14 Reacties

één jaar geleden

Ik ben Pilates gaan doen in de sportschool. Is focus op ademhaling door oefeningen heen maar laatste moment ook een stukje ontspanning/mindfulness. Ik merk dat dit mij veel extra rust geeft & bewust wording… Ademhaling is voor mij ook erg belangrijk om relaxt/ontspannen te worden.

één jaar geleden

Het is een methode om in het hier en nu te zijn, om uiteindelijk minder te piekeren en meer te genieten. Dit vergt wat oefening maar is wel de moeite waard. Er is eindeloos veel informatie te vinden online of in boeken. Succes!

één jaar geleden

Ik heb er heel veel aan gehad, wel in combinatie met andere dingen. Kunnen we hier priveberichten uitwisselen? Dan wil ik je er wel meer over vertellen.

één jaar geleden

Ik vind het heel fijn en ik zou er eigenlijk meer mee bezig moeten zijn. Ik kan je wel een aantal apps aanraden die ook een gratis aanbod hebben: headspace, calm, insight timer. Deze apps zijn misschien ook wat gericht op meditatie, maar dat is voor mij hetzelfde 🙈

één jaar geleden

Geen ervaring met mindfulness, maar wel jarenlang hele rustige yoga gedaan met veel meditatie. Dat heeft mij zoveel gegeven. Gaf zoveel ontspanning in mn koppie en mn lichaam😊

één jaar geleden

Hangt er beetje vanaf waar je rustig en ontspannen van wordt. Ik word er flink zenuwachtig van😅 bij mij helpt bewegen, is nadien mijn hoofd helemaal leeg. Wat zoek je juist? Een momentje alleen met jezelf? Of in groep? Wat deed je voor de zwangerschap dat je nu niet meer doet? Helpt je mss ook om jezelf, je oude zelf, terug te vinden? Het is ook niet niks dat eerste jaar. Heel je leven veranderd 🙈 Veel succes met je zoektocht naar innerlijke rust 🍀 tis niet altijd even evident 😘

één jaar geleden

Ik heb de app Meditation Moments nu 3jaar (wel de betaalde versie 42 euro per jaar) Ik ben ook helemaal niet zweverig. Ik kan slecht in slaap vallen en doorslapen, ik luister vooral in bed voor t slapen gaan. Ik blijf altijd lang met dingen in mn hoofd zitten en ga lopen piekeren. Sommige dingen vind ik zweverig in de app dus die luister ik niet. Verder ben ik super tevreden met de app, heb lang gezocht naar zo iets, hij heeft ook een fijne stem om naar de luisteren. Je kan de proef versie nemen, als je wil ik mag nog 2x 30 dagen de primium versie geven aan mensen. Dan kan je alles luisteren en proberen of t was voor je is😁

één jaar geleden

Ik heb er heel veel aan gehad, wel in combinatie met andere dingen. Kunnen ...
Dat kan niet helaas. Zijn ze wel mee in ontwikkeling dacht ik 🤔

één jaar geleden

Reactie op Desiireex3

Ik heb de app Meditation Moments nu 3jaar (wel de betaalde versie 42 euro p ...
Is even kijken maar

één jaar geleden

Reactie op Tona

Hangt er beetje vanaf waar je rustig en ontspannen van wordt. Ik word er fl ...
Ik zoek vooral meer rust in mijn kop door minder piekeren, in de hoop dat ik dan ook weer iets beter dingen ga onthouden.

één jaar geleden

Wat voor mij goed hielp en helpt is breathwork. We hebben hier meerdere locaties die dat aanbieden in Amsterdam, geen idee of je in de buurt woont? :) Het begeleidt je door je ademhaling, dat vind ik fijner dan zelf de rust in mijn hoofd opzoeken door te mediteren. Ik deed dan daarna een wandeling om af te sluiten. Hier wat meer info: https://www.google.com/amp/s/www.thebreathworkmovement.nl/blog/wim-hof-breathing-hoe-en-waar-te-beginnen-5-tips%3Fformat%3Damp

één jaar geleden

Reactie op ROF

Dat kan niet helaas. Zijn ze wel mee in ontwikkeling dacht ik 🤔
Jammer. Mindfulness heeft mij iig geholpen in het loslaten van piekergedachten, vooral door ze er te laten zijn, zonder oordeel. Maar ook het accepteren wat er op dat moment is, waardoor er meer ruimte komt voor het nu. Ik vond het niet zweverig. De meditaties van Edel Maex vind ik erg fijn. Ik zou ook zeker aanraden om een cursus te doen. Mindfulness is meer dan alleen mediteren.

één jaar geleden

Ik leef met je mee, voel mij hetzelfde! Begonnen met het boek ‘the power of now’, kreeg ik aangeraden en komt overeen met de ideeen rondom mindfulness.

één jaar geleden

Mindfulness is aandacht en mij heeft het veel gebracht: ik heb er zelfs een psychosomatische frozen shoulder weer mee aan de praat gekregen, dus ik ben positief. (Dit was bij een mensendieck therapeute die een fantastisch mix gaf van haptonomie-achtige oefeningen, rouwverwerking en mindfulnessoefeningen) Het is denk ik niet voor iedereen, maar wel de moeite van het proberen waard.