22 Reacties

één jaar geleden

Als een moedermaffie haha 🤣 sorry hoor waar zijn we op de basisschool? Als ...
Als het je niet interesseert.. waarom reageer je dan? #vaag

één jaar geleden

Oh dit was bij ons ook, en tevens ook spelen met eten/erg knoeien etc etc bijna drama😂 Geduld hebben was the key. Ik had toen zitten googlen, maar deze tips hebben allemaal gewerkt na wat oefenen: Eten op de grond gooien - blijven herhalen dat het eten op het bord hoort. Raap bv steeds het eten op (schone vloer) en leg het op zijn tafeltje of op zijn bord terug. En daarna uitleggen dat hij het aan jou kan geven als hij het niet lust, zolang hij het maar niet op de grond gooit. Met eten spelen- op een gegeven moment maar het eten getimed. Na 15-20 minuten had mijn zoon gewoon geen concentratie meer om te eten. Dus wij hebben een timer gezet voor onszelf, na 20 min werd het eten afgerond. Wat wij merkten was dat hij rond die tijd begint met eten te spelen. Op den duur hebben we het op kunnen rekken, nu houdt ie het iets langer vol. Verder baby gebaren taal "klaar" geleerd. Zodra hij begon te gooien of spelen (meestal dus na 20min) vraag ik klaar? En duw dan rustig zijn bord van hem af. Een keer was hij dus al met eten aan het spelen, dus ik zei "niet met het eten spelen": nou hij begon uit zichzelf te gebaren en duwde zijn bord naar voren. Ik was helemaal verbaasd! 😂 Dat geduld hebben was bij mij echt even oefenen (ik ben snel geirriteerd, vooral als ik moe ben😢) Maar het loont wel. En ja, soms werkt het niet en dan pakken we het (even) af. Succes!!!