30 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook beter geslapen en door geslapen sinds eigen kamer, wij werden inderdaad ook wakker van elkaar. Nu zit ze midden in sprong 4 dus dat doorslapen nu is wat minder 🤦🏼♀️😉
2 jaar geleden
Hier met week 5/6 naar zn eigen kamer gedaan omdat we mekaar wakker hielden. Ging eig direct heel goed, ik vond het het lastigst denk ik🙈 tuurlijk wel eens avondjes dat inslapen wat lastiger ging maar dat heeft elke kindje weleens !
We gebruiken wel white noise geluiden, anders wast wel heel stil allemaal opeens.
2 jaar geleden
Reactie op Anouksurf
Gebruiken jullie babyfoon wanneer ze op hun eigen kamertje liggen?
We wonen op 1 verdieping dus de deuren staan open, geen babyfoon😇
2 jaar geleden
Hier maakt het weinig verschil qua slapen bij ons of op zijn eigen kamer. Bij ons op de kamer vond ik eigenlijk zelfs relaxter omdat ik dan al wat minder diep sliep als hij voor een voeding kwam. Dus als hij dan wakker aan het worden was, werd ik dat ook. Nu is dat niet meer. Dus is hij wakker voor een voeding en moet ik echt nog van diep in dromenland komen. Maar goed, dat is opzich ook prima te doen.
Het grote voordeel vind ik wel is dat hij wel makkelijker inslaapt ‘s avonds en wij dus ‘s avonds in bed nog even rustig kunnen kletsen en terugkijken op de dag enzo, zonder dat onze zoon er last van heeft. Hij is vandaag precies 16 weken en met precies 3 maanden is hij naar zijn eigen kamer verhuisd.
2 jaar geleden
Moet zeggen dat wij ook van 1 naar 3 nachtvoedingen zijn gegaan ondanks hij op zijn eigen kamer ligt. Bij ons is het vooral mama honger. Sinds ik weer ben gaan werken komt hij ‘s nachts een stuk vaker en vanaf 5 uur ‘s morgens ligt hij vaak naast mij om alvast heel veel mama op te nemen voor hij naar de opvang moet. Maar ook daar komt wel weer rust in over een paar weken.
2 jaar geleden
Reactie op Anouksurf
Ja wij wel! Met camera, hij ligt in de kamer naast ons maar ivm reflux staat zn matrasje omhoog waardoor hij wat sneller schuin gaat bij bewegen dus vind fijn om dan ff te kunnen kijken hoe meneer erbij ligt!😂🙈
2 jaar geleden
Wij hebben het gedaan met 5 weken al omdat ik zo ontzettend aan stond en van elk geluidje wakker werd. Het was geen probleem voor hem, en ik had meer rust omdat ik alleen nog wakker werd als hij echt huilde.
Met een camera kan je jezelf geruststellen dat alles goed gaat.
2 jaar geleden
Ik volg. Ons zoontje slaapt nog bij ons. Iedereen slaapt goed. Maar wil ook wel dat die een keertje naar z’n eigen kamer gaat.
Hebben jullie het eerst overdag in z’n eigen kamertje gedaan of meteen zo ineens snachts?
Ons zoontje slaapt nog steeds in de wieg en heb nog geen zin gehad om voor z’n slaapjes alles te wisselen. Z’n zij lig kussen, knuffel, doekjes babyfoon etc. Ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan!
2 jaar geleden
Eerste nacht ging goed! Heb overdag al met m geoefend. Hij sliep van half 8 tot half 2 en van half 3 tot 6. Hoefde ook zijn speentje niet terug te doen terwijl ik dit normaal gesproken wel 6 keer kon doen! Nu is hij wel al vanaf 6 wakker en wil absoluut niet slapen 😴
2 jaar geleden
Reactie op Anouksurf
Nee gebruik geen babyfoon omdat ik hier echt paranoïde van werk en alsnog zelf geen rust. Heb de deur een stukje open en je hoort wel als de kleine iets heeft
2 jaar geleden
Mijn baby is bijna 19 weken en voel de druk om haar onderhand naar haar eigen kamer te laten slapen😪😪😪. Ik kijk er zó tegenop maar de co-sleeper begint echt krap aan het worden😵😵
2 jaar geleden
Reactie op MickyML
Wij bouwen een Ikea ledikant om tot co sleeper, kan mijn zoontje nog lekker ...
Heb vandaag toch een poging gedaan om mn baby in haar eigen kamer te laten slapen. Overdag ging t heel moeizaam, veel gehuild. Maar in de avond heb ik haar in bad gedaan en omdat ze overdag ook weinig sliep ging het beter. Nu slaapt ze voor het eerst in haar kamer. Ben benieuwd of ze door gaat slapen..
2 jaar geleden
Reactie op September21Baby
Heb vandaag toch een poging gedaan om mn baby in haar eigen kamer te laten ...
Hoe is het gegeaan?
2 jaar geleden
Reactie op September21Baby
Mijn baby is bijna 19 weken en voel de druk om haar onderhand naar haar eig ...
Druk van wie? Doe gewoon waar je je goed bij voelt. Wij hadden ook een co sleeper, maar heb er absoluut geen behoeft aan om mijn baby apart te laten slapen. We hebben nu een ledikant bij ons op de kamer.
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Hoe is het gegeaan?
Ze viel moeilijker in slaap en werd heel vaak wakker. Ik liep de hele nacht op en neer. Hoort erbij denk ik 😪 hopelijk is t een kwestie van wennen