39 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik zou z’n dutje overdag inkorten 2,5 tot 3 uur is echt te lang voor deze l ...
Maar hoelaat breng ik hem dan naar bed ‘s middags?

10 maanden geleden

Oeh hier ook sinds twee dagen, maar dan nog eerder...4/5 uur. En dan klaarwakker en alleen bij mama zijn. Meisje 2 jr. 2 mnd. Geeft weinig hoop om te lezen dat dit nogal lang kan gaan duren... Ze slaapt maximaal 1,5 uur overdag. Sterkte allemaal! 😅

10 maanden geleden

Ik zou ook kijken of je de slaap overdag kan inkorten. Dat is even doorzetten qua ritme maar onder aan de streep maakt hij genoeg slaapuren, alleen beetje teveel overdag. Bv 12:30 - 14:00.

10 maanden geleden

Reactie op JDSL

Maar hoelaat breng ik hem dan naar bed ‘s middags?
niet eerder dan 12.30u denk ik, dan kan hij slapen tot 14u. Ik denk dat je er even doorheen moet. Als de ochtend te lang is wellicht een rustmoment inplannen door op de bank even een filmpje te kijken of een stukje te wandelen in de buggy ofzo?

10 maanden geleden

Reactie op Zij1989

niet eerder dan 12.30u denk ik, dan kan hij slapen tot 14u. Ik denk dat je ...
Inderdaad van 12.30-14.00 doe en deed ik ook.

10 maanden geleden

Hier ook maandenlang gehad, doodvermoeiend! Nu lijkt het sinds 2 weken beter te gaan. En we hebben een slaaptraining die we steeds een kwartier opschoven en nu wordt hij 6:30 wakker en snapt hij dat hij gepakt wordt als de oogjes van Nijntje opengaan: 6:45

10 maanden geleden

Reactie op JDSL

Maar hoelaat breng ik hem dan naar bed ‘s middags?
12:30 /13:00 uur tot uiterlijk 15:00 uur.

10 maanden geleden

Ohh inderdaad heel herkenbaar hoor! Zou eens proberen om wat vroeger in bed te stoppen zo rond 1830-1900. En hier lukt het soms om dan als ze in de ochtend vroeg wakker is even wat drinken te geven, dan nog even zeggen dat we nog heel eventjes gaan slapen. Soms pakt ze dan nog een uurtje, of rust ze in ieder geval nog even uit.

10 maanden geleden

Hier hebben wij net hetzelfde. En ik geef eerlijk toe. Ik heb dan liever dat hij s nachts eens wakker wordt ipv elke dag zo vroeg wakker te zijn. Wij zijn echt kapot 😣. Wij gaan nu ook proberen om de middagdut maar 1,5 u te laten doen ipv 2u.

10 maanden geleden

Bij ons ook, meer dan 4 maanden. Slaap trainer lijkt ook te hebben geholpen!

10 maanden geleden

Wij hebben dit al meer dan een jaar elke dag, ga er vanuit dat dit niet meer beter gaat worden eigenlijk... wij zijn al een tijdje ten einde raad en blijven het moeilijk vinden om te accepteren. Dus helaas geen tips.

10 maanden geleden

Helaas geen tips. Dit hebben we al 2 jaar 😔 . Van alles geprobeerd. 3x een slaapcoach mee laten kijken, eerder naar bed, later naar bed, slapen in een camping bedje met goed matras ipv ledikantje, bedje op een andere plek in de kamer, ander ritme overdag… melk in de ochtend… minder suikers geven overdag.. misschien zit er nog iets tussen. We maken het nu ‘s middags na 1 uur slapen wakker; dat lijkt iets te helpen. En we hebben sinds gister de slaaptrainer ingezet, maar deze snapt hij nog niet. Die verdomde wintertijd ook.. Ik begrijp je helemaal hoor. Super vervelend. Succes!

10 maanden geleden

Reactie op Marlies2021

Helaas geen tips. Dit hebben we al 2 jaar 😔 . Van alles geprobeerd. 3x een ...
We maken hem nu na een uur wakker (type foutje) 😅

10 maanden geleden

Hoe is het nu met iedereen nu de klok is verzet ? Wij sliepen vandaag ineens tot 6.30! Nu hopen dat dit zo blijft 🤣

10 maanden geleden

Hier ook tot 06.30. Was de hele week dus ineens al tot 07.00/07.30 :) hopelijk hebben we de slaapregressie dus nu echt dag gezegd :)

10 maanden geleden

Volgens mij slaapt hij te lang in de middag. We hebben het ook net gehad en toen heb ik met een slaapcoach gesproken. Op deze leeftijd is een dutje van 1 uur of 1,5 uur al genoeg. Mijn zoontje wordt ook chagrijnig als ik hem wakker maak, maar het is dan maar zo. Het is ook belangrijk dat ze rond 19 uur naar bed gaan, zo kunnen ze de beste slaap hebben. Dus maximaal 14 uur uit zijn dutje. En vanaf 12 uur mag hij al naar bed voor zijn dutje. Ik zou proberen elke 2 dagen 15 min later naar bed te brengen tot je op 12 uur ‘s middags komt zonder problemen. Het is wel doorzetten maar het helpt wel. Iets anders wat je kunt proberen is vanaf 05 uur nog een flesje in bed geven om te kijken of hij verder slaapt. Daarnaast moet hij zonder associaties kunnen slapen, dus gewoon zelf in slaap vallen zonder jouw hulp. Mijn zoontje werd steeds wakker s’nachts omdat hij in slaap viel met de deur van zijn kamer een beetje open en daarna hadden we het dicht gedaan. Nadat ik de deur heb dicht gedaan al bij het in slaap vallen is dit gestopt. Dus de manier dat hij inslaapt is ook wat hij nodig heeft voor doorslapen. Het geldt dus ook voor zelf in slaap vallen. Ook wat je kunt kijken is het temperatuur in zijn kamer. Rond 05 uur ‘s nachts is de meest koud en het kan hem wakker maken. Koop maar zo’n thermometer met Bluetooth dan kan jij met jouw telefoon de temperatuur in zijn kamer bijhouden. En laatste, zorgt dat hij overdag voldoende eet, zodat hij ‘s nachts niet wakker wordt. We geven onze zoontje een boterham met pindakaas na het avondeten en een flesje met pap (havermout) voor het slapen gaan. Ik hoop jou hiermee geholpen te hebben !! Laat maar weten als iets wekt!

10 maanden geleden

Hier gewoon rond 5.15/5.30 uur en ik laat hem nu max 2 uurtjes slapen van ong 12-2 uur. Gaan dit nu eerst nog een week volhouden en dan maar weer verder kijken. Bedankt voor het meedenken en jullie tips!

10 maanden geleden

Tip: accepteren als je alles al geprobeerd hebt. Nothing lasts forever...

10 maanden geleden

Slapen is hier tussende middag 12.30 tot 14.00 ik zou dat smiddags korter maken en dan gewoon uiterlijk 19.00 in bed.