20 Reacties

één jaar geleden

Ontbijt: Bekertje koemelk 1-2 boterhammen met pindakaas Tussendoor Fruit (meestal 1 soort of de helft van 2 soorten) Lunch Bekertje sojamelk 2 boterhammen met appelstroop/ jam/ zuivelspread (bij weinig honger 1 boterham en bij veel honger soms 3). Maken vaak ook iets lekkers voor de lunch. Gebakken ei met groente, kibbeling van de visboer etc. Tussendoor Wisselend. Soms niets, en als hij wel iets krijgt dan is het een stuk fruit, rijstwafel, maisstengel, babykoekje. Avondeten In principe dat wat wij eten maar dan in 'baby variant'. Dus niet met te heftige kruiden, geen ongezonde sausjes etc. 8 van de 10 avonden een schaaltje yoghurt na het eten. Als hij slecht gegeten heeft, wat op zich weinig voorkomt doe ik er wat havermout en bijvoorbeeld een kiwi doorheen Over de dag heen meestal 200-300ml melk en soms een slokje van mijn thee. Als we in de keuken staan geef ik m een enkele keer ook wel eens ieniemiene babykoekje (om mee te geven dat je geen strak schema hoeft en heus wel eens wat lekkers mag pakken). Als ik kook krijgt hij soms al wat rauwe groente of rauwkost. Geeft dit je genoeg informatie 😬 ?

één jaar geleden

Reactie op Melissa2711

Ontbijt: Bekertje koemelk 1-2 boterhammen met pindakaas Tussendoor Fruit ( ...
200-300ml water bedoel ik*

één jaar geleden

19 maanden hier, maar dit schema hadden we 2 maand terug ook. Ontbijt: twee broodjes (zonder korst :/) met water Na ontbijt: 100 ml (warme) melk uit fles (wil er eigenlijk naartoe dat ie de melk gewoon tijdens het ontbijt drinkt) Tussendoor: fruit (meestal een hele banaan) Lunch: twee broodjes (zonder korst) met water Na lunch: weer 100 ml melk Tussendoor: maisknabbels of rozijntjes of gezond koekje oid met beker water of diksap Avondeten: bordje eten wat de pot schaft, met water. Als toetje een beetje yoghurt Na avondeten: weer 100 ml melk Dus 300 ml melk in totaal Als broodbeleg: 100% pindakaas, zuivelspread, halvajam of appelstroop

één jaar geleden

Hier een klein mannetje bijna 18 maanden Tussen 08:00 en 09:00 wakker. Dan een broodje met smeerbaar beleg en een beker volle melk Rond 10:00 fruit of knijpfruit 12:00 lunch, een broodje, eitje of pannenkoek. 14:30/15:00 snackje als hij wakker is Ik zorg ervoor dat hij na 16:00 niet meer eet, anders eet hij zn avondeten slecht. Snackje is een knijpkwarkje, knijpfruitje, koekje, ontbijtkoek of rijstewafel zijn. 18:00 avondeten. Ik pureer wortel, pompoen en tomaat. En dan 2 wisselende groentes erbij. En dan met aardappelpuree, pasta of rijst. En kip of visstick of iets wat over is van ons vlees Dan om 19:00 uur klein flesje volle melk ongeveer 100 ml Hopelijk kan je er wat mee!

één jaar geleden

Ik vraag het omdat wij dus kampen met peuterdiarree. Laat ons zeggen het is nog een zoektocht. Al 2 stoelgangstalen binnengebracht en ze vinden niets. Maar ons zoontje heeft al sinds december last van op en afgaande diarree met echt strooppartijen. Vandaag naar de gastro-enteroloog geweest en spreekt nog steeds van peuterdiarree. Dus doorverwijzing naar een diëtiste om ons schema te bekijken en bijsturing waar nodig.

één jaar geleden

Zoontje van 18 maanden. Ontbijt Tussen 07.00 en 08.00 2 boterhammen met becel boter. Beleg bijv vega paté/appelstroop/smeerkaas kids/banaan/kipfilet Óf 1 boterham met bovenstaand beleg en een bord pap met 150ml halfvolle melk en brinta pap. Tussendoor 09.30 2 stuks fruit Bijv. Appel/peer/druiven/bessen/frambozen/aardbeien/banaan/mandarijn Lunch 11.30/12.00 2 boterhammen (of 2 bruine zachte bolletjes) met bovenstaand beleg of ei met avocado. Tussendoor 15.00/15.30 Krentenbol/cracotte/1 stuk fruit Avondeten 17.00/17.30 Altijd rijst/aardappel/pasta 1 of 2 verschillende groentes Vlees (kip/rund) of vis maar niet elke avond. Probeer het 3 a 4 x in de week te geven. Als hij geen vlees of vis krijgt, dan soms kikkererwt of een gekookt ei erbij. Yohurt ongeveer 100ml als toetje. Bij elke maaltijd een open beker met water. Maar daar speelt hij te vaak mee.. ;) De rietjes beker drinkt hij de hele dag door uit en wordt zo'n 2 x gevuld. Waarschijnlijk geef je al veel van hetzelfde. Hopelijk heb je er iets aan, wat vervelend voor die kleine zeg.. Succes!

