11 Reacties
2 jaar geleden
Mijn gemiddelde dag:
In de ochtend kwark met fruit
Tegen 10en weer honger dus 2 boterhammen (volkorenbrood) met kaas
Tegen 12 uur boterhammen (kaas en 1 chocohagel)
Tegen 15 uur nootjes of wat er anders voorhanden is, want weer honger (zou eigenlijk beter brood kunnen zijn 🤣)
Tegen 17.30/18 een flink bord avondeten (veel groente en ben vega) met een flinke bak vla
In de avond een bak met fruit
En dan vaak toch nog honger, dus een snack (drop, chocola, kaas, chips oid)
Ik drink alleen rooibosthee en water, dus verder geen fris ofzo.
In het weekend of bij andere mensen thuis eet ik vaak overdag nog taart of koek.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! Ik ben geen hele gezonde eter, maar de basismaaltijden zijn wel gezond.
2 jaar geleden
Ik krijg het niet echt voor elkaar om genoeg binnen te krijgen op een dag helaas, icm borstvoeding. Dus afvallen gaat bij mij ook niet echt.
Na 08.00 uur yoghurt met blauwe bessen, banaan en muesli.
Tegen 12.00 uur twee broodjes. Of een groentewrap.
15.00 uur honger en dan neem ik meestal een mueslireep ofzo, of nog een broodje.
18.00 avondeten.
2 jaar geleden
Een paar jaar geleden levensstijl aangepast om af te vallen, maar nu met bv eet ik gewoon normaal gezond:
07.45 uur 1 of 2 crackers of een broodje
10.30 uur (na bv of kolven) yoghurt, koek en een stuk fruit
12.30 uur 3 boterhammen, evt yoghurt erbij en een stuk fruit
14.00 uur (na bv of kolven) fruit 2 stukken of 1 als ik die om 12.30 uur heb gegeten
15.30 uur nootjes of een koek
18.00 uur of later een flinke avondmaaltijd
‘s Avonds eventueel nog een koek of iets dergelijks. Als ik op mn fiets naar het werk ga (ca 15-20 km fietsen), dan eet ik nog een snee brood extra en een koek. Op sommige dagen verbrand ik minder, dus eet ik ook minder. Maar tegen een stuk taart of een lekkere snack zeg ik sowieso geen nee! 😀 Ik woog op de dag van de bevalling 90 kg en 74 kg toen ik zwanger werd. De jaren ervoor van 85 naar 74 kg afgevallen. Nu weeg ik 78-79 kg en hoef niet per se af te vallen, maar eet wel voldoende. Verwacht de laatste 2 kg wel kwijt te raken als ik stop of minder met bv geven.
2 jaar geleden
Uhm even denken. Veel en de hele dag 🤷😂 en nu helemaal, want ongesteld 🙄
Rond 8u bij ontbijt kwark/yoghurt met fruit of 2 verse broodjes, vandaag allebei.
Rond 10u /half 11 fruit of crackers ofzo
12u warme maaltijd of maaltijd salade
14u crackers / noodles / soep / repen.
18u avondeten, warme maaltijd
20u snacktime! Koekjes / zoutjes / nootjes
22u slapen
Soms om 4u nog een reep, meergranen koek of een stuk ontbijtkoek
2 jaar geleden
Afvallen als je borstvoeding geeft kun je het beste doen met behulp van een diëtist die hier ruime ervaring mee heeft. Als je namelijk te weinig binnen krijgt gaat je lichaam juist opslaan.
Daarbij, het overgrote deel van de vrouwen die borstvoeding geeft, krijgt al te weinig binnen.
2 jaar geleden
Mijn gemiddelde dag ziet er zo uit:
Ontbijt havermoutpap (200 ml melk met 5 lepels havermout) en dan soms daar fruit doorheen
Lunch tussen de 4 en 6 boterhammen met hartig beleg
Tussendoor een stuk fruit of net wat ik mee heb
Avond eten is altijd anders uiteraard. Snachts pak ik soms ook nog wel wen snackje. Ligt eraan wat er in mn kast ligt🤪 Maar ik ben door de borstvoeding (ga ik vanuit) wel nu 5 kg lichter dan voor mn zwangerschap.
2 jaar geleden
Ik heb t boek gekocht bij newborn fit mama! Speciaal ook voor moeders die borstvoeding geven, ik eet genoeg en ben nu in 1 week 1,8 kg afgevallen en dat zonder te sporten of echt mn best te doen! Via de app kan je ook thuis nog sporten en recepten vinden! Super leuk en ik vond t niet duur
2 jaar geleden
Een gemiddelde dag ziet er zo uit:
Sochtends 2 boterhammen met pindakaas
10 uur Koffie met peperkoek / plak cake
12/13 uur lunch met 3 boterhammen en gebakken ei
Tussendoor klein koekje
16 uur appel
1800 uur avond eten (flinke portie)
Evt yoghurt met walnoten na
20 uur pure chocolade
sinds ik borstvoeding geef weeg ik minder dan voor m’n zwangerschap en eet ik meer, heb wel het idee dat ik er door afval al is m’n buik nog wel lekker zacht :)
2 jaar geleden
Super bedankt allemaal! Ik krijg indd denk ik te weinig binnen, sochtends eet ik rijstewafels of flakes, smiddags 2broodjes en avond eten en soms wat fruit of est lekkers