13 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb een klacht ingediend nav mijn bevalling en toen kwam er een gesprek met diegene die mij had doorverwezen naar een ander ziekenhuis en haar begeleider. En ze waren eigenlijk heel open en aardig en gaven hun fout direct toe en gaven nog toelichting waarom zij die keuze hadden gemaakt. Was voor mij wel fijn en gaf een stukje afsluiting
2 jaar geleden
Hi Charlotte, ik heb net als jij best een traumatische bevalling gehad. 5 weken na mijn bevalling heb ik een eindgesprek gehad. Ik heb dat een beetje op de automatische piloot gedaan omdat ik echt helemaal niet erbij was. Ik was net als jij ontzettend belabberd. Pas enkele weken geleden ging het beter. Zoveel beter dat ik ook heb gevraagd om een nieuw gesprek. Het ziekenhuis heeft de interne notities met mij doorgenomen (ik heb ze zelf ook maar staan toch veel medische termen in). En we hebben al mijn vragen besproken. Leg je vragen en frustraties er neer. Houd het wel netjes zou mijn tip zijn omdat je dan meer bereikt en je wilt nu vooral antwoorden. Heel veel sterkte en succes! Mocht je specifieke vragen hebben waar ik/wij je mee kunnen helpen dan zeg het gerust! Voor mij gaf het echt veel rust. Ik heb het na het 2e gesprek goed kunnen verwerken gelukkig, ik hoop dat dat jou ook lukt 🍀
2 jaar geleden
Reactie op BabyvdN
Hi Charlotte, ik heb net als jij best een traumatische bevalling gehad. 5 w ...
Hi! Bedankt voor je lieve berichtje en om je ervaring te delen.
Ik ben blij dat het intussen beter met je gaat.
Deze morgen het gesprek gehad en er zijn inderdaad wat zaken opgeklaard. Ik heb nu een veel beter inzicht en begrijp de bevalling gemakkelijker.
De arts heeft bvb ook voorgesteld om bij een volgende zwangerschap al vroeg een geboorteplan op te maken met eventueel een plan B etc - wat me enorm gerustgesteld heeft.
Nogmaals bedankt voor je steun ☺️
2 jaar geleden
Reactie op Sabjuh92
Ik heb een klacht ingediend nav mijn bevalling en toen kwam er een gesprek ...
Hoi! Wat goed dat ze alles nog eens samen hebben doorgenomen en vooral ook hun fout inzien.
Is toch belangrijk - ook naar volgende patiëntes toe.
Ik kan me goed inbeelden dat dit gesprek je opgelucht heeft 👍
2 jaar geleden
Reactie op Liesje111
Helaas voor jou geen ervaring hiermee, maar wil je sterkte wensen!😘
Dankje🙏
2 jaar geleden
Ik heb trouwens wel een nagesprek gehad bij mijn eerste, maar dat was iets heel anders. Ik ben met 25 weken bevallen en mij. Dochtertje is na 4 dagen overleden door een hersenbloeding. Ik had veel vragen, maar ook veel die zij niet kon beantwoorden. Of vragen die voornamelijk voor de kinderarts waren van NICU..
Maar daarin heb ik heel erg mijn gevoel gevolgd en alles gevraagd en gezegd
2 jaar geleden
Reactie op CharlotteVN63
Hi! Bedankt voor je lieve berichtje en om je ervaring te delen.
Ik ben bli ...
Hi! Graag gedaan. Ik hoop dat het je wat geholpen heeft.
Voor nu nog even een extra tip.. neem even je tijd om het te laten bezinken. Ik had na een tijdje nog steeds vragen. Bij mij werd gezegd door de verloskundige (van het ziekenhuis) dat het voor hen maar een kleine moeite is om met mij nogmaals een gesprek te voeren maar voor mij een wereld van verschil is. Zij doen het dus graag..
Ik heb ook het advies gekregen om voorafgaand aan een eventuele zwangerschap nogmaals een gesprek te voeren. Ik wil absoluut niet meer worden ingeleid. Als ik zelf beval prima maar anders wil ik een keizersnede. Kennelijk vinden ze dat heel heftig en wordt dat niet zomaar gehonoreerd maar gezien de bevalling waarschijnlijk wel. Je hebt dan een aantal afspraken nodig om dat te beslissen en ik moet gedurende de bevalling in het ziekenhuis komen voor een paar controles maar verder niets bijzonders. Misschien kun je er nog iets mee..
Voor nu sterkte met het verwerken, neem je tijd 😘
2 jaar geleden
Reactie op -Vino-93
Ik heb trouwens wel een nagesprek gehad bij mijn eerste, maar dat was iets ...
Hoi Vino. Eerst en vooral gecondoleerd met jullie verlies. Het moet echt een moeilijke tijd geweest zijn voor je. En dan begrijp ik dat de juiste antwoorden vinden extra belangrijk is.
Intussen gaat het goed met mijn zoontje, dankje. Blijkt uit het nagesprek gisteren dat zoiets zeldzaam is en kan gebeuren door te lang en/of hard gebruik van de vacuumpomp.
Wat het ook was, het is voorbij en ik ben blij dat ik mn vragen, gedachten en twijfels heb kunnen bespreken. Nu probeer ik vooruit te kijken en 1 dagje per keer te nemen.
2 jaar geleden
Reactie op BabyvdN
Hi! Graag gedaan. Ik hoop dat het je wat geholpen heeft.
Voor nu nog even ...
Bedankt voor je extra tips.
Ik heb dit inderdaad nagevraagd en de hoofdarts vond het belangrijk om al mijn wensen goed aan te geven en ook een soort backup plan klaar te hebben.
Zo wil ik bvb maar max 5min (ipv 15) met die vacuümpomp meer en indien dit niet lukt meteen overgaan naar ks.
Maar zoals je zegt. Dit is vandaag en tot het moment er is kan ik mss nog van gedachten veranderen.
Ik laat alles inzinken en zie dan wel wat er op me afkomt en neem de beslissing die op dat tijdstip best lijkt voor me.
Maar ben wel blij dat ze er zeker voor open staan.
Heel veel succes voor de toekomst gewenst en hopelijk een ´leukere’ bevalling volgende keer 👍.
2 jaar geleden
Reactie op CharlotteVN63
Hoi Vino. Eerst en vooral gecondoleerd met jullie verlies. Het moet echt ...
Dankjewel! Vreselijke tijd. En af en toe nog steeds. Ons klein regenboogmannetje is inmiddels 7,5 maand. Hele moeilijke start mee gehad, maar kan nu na 1,5 jaar zeggen dat kan genieten 🥰
Goed te horen dat het goed gaat met jouw zoontje.
Heel fijn dat je daar alles hebt kunnen delen. En vooruitkijken is goed! Neem daar alle tijd voor die je nodig hebt en denk aan jezelf 😊
2 jaar geleden
Reactie op -Vino-93
Dankjewel! Vreselijke tijd. En af en toe nog steeds. Ons klein regenboogman ...
Dat kan ik wel begrijpen 😔. De ene dag is ook de andere niet & het is een persoonlijke reis.
Geniet van je zoontje - hij ziet er heel erg schattig uit op je profielfoto💙.
En gezien hij dezelfde leeftijd heeft als mijn zoontje, beleef je zeker een deel drukke en liefdevolle dagen 🥰.