40 Reacties

één jaar geleden

Hier hebben wij helaas het zelfde, arme kleintjes,. Ik heb een ui naast haar bed ( door de helft gesneden) Luff op d'r borst en rug gesmeerd Hoofdeind een handdoek er onder zodat ze iets omhoog licht En neus spray Als ze in badje gaat doe ik ook luff in het badje Meer kunnen we helaas niet doen, ik had de huisarts al gebeld.

één jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Hier hebben wij helaas het zelfde, arme kleintjes,. Ik heb een ui naast ha ...
Dankjewel voor je reactie, wat super naar om te zien he 😔 Luff ga ik ook eens proberen! Sta nu weer in de wacht bij de huisarts, ben bang dat ze er nog een keer in stikt.

één jaar geleden

Reactie op kelly001

Dankjewel voor je reactie, wat super naar om te zien he 😔 Luff ga ik ook e ...
Ik hoop dat jou huisarts tips heb, zou je die willen delen ♥️

één jaar geleden

Ons zoontje is er mee teruggekomen uit het ziekenhuis na operatie (buisjes). Ik heb onder z’n matrasje een kussen gelegd (lag er eerder ivm oorpijn maar nu geeft het wat extra lucht lijkt). Ik stofzuig z’n kamertje extra (ondanks dat ik dat niet teveel wil doen ivm allergieën, te schoon is dan ook niet handig). En ik verdamp in de avonden wat ravintsara. Buiten dat geuren heel heftig zijn voor kleintjes is die van mij er best gevoelig voor, dit is een van de middelen die veilig zijn voor ze. Ui heb ik over nagedacht maar hij is verder niet verkouden en ik begreep dat het dan alleen nut had. Overdag en in de nacht draagt hij een wollen romper, veel goed warm houden helpt hier ook nog echt wel. Sterkte 💕!

één jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Ik hoop dat jou huisarts tips heb, zou je die willen delen ♥️
Helaas nu nog geen tips, ze gaan nog een keer naar haar longetjes luisteren vanmiddag! Mocht ik iets horen wat kan helpen laat ik jou dit uiteraard meteen weten! ❤️

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Ons zoontje is er mee teruggekomen uit het ziekenhuis na operatie (buisjes) ...
Aaagh arm mannetje! Ravintsara heb ik nog nooit van gehoord! Ga ik ook even naar Googlen dankjewel voor je reactie ❤️

één jaar geleden

Reactie op kelly001

Helaas nu nog geen tips, ze gaan nog een keer naar haar longetjes luisteren ...
Ik zou ook eens vragen naar allergie/astma als je er toch bent. Ons zoontje heeft het rs-virus gehad en toen vroeg de huisarts ook of m’n man of ik astma hebben of hebben gehad. Want dan zou dat kennelijk ook een sterke indicatie kunnen zijn dat zo’n kleintje zoiets kan krijgen. Hij was echt te jong en wij hebben beiden geen astma (gehad) dus hij maakte zich geen zorgen erom maar ik zou dat wel voorleggen.. anders waren we doorgestuurd naar het ziekenhuis. Nu mochten we zelf proberen het op te lossen en belde hij iedere dag voor status update (om te kijken of we toch naar het ziekenhuis moesten).

één jaar geleden

Wij gebruiken bij dit soort heftige hoestaanvallen Tussikind van VSM. Op een gegeven moment zit er zoveel irritatie dat ze niet meer kunnen stoppen lijkt het, dit hoestdrankje biedt verlichting :)

één jaar geleden

Onze dochter was al weken wat aan het hoesten. Dit was niet constant maar af en toe een hoest bui. Je hoorde haar dan ook een rochelende ademhaling hebben. Bij de huisarts geweest en die gaf aan de longen zijn schoon maar waarschijnlijk zijn de luchtwegen nog niet wijd genoeg waardoor ze het niet goed opgehoest krijgt. Onze dochter heeft voor drie keer daags een puf ventolin gekregen drie weken lang gekregen. Dit lijkt goed te werken. Nu bijna drie weken erop zitten.

