7 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat je dit rustig kan afbouwen/opbouwen. Slaapt hij nu naast je in bed of in een ledikant. Als hij nog niet in een ledikantje ligt zou ik deze eerst gebruiken naast jouw bed. Hij zal namelijk de geborgenheid gaan missen nachts. Nu kan je je hand bij hem leggen etc en vanuit daar zou ik wanneer hij gewend is hem in zijn eigen kamer proberen te doen. Dan zou ik m voeden in zijn kamer en hem dan daarna in zijn bedje leggen.
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Ik denk dat je dit rustig kan afbouwen/opbouwen. Slaapt hij nu naast je in ...
Hi Romy, bedankt voor je reactie! Hij slaapt nog naast mij ja, misschien idd wel een goede stap om hem eerst in het ledikant naast mij te leggen. Vind het alleen zo lastig dat hij vaak tijdens het voeden in slaap valt. Want hij drinkt nu precies voor zijn dutjes. Dan zou ik hem daarna dan dus nog in z’n ledikant moeten tillen waardoor hij misschien weer wakker gaat worden? Of misschien gewoon eerder voeden en niet in bed? Hmmmm
2 jaar geleden
Reactie op Lynn35
Hi Romy, bedankt voor je reactie! Hij slaapt nog naast mij ja, misschien id ...
Hi! Ik merkte dat wanneer ik mn zoontje in slaap te bed bracht hij erg schrok wanneer hij wakker werd omdat hij denk ik verwachtte dat ik nog in de buurt zou zijn. Ik persoonlijk zou hem dus wakker in bed leggen, maar dat is dus persoonlijk! Misschien werkt het voor jou wel heel goed! Maar ik zou inderdaad beginnen met een ledikant naast je bed 🤍
2 jaar geleden
Hier was het precies zo. En een ledikant vind ik in die reden dus ook niks.
Wij hebben een groot vloerbed gemaakt waar ik bij kan liggen en zijn begonnen met zijn middagdut daar in bed. Langzaam het ritueel voor slapen verplaatst naar zijn slaapkamer en slapen nog bij ons. Na een week savonds een keer daar in slaap gevoed en zelf weggelopen. De nachten nog wel bij ons. En uiteindelijk ook de nachten daar. Gaat prima
Hij drinkt nog snachts dus dan voed ik hem op zijn kamer en laat hem daar liggen slapen terwijl ik terug naar bed ga. Of hij moet erg onrustig/ziek/angstig zijn, dan slaap ik bij hem
2 jaar geleden
Wij hadden hem tot 6 maanden in een wieg naast het bed, maar werd toen vaak wakker en wilde vaak drinken. Toen naar het ledikantje gegaan. In z’n slaapzak bovenin gelegd, zodat hij z’n geborgenheid nog vond (tip van mn moeder). Daarna ben ik hem elke avond op z’n kamer op een stoel gaan voeden, zodat hij de wieg niet meer zag staan. ‘s Nachts wel gewoon in bed gevoed en dan teruggelegd. ‘s Avonds valt hij aan de borst in slaap, leg hem weg, geef hem een kus en spreek ‘m nog even toe. Meestal slaapt hij verder en soms wordt hij even wakker. ‘s Nachts/‘s Morgens valt hij wel gewoon zelf weer in slaap als ik ‘m terugleg in z’n bedje. Hij vindt het helemaal prima z’n eigen kamertje en slaapt er nu heerlijk.