11 Reacties

7 maanden geleden

Geen tips, maar in ieder geval heel veel herkenning. Hier is dochter inmiddels ook alweer een uur wakker (het is nu 2.38u). Ook nooit een goede slaper geweest en met grote regelmaat in de nacht wakker, en dan ook gelijk urenlang. We weten niet wat het triggert en niets lijkt te helpen. Het maakt je echt kapot qua energie, zeker met werken erbij.

7 maanden geleden

Hier nu ook ineens sinds 2 weken élke nacht wakker!! Heel frustrerend. Ik snap er niks van, sliep eigenlijk altijd door.

7 maanden geleden

Reactie op nootje123

Hier nu ook ineens sinds 2 weken élke nacht wakker!! Heel frustrerend. Ik s ...
Pittig, zeker als je het niet gewend bent. Misschien een kies die doorkomt of een slaapregressie?

7 maanden geleden

Heel veel herkenning. Mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte tot 2 maanden terug echt verschrikkelijke nachten gehad. In het begin was het elke 1,5 uur tot 8 maanden. Daarna elke 3 uur. Wij gaven hem tot 2 maanden terug nog wel een fles in de nacht. Dan was het een fles en sliep hij weer verder. We hadden gewoon geen energie om de strijd aan te gaan. Toen hij 2,5e maand terug de fles begon op te eisen zijn we er mee gestopt. 2 weken lang is het gillen geweest en hebben we aangehouden dat we er 1x naar toe gaan om uit te leggen dat hij geen fles krijgt maar moet slapen, als hij dan ging gillen dan na 10 minuten een keer boos er naar toe dat het klaar is dat hij moet gaan slapen, dat zelfs papa nog niet uit bed is(die staat voor 6 uur op) dus hij gewoon stil moet zijn. Voor de rest gewoon maar even laten gillen. Na 4 dagen was het geen 1,5 uur meer maar nog max 10 minuten wakker en na 2 weken sliep hij volledig door. Het is nog steeds een vroege vogel want zodra de wekker van papa gaat, staat hij al te roepen maar hij gaat er niet uit voor ik eruit ga en dat weet hij. Hij gaat dan gewoon met zijn knuffels of lampje spelen.

7 maanden geleden

Nu overigens niet voor hem wakker maar voor zijn kleine zusje 🥱.

7 maanden geleden

Reactie op Izzy94

Pittig, zeker als je het niet gewend bent. Misschien een kies die doorkomt ...
Nou zeg dat wel! Heel heftig. Alle 4 de kiezen komen door..

7 maanden geleden

Wij zijn toen het middag dutje gaan weg halen

7 maanden geleden

Reactie op Izzy94

Geen tips, maar in ieder geval heel veel herkenning. Hier is dochter inmidd ...
Hier wordt overigens geen middagdutje meer gedaan sinds ze ongeveer 2 jaar is. Vannacht is ze van 2u tot 5u wakker geweest dus ik leef met je mee. Dit breekt echt op.

7 maanden geleden

Later naar bed denk ik 8u

7 maanden geleden

Bij ons werkte ook niks ik denk/hoop dat het een fase is. Ze zit letterlijk recht op in bed klaar wakker: ik wil niet slapen.. vervolgens zeggen ik wil drinken dat drinken dan weg gooien en als je uiteindelijk zegt het is klaar we gaan slapen hysterisch schreeuwen/huilen kan zo 45/60 min duren. Ene keer slaapt ze niet overdag andere keer wel max 1,5 en ze is tussen 6 en 7 wakker. Savonds rond 19.00/19.30 na bed. Het is nu echt elke avond weer hopen dat het goed gaat.

7 maanden geleden

Helemaal begrijpelijk dat je gefrustreerd raakt met weinig slaap. Hier ook geen goede slaper…Toen vorig jaar het toppunt was van een lange periode met veel huilen en elk uur wakker, zijn we bij een osteopaat geweest. Dat leek wel te werken (geen oplossing, maar de nachten werden wel beter dan ze waren). Ik heb ook wel eens gehoord dat bij slecht slapen en eten er evt. ook ijzer tekort kan zijn, waardoor ze dus slecht gaan eten en slapen. Wellicht heb je hier nog iets aan…Hopelijk worden de nachten snel beter voor jullie!