12 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde gehad met onze zoon! Draaide met z’n ogen naar achteren voor een paar seconden en z’n hoofd werd dan even slap. Ziekenhuis dacht ook aan epilepsie maar uit de tests komt tot nu toe niets. Het lijkt bij onze zoon samen te hangen met koorts en vermoeidheid. Ontwikkeling loopt goed dus zolang dat zo door blijft gaan maken we ons geen zorgen. Gaan ze het bij jullie zoon nog verder onderzoeken?
2 jaar geleden
Reactie op lot2309
Wij hebben hetzelfde gehad met onze zoon! Draaide met z’n ogen naar achtere ...
Nog niet! Gaan het nu bijhouden en kijken of de link inderdaad altijd met vermoeidheid is. En als het blijft gewoon weer terug huisarts en evt ziekenhuis. Liefst uitsluiten, maar dan weet je het ook maar weer! Verder is zijn ontwikkeling ook top! Dat stelt mij gelukkig gerust :). Fijn nieuws voor jullie en dank voor je reactie 🥰
2 jaar geleden
Herken dit van een dochter van een vriendin. Die heeft precies hetzelfde. En zij heeft wel epilepsie. Ze valt idd een seconde even weg. Je ziet het nauwelijks. Maar heeft nu ondersteunende medicatie. Goed opletten bij koorts want ze zijn sneller gevoelig voor koorts stuipen ☹️ wil je niet extra bezorgd maken maar wel alertheid meegeven
2 jaar geleden
Reactie op lot2309
Wij hebben hetzelfde gehad met onze zoon! Draaide met z’n ogen naar achtere ...
Wat voor testjes als ik vragen mag?
2 jaar geleden
Reactie op malin23
Herken dit van een dochter van een vriendin. Die heeft precies hetzelfde. E ...
Hoe oud is zij?
2 jaar geleden
Reactie op Annemarijn25
Wat voor testjes als ik vragen mag?
Ze hebben een echo van z’n hoofd gemaakt en ook een EEG scan. Epilepsie zou je op een EEG scan ipc moeten kunnen zien. Echter voor een helemaal nauwkeurige meting moet je kindje slapen tijdens de test en dat deed die van ons niet. Een neuroloog heeft hem bekeken of hij nog bijzonderheden zag vanuit gedrag of ontwikkeling ook.
2 jaar geleden
Reactie op malin23
Herken dit van een dochter van een vriendin. Die heeft precies hetzelfde. E ...
Hoi! Mag ik vragen welke medicatie zij gebruik? En zijn ze er al uit welke vorm epilepsie het is of waar het vandaan komt? Bij onze zoon is het inderdaad ook epilepsie, maar nog volop in onderzoek. Dus ben vooral benieuwd hoe het bij de dochter van een vriendin is gegaan en wat werkt.
Groetjes Annemarijn