10 Reacties

één jaar geleden

Heb je hormoonzalf of creme? De zalf werkt vaak beter dan creme. Je zou eem sterkere hormoonzalf kunnen vragen. Wij gebruiken ook hormoonzalf en daarnaast cetamacrogol met vasaline om het vet te houden

één jaar geleden

Ja de cetamacrogol ook geprobeerd maar tevergeefs 🥹

één jaar geleden

Reactie op TMR26

Ja de cetamacrogol ook geprobeerd maar tevergeefs 🥹
Vasaline parafine? Die is nog net iets vetter

één jaar geleden

Hier ook héél veel last van eczeem gehad toen ons zoontje 5 maanden was. Toen begon de ellende. Veel bezoekjes bij de huisarts gehad en heel wat zalfjes meegekregen, die niet hielpen. We hebben uiteindelijk een sterkere hormoonzalf gekregen. Dat hielp erg goed. We hebben de plekken tussendoor onderhouden met La Roche Posay Lipikar. Smeren, smeren en nog eens smeren. Verder maar 1x hooguit 2x in bad. Ik deed dan neutral baby olie in bad om de plekken vettig te houden Ook een poos neutral wasmiddel gebruikt. Ik weet niet of het toeval is geweest, maar toen ons zoontje 9 maanden was, zijn wij op vakantie geweest naar Ameland. Toen we daar waren werd zijn eczeem een stuk minder. Toen we thuis kwamen was het weg! Schijnbaar is zeelucht/zeewater goed tegen eczeem.

één jaar geleden

Ja de vaseline variant. Probeer nu kokos olie maar je hebt ook boter moet even kijken welke beter zal zijn

één jaar geleden

Hier ook sinds 6 weken oud. Ben je al bij een dermatoloog geweest? Bij ons helpt en strak smeer schema met de hoogste trede van hormoonzalf ( je hebt namelijk 3 sterktes) ook heeft hij speciale anti krab pyjama( je krijgt er 2 vergoed ). Wij moeten hem echt 2 tot 4 keer per dag invetten en dan 1 tot 2 keer hormoonzalf per dag wat je elke keer weer afbouwt en evt opbouwt. Tussen het smeren van beide zalven moet minimaal 1 uur zitten. Misschien ben je al bij een dermatoloog geweest maar zo niet zou ik dat zeker aanraden

één jaar geleden

Tiny todd, volg zeker ook eens hun account op instagram.. hun crème is ontwikkeld voor hun eigen kindjes met extreme eczeem😊 geven super veel nuttige tips voor als je weg wil blijven van hormoonzalf!

één jaar geleden

Wij zijn bij ons in de buurt in een zoutkamer geweest! 5x 3 kwartier erin gezeten en nu is de eczeem zo goed als over! Een zoutkamer is zeker een goede oplossing

één jaar geleden

Reactie op YvonneD

Wij zijn bij ons in de buurt in een zoutkamer geweest! 5x 3 kwartier erin g ...
Ik ben hier erg nieuwsgierig naar. Kan je hier wat meer over vertellen? Mijn dochter heeft ook behoorlijke eczeem die nooit volledig weg is geweest, ook nog erg zoekende. Dit vind ik heel interessant klinken maar ben erg benieuwd hoe zo een bezoek in zijn werking gaat. Heeft je kindje gewoon bewegingsvrijheid of zit hij/zij 45 minuten op schoot?

één jaar geleden

Het is een kamer waar kindjes kunnen spelen in de romper of luier! Hangt van de plek van de eczeem af! Bij ons in de buurt staan dan ligbedjes maar kunnen de kinderen ook spelen! De muren en de vloer is bedekt met zout! Er wordt zout verneveld en dat heeft een herstellend effect!