13 Reacties

één jaar geleden

Hoihoi, probeer smiddags is de pap en de boterham om te draaien. Eerst de boterham dan de pap. En sochtends ook eerst een boterham dan de fles 😊

één jaar geleden

Gewoon blijven aanbieden, het kan volgende week ineens helemaal anders zijn. Hoorde ergens dat je als ouder 2 dingen moet accepteren; je kunt een kind niet dwingen te slapen en niet dwingen te eten. Dus als jij de omstandigheden goed maakt is er verder niks aan te doen en zal hij echt wel gaan eten hoor. Voor de vergelijking: Nacht nog 2x bv Ochtend rond 7: Brinta klein bakje of 1 boterham Lunch: 2 boterhammen met wat rauwkost (beland voor de helft op de grond) Middag: fruit, bijvoorbeeld halve appel Avond: met de pot + yoghurt + fruit toe Veel eten beland nog op de grond en de ene dag gaat het veel beter dan de ander. Groente en aardappels eet hij slecht maar at hij 2 maanden terug wel. Frustrerend soms maar: let it go...

één jaar geleden

Inderdaad rustig blijven aanbieden! Jij bepaald wat je kindje eet, je kindje hoeveel. Als hij goed groeit, geen zorgen. Je kunt wel kijken welke manieren van aanbieden er zijn: stukje voor stukje voor je kindje leggen en zelf laten pakken, alle brood stukjes in 1 keer, rapley/vinger voedsel of juist geprakt vanaf de lepel etc. Ik zal adviseren 300 ml melk per dag aan te houden wat het advies is voor 12 maanden, meer kan ook het slechter eten in stand houden omdat de honger er dan niet zo is. Succes 😁

één jaar geleden

Hier had ik ook zo een slechte eter. Drama met eten, waardoor je er bijna liever niet aan begint. We hebben het wel altijd aangeboden en nu eet hij wel vrij goed. Fruit vindt hij wel erg lekker. Boterham gaat er tegenwoordig prima in met light zuivelspread, want dat schijnt hij toch wel heel lekker te vinden. Maar het avondeten... Als daar stukjes in zitten dan is het drama. We merkten dat hij het met 0% suiker appelmoes het wel redelijk te doen vindt, maar het liefst eet hij zijn groente zonder stukjes. Het komt goed! Gewoon blijven aanbieden en wie weet vindt hij het ineens wel lekker 😊

één jaar geleden

Inmiddels een maand verder en nog geen verbetering, wordt er zo moedeloos van... sochtends eet ie nu 200ml opvolgmelk met pap. Lunchtijd begin ik altijd met brood, ei, havermout muffin, maar hij spuugt nog steeds alles eruit na 3 hapjes. Daarna geef ik m dan toch maar weer flesje opvolg omdat ik ook niet wil dat is uitdroogt of verhongerd. Tussendoor nog fruit, maar alles gepureerd, want uiteraard eet hij geen stukjes.. volkoren luchtige cracker sabbelt ie ook nog wat aan. later in de middag nog wat maisvingers, die eet hij wel makkelijk en wat thee. Avond eten oranje potjes want groene groenten doet ie ook moeilijk mee, en wat appelmoes erbij. Weet soms echt niet meer. Cb zegt alleen maar, blijven aanbieden.. maar dat doe ik al maanden!

één jaar geleden

Reactie op Sinta

Inmiddels een maand verder en nog geen verbetering, wordt er zo moedeloos v ...
Ik had dit ook een tijdje met mijn zoontje. Wat ik nu doe is dat ik eten aanbied en als hij t niet eet leg ik t op tafel, haal ik m uit zn stoel en kan hij t zelf pakken als hij wilt. Im merk nu dat hij dan toch terug gaat om t te eten. Ik bied zelf niks anders aan want wil niet dat hij leert dat hij elke keer zn zin daarmee krijgt. Misschien werkt dat? Nu weet je zoontje misschien van ja ik krijg toch melk als ik t niet eet. En qua drinken geef ik water mer een drupje pruimensap, daar drinkt hij meer vanndan alleen water. En eet je zoontje mee met de pot? Misschien is dat ook wat makkelijker voor jezelf qua koken. Ik leg t zelf gewoon neer en laat hem kijken wat hij eet of niet

