39 Reacties

10 maanden geleden

Hier hebben wij dat tot een werk geleden ook gehad. Dit duurde 4 maanden. En nu ineens tot 0700/07.30!! Ik dacht ook dat het niet de slaapregressie was, maar denk dat dit het toch wel is geweest.

10 maanden geleden

En het dagschema was redelijk gelijk. Mijn zoontje sliep meestal van 12.30/14.00. Zelfde bedtijd ook.

10 maanden geleden

En zelfde leeftijd

10 maanden geleden

Geen tips, maar wij hebben hier ook last van gehad op precies dezelfde leeftijd! Nu, na 3 / 4 maanden, slaapt hij nu eindelijk alweer een paar nachten tot 7 uur. Ritme overdag was/ is redelijk gelijk.

10 maanden geleden

Reactie op Lindabodhi

Hier hebben wij dat tot een werk geleden ook gehad. Dit duurde 4 maanden. E ...
Poe lang he. Maar jullie zoontje slaapt 1,5/2uur? Bij ons dus soms wel 3…

10 maanden geleden

Reactie op ManonvdT

Geen tips, maar wij hebben hier ook last van gehad op precies dezelfde leef ...
Niks aangepast verder? En ook overdag wel 2/3uur aan slaap?

10 maanden geleden

Reactie op JDSL

Niks aangepast verder? En ook overdag wel 2/3uur aan slaap?
Overdag slaapt hij Max 2 uur. Niet omdat we hem wakker maken, maar omdat hij dan gewoon uitgeslapen was. Uiteindelijk niets aangepast. Wel van alles geprobeerd, later naar bed, eerder naar bed, minder slaap overdag maar maakte allemaal niets uit. Veel gelezen over slaapregressie en daar wordt ook aangeraden zoveel mogelijk vast te houden aan het ritme. Dus uiteindelijk dat maar gewoon gedaan en nu lijkt het eindelijk weer beter te worden 😅

10 maanden geleden

Reactie op JDSL

Poe lang he. Maar jullie zoontje slaapt 1,5/2uur? Bij ons dus soms wel 3…
Ja mijn zoontje kon ook wel 3 uur slapen maar ik maakte hem wel wakker

10 maanden geleden

Reactie op ManonvdT

Overdag slaapt hij Max 2 uur. Niet omdat we hem wakker maken, maar omdat hi ...
Ah thnx. Ja, lastig wat je dan het beste kan doen he. Fijn dat het bij jullie weer beter lijkt te gaan!

10 maanden geleden

Reactie op Lindabodhi

Ja mijn zoontje kon ook wel 3 uur slapen maar ik maakte hem wel wakker
Na 2 uurtjes ofzo? Miss kunnen wij dat ook nog proberen..

10 maanden geleden

Reactie op JDSL

Na 2 uurtjes ofzo? Miss kunnen wij dat ook nog proberen..
Ja of 1,5 uur. Heb echt zoveel geprobeerd ha ha.. geen slaap/later naar bed/vroeger naar bed zowel smidddag als savonds. Maar het komt dus vanzelf goed. Was wel echt aan het eind van mijn Latijn.

10 maanden geleden

Ik lees mee.. wij hebben het ook al een paar maanden. Hou me hart vast nu de klok word verzet 🤣🤣🫣

10 maanden geleden

Je zegt dat hij chagrijnig is als je hem wakker maakt maar dat kan wel de ' oorzaak ' zijn. ze slapen op deze leeftijd nog gemiddelde 11 tot 13 u in totaal dus met 9u slaap in de nacht en 2.5/ overdag zit hij op 12 u max. Ik maak mijn zoon ook altijd wakker na 1.5u omdat hij anders savonds lastiger slaapt en smorgens vroeger is. wellicht toch eens proberen een aantal dagen achter elkaar. En wat doet hij op de dag? dus genoeg lichamelijk activiteiten, tv tijd? voeding? Koud of onrustig in bed? Ik zou eens opnieuw proberen en het allemaal noteren, wat merk je in verschil, wat werkt iets, wat niet.

10 maanden geleden

Wij hebben hier ook last van sinds zijn 2e verjaardag.. ondertussen al 6 weken verder. Iedere nacht wakker van 2u-5u en alleen door mama getroost willen worden 🥲 dutje overdag hebben wij al verkort tot 1u15-1,5u, eten doet hij goed, niet koud op de kamer.. wij weten het ook niet meer 🥲🥲

10 maanden geleden

Reactie op Septbaby21

Ik lees mee.. wij hebben het ook al een paar maanden. Hou me hart vast nu d ...
Och ik ben hier ook bang voor. Hier ook eentje die 5u wakker is. Rond 6u halen we haar dan uit bed. Nachtlampje hebben we nu sinds een paar dagen, dan wordt ze niet zo huilend wakker. Maar gaat eerst wat kletsen in haar bed. Hier geeft het geen verschil of ze 45min of 2u slaapt overdag. De dag erna hoor ik haar alweer om 5u..

10 maanden geleden

Reactie op Nobeltje

Och ik ben hier ook bang voor. Hier ook eentje die 5u wakker is. Rond 6u ha ...
Ja dat is hier dus ook.. 30 min of 2 uur.. maakt niks uit.. we zijn gewoon tussen 4.30 en 5.30 wakker 🫣

10 maanden geleden

Dan is het echt de slaapregressie. Maar houdt moed allemaal, wij zijn er wek na 3 a 4 maanden, weer uit gekomen. Er is licht aan het eind van de tunnel 🥳

10 maanden geleden

Reactie op September21

Wij hebben hier ook last van sinds zijn 2e verjaardag.. ondertussen al 6 we ...
Dat nachtbraken is zo pittig! Hier doet ze sinds augustus consequent geen middagdut meer, voorheen deed ze hem sowieso altijd max 1,5u. Is nooit zon goede slaper geweest, maar de laatste maand (voornamelijk sinds start op peuterspeelzaal) weer opnieuw een periode met klaarwakkere uren in de nacht. Hoe houden jullie dit vol? Ik merk dat de gebroken nachten met urenlang wakker zijn me echt op beginnen te breken.

10 maanden geleden

Ergens fijn om te lezen dat jullie het herkennen, maar wat is het pittig. Respect! Ik ben zelf momenteel ook zwanger van onze tweede en het breekt je idd op. Ik probeer, waar het kan, overdag mn rust te pakken als hij slaapt. Bedankt voor jullie tips. Ergens denk ik dat we ook nog even moeten volhouden en moed houden dat het weer beter wordt!🙏🏼

10 maanden geleden

Ik zou z’n dutje overdag inkorten 2,5 tot 3 uur is echt te lang voor deze leeftijd. 1,5 uur misschien eens proberen.