3 Reacties

één jaar geleden

Ik had niet zoveel vragen. Ze vertellen meestal alles. Belangrijkste is dat je zoontje het naar zijn zin heeft. Dus laat hem zeker lekker rond wandelen bij de opvang. Dan krijg je het beste beeld.

één jaar geleden

Ik ging bij mijn zoontje heel erg op mijn gevoel af. Ik vond hygiëne belangrijk en wilde wel weten wat ze precies te eten/drinken krijgen. Daarnaast vond ik de updates over de dag ook heel fijn. Gezien zijn leeftijd misschien vragen wat ze op de dag precies doen. Dagindeling geeft ook een goed beeld.

één jaar geleden

Wij zijn bij 3 totaaaaal verschillende opvangs gaan kijken, 1 agrarische (waar ze niet konden garanderen dat er plek was als Maud naar de opvang moest maar wel vanaf april terwijl ze vanaf januari eigenlijk zou gaan toen) 1 flexibele (dan kun je in de ochtend of rond de middag de kleine brengen en dan in de middag of avond weer ophalen) en 1 "normale" opvang en daar is ze uiteindelijk naar toe gegaan. Onze nichtje en neefje en veel kinderen van vrienden zitten op de agrarische maar mijn gevoel was daar niet goed. Het was heel sober, weinig speelgoed om te ontwikkelen omdat ze vinden dat de kinderen weer in weer uit daar buiten moeten zijn en met de ponny honden en koeien moeten samen werken en spelen. Heel leuk natuurlijk maar nee binnen was voor mij geen fijn gevoel. De flex kreeg ik gelijk de kriebels met alle oude toellie wat er stond. Een baby box van de jaren 90 ofzo heel oud en versleten speelgoed en geen structuur. Heel snel weg daar! Toen kwamen we waar Maud nu naar toe gaat, grote ruimtes waar ze lekker kunnen huishouden. Iedere 2 maanden een thema die ze behandelen en daardoor ook roulatie in het speelgoed en activiteiten. Toen nog boterhammen tussen de middag maar nu warme maaltijden waar ik heeeeeel erg over te spreken ben! (Maud eet nog meer dan ze al deed!) Hele fijne directrice die ook nu nog regelmatig contact heeft om te vragen hoe t gaat (ze weten daar dat ik in een burn out zit dus heel betrokken ook bij de ouders) en ook super is het buiten slapen. Maud slaapt echt als een os als ze daar buiten slaapt! Het gevoel was direct goed terwijl ik eerst altijd zei nee daar gaat die van ons niet naar toe! De vragen die ik had was hoe ze omgaan met ritmes die afwijken van die van de opvang, Maud had in t begin meer slaap nodig dan gemiddelde baby. Wat ik ook een fijn ding vond om te weten is hoe de groepen verdeeld zijn. Wij hadden een sterke voorkeur voor gemengde groep dus van 3m tot 4j maar veel ouders hebben dit blijkbaar in onze omgeving niet. Even goed in de gaten houden of je zelf luiers mee moet nemen bij ons bijvoorbeeld niet maar Maud kon niet goed tegen de standaard pampers die ze daar gebruikte en zijn daar over gegaan op de harmonie die ze voor meer kindjes gebruiken. Wij zijn heel makkelijk geweest met t eten. Als ze daar fruit geven wat wij niet geven dan is dat helemaal goed! Geven ze daar eieren en eet ze t wel op heel rap regelmatig doen haha. Nu ze daar warme maaltijden tussen de middag geven eet Maud nog veel beter verschillende dingen en durft ze nog meer te proberen dus heel happy 😊 Ga vooral op je gevoel af. Jij weet nu al helemaal wat goed is voor je kindje, ga vooral bij verschillende kijken om te vergelijken. Niet dat je achteraf gaat denken van kak had ik toch maar. Oh en ik weet niet op welke termijn je de opvang wil maar hier zijn stevige wachtlijsten 😅