6 Reacties
2 jaar geleden
Ik vind zelf wasbare luiers handig, maar niet iedereen vindt dat even prettig.
Het is handig om een waterdicht (verschoon)tasje mee te nemen het zwembad in. Met billendoekjes, (zwem)luiers, een xl hydrofiel en/of een handdoek met mutsje en wat te eten en drinken.
Ik heb altijd een extra xl hydrofiel en handdoek voor na het afdouchen.
2 jaar geleden
Wij gaan elke vrijdag ouder en kind zwemmen, bij ons mag je de wagen mee naar binnen nemen. Dat is ideaal als je zelf even gaat omkleden. Verder neem ik een badcape mee, hydrofiele doeken en natuurlijk zwemluiers. Wat te snacken en de eerste keer zou ik het kort houden, zoveel indrukken en inspanning. Veel plezier !
2 jaar geleden
Minimaal 3 zwemluiers, een enorme handdoek, een fijne handdoek voor jezelf en een voor je kleintje.
Een baby float is een aanrader. Vanaf 10 KG zou ik voor de oranje ipv gele gaan. Daar doe je een stuk langer mee 😅.
Verder wat te eten en drinken voor die kleine.
Het is je eerste keer dus reken erop dat je een aantal keer op de kant moet gaan zitten rusten/prikkels verwerken met je kleintje vandaar die mega doek 😉.
Zelf gaan wij altijd naar subtropische zwembaden of het zwembad in de buurt (kleedruimte ook subtropisch). Ik pak sinds afgelopen week de dameskleedkamer ipv eigenhokje met babyomkleed mogelijkheid. Meneer wil bewegen tijdens het wachten.
Ik trek zijn zwembroek uit en droog hem vluchtig af vervolgens zet ik hem in zijn natte zwemluier op de grond, dan kan hij nog even lekker spelen /kruipen terwijl ik afdroog en omkleed. Zodra ik afgedroogd ben leg ik een grote handdoek op het aankleedkussen en lok hem daarheen. Ik laat hem tegen mij aanstaan en scheur de zwemluier open en trek die uit, vervolgens leg ik hem op het aankleedkussen, droog hem goed af, geef een schone luier en kleed hem aan. Daarna kunnen we weer naar buiten.
Ben vindt het heerlijk zo. Die kleedruimtes zijn vaak warm zat voor deze leeftijd.