelf zo snel geleerd hebt waar heb je dat vloerbed vandaan millefeuille?

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik had het al gezegd maar héél erg tof! en vooral dat je t m zelf zo snel g ...
Van Etsy! https://www.etsy.com/nl/listing/1179963324/peuterbed-met-latten-montessoribed

2 jaar geleden

Hier ook positief over ons vloerbed! Ze gaat tenminste niet meer brullen zodra ze haar bed ziet :-p.

2 jaar geleden

Wat gaaf dat het ook zo kan! Lijkt me heerlijk voor een kind zo’n vrijheid.

2 jaar geleden

Hier ook een vloerbed! Ik ben er super blij mee en hij ook 😍

2 jaar geleden

Wat leuk om te lezen! Ik wil mijn zoontje ook Montessori-Stijl opvoeden. Ik heb net een topic geopend met de vraag voor nog meer Montessori tips en ervaringen. Ben benieuwd!

2 jaar geleden

Owja heerlijk! Wij hebben er 1 van 120x180. Geweldig ding. Als het moet en bij voeden kan ik er lekker naast liggen. Scheelt zo veel slaapproblemen 🥰 Daarbij, een ledikant zou hij uit klimmen en naar beneden donderen 🙄 Ja, snachts gaat hij wel eens aan de wandel/kruip, maar meestal wel terug op de matras om te slapen. soms alleen met zijn hoofd er op 🤣 wij hebben 2 schapenvachten naast de matras zodat hij er zacht uit kan rollen en daar speelt hij ook heel graag mee. Een slaapzak helpt wel tegen nachtelijk dwalen.

2 jaar geleden

Oh een waterfles op een vaste plaats en steeds beschikbaar is echt een toptip! 🤩

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Owja heerlijk! Wij hebben er 1 van 120x180. Geweldig ding. Als het moet en ...
Welke heb je dan? Gewoon een matras of echt een vloerbedje?

2 jaar geleden

Hoe heb je dit aangeleerd? Wat super leuk!!

2 jaar geleden

Reactie op Lorieee

Welke heb je dan? Gewoon een matras of echt een vloerbedje?
Ik heb een kindermatras gekocht (ivm de ventilatie) van 120x180 en mijn man heeft er een lage bedbodem onder gemaakt. Het matras is 10cm goed ventilerend schuim en de bodem is 5cm hoog voor ventilatie onder het matras.

2 jaar geleden

Reactie op Tona

Oh een waterfles op een vaste plaats en steeds beschikbaar is echt een topt ...
Dat hadden wij vannacht eens uitgeprobeerd en vanmorgen ging hij er linea recta naar toe. Eerst even slokje water en daarna spelen. Vanaf 6u lag ik bij hem, ivm borstvoeding, dus ik zag het gebeuren.

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Hoe heb je dit aangeleerd? Wat super leuk!!
Als hij vermoeidheidsignalen gaf, moedigde ik hem aan om zelf op z'n bedje te gaan liggen. De ene keer moest ik hem er zelf naar toe brengen en de andere keer kroop hij er zelf op. Ik bleef er dan bij tot hij sliep. Na een week ging hij er gewoon zelf liggen en slapen.

2 jaar geleden

Hoe oud is je zoontje als ik vragen mag?

2 jaar geleden

Reactie op Mommy98

Hoe oud is je zoontje als ik vragen mag?
Hij nu 11 maanden. We zijn hiermee begonnen toen hij kon kruipen, toen was hij net 10 maanden.

2 jaar geleden

Super leuk! Wij hebben sinds gister ook een vloerbed, maar omdat ze snachts nog een spreidbroekje heeft wachten we met gebruiken tot die af mag hopelijk over 2 maandjes ben heel benieuwd hoe t gaat dan.