één jaar geleden

Onze dochter heeft ook al meerdere keren en aanhoudend tot weken hoestbuien en happend naar lucht. Soms ook erg benauwd. Ben toen naar de HA geweest en zij vroeg mij of er in de directe familie (dus ook opa & oma) astma, hooikoorts en/of eczeem zit. En dat is zo, zelf heb ik zwaar hooikoorts met medicijnen en mijn man heeft eczeem plekken en mijn moeder is zwaar astma patiënt. Dit zijn drie factoren die bij zo’n kleintje meespelen en op de longen kan slaan. Hierdoor hebben wij een puf van ventolin en die geven wij haar wanneer ze benauwd is zodat haar luchtwegen worden verwijd. Als je het niet vertrouwd gewoon op je strepen staan!

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Ik zou ook eens vragen naar allergie/astma als je er toch bent. Ons zoontje ...
Dankjewel ga ik zeker doen! Vorige keer is er inderdaad ook gevraagd naar astma in de familie.. Mijn dochtertje is prematuur geboren met 32 weken, hierdoor zouden haar longetjes ook wat meer probleempjes kunnen hebben. Ook dit al paar keer aangegeven, maar wordt zo weinig naar geluisterd...

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Wij gebruiken bij dit soort heftige hoestaanvallen Tussikind van VSM. Op ee ...
Bedankt! Ik ga vanmiddag eens kijken. Wat fijn om zoveel tips te krijgen ❤️

één jaar geleden

Reactie op Kiekje

Onze dochter was al weken wat aan het hoesten. Dit was niet constant maar a ...
Dankjewel voor je reactie! Klopt wij hebben ook al ventolin pufjes gehad, maar dit was voor haar longontsteking! Ik zal vanmiddag eens navragen of we dit kunnen gebruiken tijdens haar hoestbuien! Thanks voor de tip 😘

één jaar geleden

Reactie op Liona09

Onze dochter heeft ook al meerdere keren en aanhoudend tot weken hoestbuien ...
Dankjewel, ik ga er straks goed naar vragen! ❤️ en zeker op mijn strepen nu staan, ben er nu zo langzaam aan een beetje klaar mee. 7 december mag ze ook naar de kinderarts gelukkig voor haar halfjaarlijkse controle, hier ga ik ook zeker bespreken wat er de afgelopen weken gaande is!

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Wij gebruiken bij dit soort heftige hoestaanvallen Tussikind van VSM. Op ee ...
Super bedankt voor de tip heb het gelijk gehaald 😁

één jaar geleden

Bij de dokter geweest, eigenlijk niks mee opgeschoten zoals verwacht 😔 Er zit slijm bij haar longetjes ( dat krijgen we al maanden te horen) nu Ventolin voorgeschreven gekregen, dit hebben we al eerder gebruikt. Helaas geen tips dames.. 7 december naar de kinderarts, mocht zij nog tips hebben dan deel ik deze alsnog hier!

één jaar geleden

Hier ook zo eentje. Hebben al een hele tijd een pufje ventolin. Wat wij ook hebben gekocht is een geurwolkje met een ethische olie speciaal voor verkouden/hoestende kindjes. En de kamer geregeld stofzuigen en afstoffen. Maar ik heb wel het idee dat de luchtbevochtiger wat helpt!!

één jaar geleden

Reactie op kelly001

Dankjewel voor je reactie, wat super naar om te zien he 😔 Luff ga ik ook e ...
Luff heb ik juist niet gedaan omdat mn dochtertje al gevoelige luchteegen heeft (vandaar ventolin). In de bijsluiter staat ook dat je het dan beter niet kunt doen omdat hrt op de luchtwegen slaat

één jaar geleden

Wij gebruiken de luchtbevochtiger van Young Living. Bij verkoudheden en hoestjes gebruiken wij de olie ‘Cypress’ (tegen vastzittend slijm en droge hoest) in combo met eucalyptus. Doet hier toch wel zijn wonderen. Alsook het bedje op de stapeltje bedblocks. De producten van Young Living zijn niet goedkoop maar 100% oke voor de baby’tjes/kindjes. En ook je mag per keer maar max 4 dr combinatie gebruiken dus je doet er echt lang mee !

één jaar geleden

Luff onder de voetjes voor de nacht. Uitje naast bed en neusspray. En overdag ventileer ik zn kamer goed maar in de avond doe ik t raam dicht. Was laatst 12 graden vond ik wat te koud😅😂