één jaar geleden

Dochter is 18 maand 06.45 Ontbijt 2 broodjes met appelstroop, jam, pindakaas 09.30 Tussendoor fruit 2 stuks Manderijn, kiwi, banaan, druiven, aardbei, mango, peer, ananas 11.30 Lunch 2 broodjes Appelstroop, jam, pindakaas, soms mag ze vruchtenhagel of vlokken erop 15.00 Tussendoor Fruit, koekje, rozijntjes 17.00 avond eten Ik probeer zoveel mogelijk met ons mee te laten eten en te laten proeven. Het liefst eet zij aardappel partjes, schijfjes, krieltjes met bloemkool, dopertjes, wortels, bruine bonen, sperziebonen met schnitzel, gehaktbal, chipolata, visstick, kip. Daarna mag ze nog een paar hapjes yoghurt (in het weekend, eet ze patatjes en/of pannekoeken) Tussendoor drinkt ze ongeveer 5 bekers (grote 360 graden beker) suikervrije ranja 18.30 voor ze naar bed gaat krijgt ze 180 ml half volle melk

één jaar geleden

Dochter van 18 maand 07.30 150ml halfvolle melk 1 boterham 08.30 crackotte of soepstengel 09.30 fruit vaak 2 stuks banaan en een halve of hele appel. Of aardbeien etc. 11.30 gekookt eitje. 1 /2 boterhamen meer eet ze niet (fase) op de opvang eet ze er zobiso 2. 15.00 biscuitje met drinken klein beetje ranja. Met veel water. 16.00 rozijntje soepstengel biscuit etc. (Snacks) 16.45 avond eten ze eet alles mee. En daarna bakje yoghurt of vla. 18.30 150ml halfvolle melk met 3 theelepels pap.

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Ik vraag het omdat wij dus kampen met peuterdiarree. Laat ons zeggen het is ...
Ook last van eczeem of andere huid problemen dan? Ik las laatst iets over auto imuumziekte s.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ook last van eczeem of andere huid problemen dan? Ik las laatst iets over ...
Neen dat niet.. wel wat droger nu met het weer maar zeker niets abnormaals. Hij neemt wel ijzersupplement al lange tijd. We twijfelen nu of het ook niet aan dat kan liggen.

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Neen dat niet.. wel wat droger nu met het weer maar zeker niets abnormaals. ...
Maar is dat op advies ijzer supplement? Of iets vanuit je/jullie zelf.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Maar is dat op advies ijzer supplement? Of iets vanuit je/jullie zelf.
Neenee dat is op advies van de pediater gezien hij lage ijzerwaarden heeft van bij de start en bloedarmoede die ermee gepaard gaat.

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Neenee dat is op advies van de pediater gezien hij lage ijzerwaarden heeft ...
Bij een te hoge ijzerwaarde kan het zijn dat diarree voorkomt. Dit ken ik van mezelf! Ook ijzertekort met bloedarmoede gehad en na de bevalling ben ik uit voorzorg ijzer gaan slikken en uiteindelijk ook diarree en gestopt en nu geen last meer. Misschien terug naar de pediater? Dat de ijzerwaardes weer gecontroleerd kunnen worden en supplementen bijgesteld…

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Neenee dat is op advies van de pediater gezien hij lage ijzerwaarden heeft ...
Oke ja misschien krijgt hij nu met het groente eten al genoeg ijzer binnen en word het wat lesleyjaikey zegt teveel?

één jaar geleden

Ontbijt: 2 boterhammen of pap en een beker melk Tussendoor: fruit 1 of 2 stuks Lunch: 2 boterhammen, pap of iets van een omeletje/bananenpannekoek oid en beker melk. tussendoortje: snackje. Kan vanalles zijn. Avondeten met soms nog yoghurt na

één jaar geleden

Ontbijt: twee boterhammen en water of melk. Tussendoor: 1 stuk fruit Lu ch: 2 boterhammen (soms 3 of 4) met melk/water Tussendoor: 1 stuk fruit Avondeten: met de pot mee. Soms eet hij pannenkoeken ipv brood of avondeten. Hij drinkt ook wel eens thee. Soms nog een knijpfruit, koekje of iets anders tussendoor. Als wij iets lekkers eten, zegt hij ook “hap, hap, hap”

één jaar geleden

Ontbijt: 2 boterhammen + open beker melk Tussendoor: fruit Lunch: 2 boterhammen + open beker melk (soms ook wel eens wat anders zoals krentenbol, eitje of knakjes als wij dat ook eten bv in t weekend) Tussendoor: fruit Avondeten: gewoon alles met de pot mee Over de hele dag en bij de tussendoortjes en avondeten krijgt hij water aangebodeb

één jaar geleden

Reactie op LesleyJaikey

Bij een te hoge ijzerwaarde kan het zijn dat diarree voorkomt. Dit ken ik v ...
Zijn bloed wordt regelmatig getrokken en laatst stond het nog net onder de grenzen ondanks al heel lang ijzertoevoeging. Ik ben deze week naar de gastro enteroloog geweest en heb mijn bedenking van het ijzer ook gezegd. Ik kreeg akkoord om het even te stoppen voor 3weken. Op 21maart is het opnieuw bloedafname en tegelijkertijd testen op intoleranties via het bloed. Raar maar waar inderdaad sinds geen ijzer meer (maandag) geen diarree meer gezien..

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Zijn bloed wordt regelmatig getrokken en laatst stond het nog net onder de ...
Dat is fijn, hopen dat zijn bloedwaardes goed blijven zonder de ijzerpillen!