18 Reacties
5 jaar geleden
Hoihoi, ik heb emesafene langere tijd gebruikt en moest het blijven nemen. Gebruik het ook nu weer. Wel als zetpil overigens want normale tabletten bleven niet. Emesafene wordt ook bij andere aanleidingen gegeven, weet niet meer precies wanneer maar ik denk eerlijk gezegd dat de bijsluiter daarover gaat.
Sterkte!
5 jaar geleden
Ik slik nu ook een week lang emasafene nadat ik 2 weken non stop misselijk was zonder overgeven (gelukkig)
Ik ben nu zo ver dat ik gewoon een tablet neem als ik daadwerkelijk misselijk ben. Ik heb ook eerst 10 gekregen maar kreeg de nabestelling na het weekend. Misschien is dit ook bij jou het geval?
Gisteren voor het eerst een dag zonder! Jeeeehhh!! Maar heb vandaag al weer 1 moeten slikken😬 Word er ook wel heel moe van trouwens maar weet niet of dit door de emasafene komt of doordat ik in verwachting ben van een tweeling🤣💗💙 (waar we ook sinds maandag achter zijn gekomen Haha) (vandaar ook de mega misselijkheid)
5 jaar geleden
Ik heb het ook gebruikt omdat ik 2 weken lang constant aan het overgeven was. Bij mij heeft het niet geholpen. Ik heb nu primperan en dat werkt wel heel goed. Niet meer overgegeven en ook niet meer misselijk geweest. Maar als ik 1 dag stop ben ik het wel weer
5 jaar geleden
Ik slik ook emesafene, gebruik er 1 voor het slapen en kan er de hele dag op vooruit. Als ik een hele drukke dag heb neem ik er soms smorgens nog 1. Verder niks geen bijwerkingen en heb voor 2 weken gekregen in eerste instantie.
Bij de vorige zwangerschap uiteindelijk tot week 16 moeten gebruiken...
5 jaar geleden
Ik herken je verhaal!
Ik gebruik het nu bijna een week, en ben blij dat ik deze medicatie gekregen heb. Kan in ieder geval weer wat eten en functioneren!
Ik gebruik het in zetpil vorm, omdat tabletten slikken voor mij niet weggelegd is.
Tot nu toe gebruik ik het nog, 2x daags.
Succes!
5 jaar geleden
Ik heb het 2 dagen gebruikt, en inderdaad heb ik het nu niet meer nodig. Heel af en toe nog 1 tabletje. Heel gek hoe het werkt (ben 8 weken)
5 jaar geleden
Hi, ik werd bij 5 weken erg misselijk en ben bij 6 weken begonnen met slikken. Iedere avond voor het slapen gaan één. Heb dit 6 dagen gedaan en toen gestopt (moeite met pillen slikken) en toen bleek dat het wel weer zonder ging. Ben nog steeds misselijk, maar niet meer zo erg als toen en ook niet meer zo vaak!
5 jaar geleden
Ik heb ze ook omdat ik midden in de nacht steeds wakker werd omdat ik misselijk was. Ik nam 1 tablet voor het slapen gaan en dat hielp erg. Ik heb ik er ook 10 gekregen maar die zijn nu wel op. Ik ben overdag een beetje weeïg op de maag. Maar gelukkig Snachts niet meer. Als dit weer doorzet bel ik de huisarts weer opnieuw. Ik ben nu 9 weken zwanger ik kreeg de medicatie toen ik 7 weken was.
Ik hoop voor je dat het niet erger wordt ! 🍀
5 jaar geleden
Ik heb dezelfde vragen! Ik vermoed dat je klachten na die periode gewoon over zijn? Ben net 1dag begonnen en van plan na 7 dagen even overleg te hebben met vk over hoe dan verder, afhankelijk van hoe het dan gaat
5 jaar geleden
Dtaat er bij jullie ook dat je dan x aantal uur er niet mee mag gaan rijden?
5 jaar geleden
Ik slik nu Emesafene.
Erg lang in de kast laten liggen, maar doordat de misselijkheid alleen maar erger werd en ik niet normaal kon functioneren (2 jongens rondlopen van 4 en 2), toch genomen.
Ik heb nog 2 tabletten liggen, maar denk eraan hem vanavond niet te nemen. Ik ben he-le-maal niet meer misselijk (tenzij ik een nare geur reuk, maar dan is het ook gelijk weer weg).
Dus ik zou het zeker aanraden te gebruiken! Ben er zo van opgeknapt!
5 jaar geleden
Ik heb het 10 dagen 2x per dag gebruikt. Zoals bijsluiter voorschrijft. Rondom avondeten en daarna nog wel, maar dragelijk. Dus gestopt met emesafene en bijna niet misselijk meer!! Hopelijk blijft dit zo 🤞 (vk zei wel dat je het langer mag gebruiken, maar voel me daar niet prettig bij, want staat niet in bijsluiter )
5 jaar geleden
Reactie op GTJ
Nog even een vraag over dit medicijn. Klinkt positief allemaal, maar hoe zi ...
Ik kan gewoon nog auto rijden. Ik neem voor het slapen gaan de medicatie. En elke ochtend om 7 uur rij ik naar mijn werk. Ik heb nergens last van. Iedereen kan er anders op reageren natuurlijk dus voel goed hoe je eigen lichaam hierop reageert
5 jaar geleden
Ik had van ziekenhuis s emesafene en ook metoclopramide HCI cf 10 mg en die 2 medicatie help me heel goed... ben al 2 keer opgenomen maar nu gaat beter. 13weken zwanger
5 jaar geleden
Bij mij werken ze echt goed. Ik neem 1 voordat ik ga slapen en andere in ochtend na het ontbijt. Na 1,5 week op bed gelegen te hebben was ik het zo beu met de misselijkheid. Verloskundige zei dat het geen kwaad kon om ze een aantal weken te gebruiken. Dat stelt me gerust.
Verder eerste drie dagen geen auto gereden voor de zekerheid maar nu merk ik er niks van dus weer lekker aan het werk!