één jaar geleden

En als warm eten wel goed gaat, misschien tussen de middag warm eten geven ipv broodje? Dat doen wij ook nog wel is. Warm eten eet hij beter

één jaar geleden

Brood zou je kunnen proberen te deppen in soep dat werkt hier heel goed als ze even niks wil. Avond eten misschien zelf laten doen? Ik geef mijn dochter een vorkje en ik geef haar zelf dan ook nog hapjes anders duurt het natuurlijk erg lang😅 maar dit maakt het dan wel interessant. Fruit laat ik haar ook zelf eten. Ze was lang van gepureerd eten maar ineens vond ze het wel interessant banaan gaat hier goed. En als je extra fruit wil geven kan je misschien ook knijpfruit proberen? Voor de overgang naar stukken eten. Deed ik de sausjes van de pasta. Vaak wel glad maken met de gehakt of kip. En dan de pasta bijv. Penne rijst macaroni spagethi liet ik heel. Hier door was het niet meteen in veel stukken. Aardappels kan je altijd wel glad prakken en dan deed ik de groente gewoon door de aardappels als een stampot. Succes inidergeval het lijkt me heel frustrerend en lastig als je kindje niet goed eet.

één jaar geleden

Hoihoi, Hier wat tips! - broodje voor de pap geven ipv andersoms (meer honger) - ochtends de dag starten met een boterham en beker melk en evt aanvullend nog een flesje - fles van 16u laten vallen en tussendoortje geven hij heeft dan meer trek wsl in zn avondeten en hem lekker zelf laten eten! Is leuker! Je kan hem bijv zelf voeren met het gepureerde eten en hem stukjes eten tegelijk laten ontdekken. Zo zit er geen druk achter en kan hij op zn gemakje alles bekijken zonder gestresste mama 🤭 dat werkte hier onwijs goed! Hopelijk heb je er wat aan 😘

één jaar geleden

Wel eens een Shake met groente en fruit geprobeerd? Favoriet van onze zoon: halve banaan, handje spinazie, klein stukje wortel, 1/3e avocado en soya melk. Kan je wellicht ipv fruit moment of snack doen. Gewoon in een drinkbeker met rietje.

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Wat eten voor m neerleggen en uit de stoel halen kan ik wel proberen, denk alleen niet dat hij terug gaat naar de tafel haha. Hij krijgt vaak al eerder eten en als wij eten krijgt hij wat van ons maar dat spuugt ie dus meteen uit. Warm eten met lunch kan ik wel proberen. Iets van zoete aardappelsoep en dan brood erin dopen. Met vorkje ook zelf laten proberen ja, maar daar krast ie alleen mee over t blad zucht .. Knijpfruit doe ik idd, appelmoes werkt ook goed, stukken fruit niet. Fles van 16u heb ik laten vallen, doe dan thee met melk. Shakes ga ik ook eens proberen. Rietjesbeker snapt ie nog niet dus even kijken hoe ik het dan aanbied.

één jaar geleden

Mijn zoontje van 14 maanden heeft een soortgelijk eetpatroon. Hij kon ook geen brood eten, duwde alle stukjes weer uit zijn mond. Warm eten en fruit ook gepureerd. Sowieso geen grote interesse in eten. Wij hebben via CB logopedist ingeschakeld. Hij bleek niet te kunnen kauwen! Hij maakt geen kauwbewegingen maar ging zuigen op stukjes en bewoog het eten ook niet met zijn tong door zijn mond. En met tips van de logopedist qua oefeningen eet mijn zoontje inmiddels wel een hele boterham, dus er is vooruitgang. Misschien kan jouw kindje ook niet kauwen? Dan kan logopedist wel helpen.