9 Reacties

7 maanden geleden

Bij ons is het inmiddels wel zo dat er minstens iets gegeten moet worden, anders is het geen toetje en gelijk naar bed. Bij de oudste werkt dit enorm goed. Eerder lieten we het altijd bij haar en vonden we het prima als ze niks at. Tot we steeds eerder opstonden met een bloedchagrijnig kind die alleen maar brood met Hagelslag wilde. Toen toch besloten om het anders te gaan doen. Inmiddels eet ze behoorlijk wat groente gewoon op. De 2 jarige is tegenwoordig een onwijs goede eter(tot zijn eerste jaar was dit wel anders) en hoeven we nooit aan te sporen iets te eten of te proeven. Hij proeft het zelf al en als hij het niet lekker vindt, dan zegt hij dit en hoeft hij het ook niet te eten, zolang het maar geproefd is.

7 maanden geleden

Dochter van 4 moet even proeven. Zoon van 2 pushen we wel, maar als hij echt weigert dan niet. Ze krijgen sowieso een toetje. Als m'n zoon iets ouder wordt moet hij ook even proeven. Rond de 4 denk ik, dan begrijpen ze het ook echt goed waarom je wil dat ze eten proeven.

7 maanden geleden

Onze dochter weigert ook wel eens te eten en dan laten we uit haar eetstoel aan tafel en laten we haar even spelen, meestal komt ze dan toch wel terug aan tafel of we zetten haar bordje op de salontafel met stoeltje erbij en dan eet ze daar alsnog dr bordje leeg. Ik zorg wel altijd ervoor dat ze genoeg heeft van de dingen waarvan ik weet dat ze lust en de spruitjes die reken ik dan als extra eigenlijk omdat ik toch weet dat ze er hoogop 1 of 0 eet🤪

7 maanden geleden

Wij gaan ook voor zo min mogelijk strijd aan tafel, eten samen moet gezellig zijn. We besteden ook weinig aandacht aan manieren aan tafel voor haar. Dit werkt hier heel goed. We zijn gezegend met een dochter van 2 die heel goed eet dus daar hebben we geluk mee. Maar als ze niet wil eten besteden we er geen aandacht aan, maar ze krijgt ook niet iets anders. Ze mag altijd een toetje maar dat is bij ons gewone yoghurt of een mandarijn.

7 maanden geleden

Wij ons moet ze altijd iets eten, maar niet altijd wat wij eten. Mag ook boterham zijn of iets anders als wij bv warm eten. Echt dessert/koek krijgt ze wel niet als ze niet eet.

7 maanden geleden

Ja hier moet er ook gegeten worden. voornamelijk omdat we na het eten even tv kijken voor ze na bed/boven gaat en dan kan ze zo alsnog 6 soepstengels gaan eten. nou is dat niet perse slecht of ongezond. maar dan weet ik ook dat de trek er dus wel is. ik moet zeggen ze lust veel en proeft ook bijna alles wel. het is meer even haar zin door drammen. dus vandaar dat ik vind dat als er gekookt word dat je ook even iets eet anders bij ons ook geen toetje. al zijn dat maar 3 happen. mocht ik echt het idee hebben dat ze vol zit dan ben ik hier makkelijker in. maar eigenlijk is ze verder een goeie eter.

7 maanden geleden

Hier volgens het credo: wij bepalen wat we eten, jij hoeveel je eet. Soms is dat niks. Toetje krijgt ze altijd (halfvolle yoghurt met fruit en soms iets ongezonds). Ik wil idd van het eetmoment iets gezelligs maken. Als ik over een week kijk krijgt ze prima genoeg groente, aardappels, brood en fruit binnen. Het is niet 100% gezond maar gezond genoeg ;)

7 maanden geleden

Zorg dat er in ieder van iets op het bordje ligt dat hij lust. En verder geen aandacht aan besteden. Ik ben ook geen voorstander van toetje als dwangmiddel. Maar ik zou wel zorgen voor een klein toetje, zodat het echt voor de smaak is en niet de honger stilt.

7 maanden geleden

Hier een goede eter die meestal alles proeft. Als hij het echt niet lust moet hij het niet opeten.