5 Reacties

één jaar geleden

Ik heb niet perse tips maar mijn zus haar man is in dienst en eigenlijk 3weken weg 1 week thuis. Ze heeft het er moeilijk mee om dan alleen te zijn en ventileert graag bij ons. Ik kan je adviseren om vooral iemand om je heen te hebben om even te ventileren en een oppas te hebben voor misschien 2 avonden om even 2 avondjes iets voor je zelf te doen. Een maand gaat snel voorbij als je er op terug kijkt Succes mama, 💕

één jaar geleden

Poe voordat ik dat beantwoord. Ben je oké? Geen klachten meer na de bevalling etc? Dan vooral goed voorbereiden deed ik steeds. Maar mijn hemel een maand.. nadat de kleine naar bed is al de volgende dag voorbereiden. Brood uitpakken maar dus ook kleding klaar leggen. Even opruimen. Tassen (opvang bijvoorbeeld) klaar zetten. Overdag bereid ik vaak het eten voor tijdens een slaapje maar ik kan vanuit huis werken. Dus als de kleine thuis is op die manier en anders voordat ik naar de opvang ga om hem op te halen. We probeerden rond etenstijd even te bellen met elkaar. Gewoon om toch een soort van connectie met de kleine te maken in de tijd. Netflix ook even aanschaffen voor jezelf en misschien wat vriendinnen uitnodigen (zo werkt dat voor mij helaas niet omdat iedereen gezinnen/werk heeft) maar is wel leuk en ook gewoon jezelf verwennen met wat dingen te eten of drinken die je lekker vindt 😃! Succes! Kan ook bijzonder (en leuk) zijn, dat meen ik oprecht. Ik vind het zelf echt pittig maar zit nog met vrij ernstige bekkenbodem klachten door de bevalling.

één jaar geleden

Mijn man is soms ook maand of meer weg voor werk. Best pittig, maar te doen. Voor mij is het dan belangrijk dat ik af en toe opvang/ oppas heb. Verder gaan we die weken juist leuke dingen doen. Zoals bij vriendinnen langs of familie. Daar blijven we dan ook wel eens eten...:) Scheelt als je thuis komt, meteen bedje in en jij lekker even voor tv.

één jaar geleden

op de dagen dat ik werkte stond alles al klaar eten voor als we thuis kwamen en dergelijke ik deed boodschappen in mn pauze in mn 'weekend' ging ik lekker naar mn ouders, gezellig en konden zij de zorg beetje overnemen ook

één jaar geleden

Ik heb geen ervaring met een maand alleen met een dreumes. Wel is mijn man piloot en ben ik de helft van de tijd alleen met mijn tweeling van 1.5. -Ik zorg altijd dat ik wat dagen achter elkaar boodschappen doe zodat ik er niet elke dag uit móet voor boodschappen. -Ik neem als ik alleen ben de tijd voor mezelf echt voor mezelf om niks te doen. Ga dus savonds geen huishoudelijke dingen doen. Die tijd is echt voor mezelf en kijk ik lekker een serie. -Soms geef ik de kids eerder eten en bestel ik lekker iets voor mezelf voor als ze op bed liggen. -Ik probeer als het goed weer is wel elke dag ff lekker naar buiten te gaan. -Ik laat ze iets meer tv kijken als ik bijvoorbeeld wil koken of iets in huis moet doen (wij hebben een grondbox dus dat is wel heel handig voor als je alleen bent) Ik werk niet dus ik nodig idd ook wel wat mensen uit of spreek met ze af. Anders praat ik de hele dag alleen maar met m'n kinderen haha. In een maand zou ik idd ook een paar x een oppas proberen te regelen. En gelukkig kan je tegenwoordig overal en iedereen bellen om even te ontladen als je gek wordt haha. Hang vaak bij m'n man of moeder aan de telefoon 🤣 Maar succes mama en komt goed! Tijd vliegt voorbij als je alleen bent 😊